روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟


ساعت: 08:35
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909357

با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور می توانید مطالبی چون فواره حداکثر فشار معکوس و جنگ ترکیبی، کیف، شهر بدون آب، برق و انرژی، 22 آبان و معجزه یک ایرانی را مشاهده کنید. ملت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور می توانید مطالبی چون فواره حداکثر فشار معکوس و جنگ ترکیبی، کیف، شهر بدون آب، برق و انرژی، 22 آبان و معجزه یک ایرانی را مشاهده کنید. ملت


کائنات: وی در یادداشت روزانه خود با عنوان «چشمه پر فشار حداکثری و جنگ ترکیبی» نوشت: مروری بر روند خصومت‌های دو دهه اخیر رژیم آمریکا و ملت ایران. در زمان دولت بوش، دو کشور همسایه ایران را ظرف سه سال اشغال کردند و رسما گفتند ایران در ردیف بعدی قرار دارد. در آن زمان بخش مهمی از دولت و مجلس را که به اصلاحات معروف بود، پایتخت خود می دانستند. به خاطر آنهاست که به هرج و مرج تیرماه 1397 دامن زدند، جنگ روانی را به داخل آوردند و تحریم انتخابات مجلس هفتم را از سوی همین عوامل در دولت دیکته کردند. دولت بعدی آمریکا (اوباما) با کمک تندروهای اصلاح طلب ابتدا هرج و مرج ایجاد کرد و سپس از ترور، خرابکاری و تحریم های فلج کننده استفاده کرد که در استقرار دولت غرب محور و اصرار بر توافق نامتعادل مؤثر بود. دولت اوباما بر این باور بود که برجام به عنوان یک زیرساخت مهار و به موازات تشدید تحریم ها (ISA، SISADA، Visa)، می تواند طرف ایرانی را مجبور به پذیرش دیکته ای در قالب برجام 2 و 3 کند. در این جنگ ترکیبی، آنها علاوه بر تحمیل هرج و مرج، تحریم و ترور، گزینه جنگ نیابتی را نیز روی میز گذاشتند و ضمن فربه کردن داعش در عراق و سوریه، تلاش کردند به آرزوی ناکام دولت بوش برای جنگ نیابتی جامه عمل بپوشانند. . در همان زمان به عربستان برای حمله به یمن و اسرائیل برای حمله به غزه چراغ سبز نشان دادند. اما نتیجه شکست بود.


وطن امروز: علی ننکالی در یادداشتی با عنوان «مقاومت و جنگ شناختی در جامعه» می نویسد: مفهوم عصیان در ادبیات دینی ما از موضوعاتی است که در مورد آن هشدارها و هشدارهای فراوانی شده و دلایل و عوامل متعددی برای آن ذکر شده است. در طول تاریخ اسلام، قیام های زیادی در جامعه اسلامی رخ داده است و حتی پیامبر (ص) در مورد وقوع آنها پیش بینی هایی کرده است. برای نمونه می توان به قیام امویان اشاره کرد که یکی از بزرگترین قیام های اسلام به شمار می رود. برای رسیدن به حکومت استبدادی خود سوار بر هوی و هوس می‌رفتند و تا آنجا که می‌توانستند احکام اسلام را نادرست تفسیر و توجیه می‌کردند و آن‌ها را برای منافع شخصی خود توجیه می‌کردند و در جایی که ممکن نبود به بدعت می‌پرداختند.


اطلاعات: وی در مطلبی با عنوان «آری به گفت وگو، نه به خشونت» نوشت: این روزنامه چند هفته ای است که جلساتی را برگزار می کند تا کارشناسان بتوانند نظرات خود را در خصوص رویدادهای اجتماعی اخیر بیان کنند. به این جلسات گفت و گو می گویند. موضوع بحث روز یکشنبه گذشته بررسی نقش زنان در رویدادهای اجتماعی اخیر بود که با حضور دکتر زهرا نژاد بهرام عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. دبیر جلسه جناب آقای محمد خدادی جلسه را با این جملات آغاز کرد… ماهیت گفتگو یعنی حرکت رو به جلو و نشان دهنده آسیب است.


ایران: لاله مهرزاد در مطلبی با عنوان «کیف، شهری بدون آب، برق و انرژی» نوشت: کیف پایتخت اوکراین وارد هشتمین ماه جنگ با روسیه شده و از زمستان پیش رو می ترسد. زمستانی که از قبل معلوم است، زمستانی بدون آب، برق و گرمایش خواهد بود. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویتالی کلیچکو، شهردار کیف به ساکنان این شهر هشدار داده است که در صورت ادامه حمله روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین، به ویژه کیف، باید برای زمستانی بسیار سخت آماده شوند. زمستانی که در آن باید هم کمبود آب و برق و هم گرما را تحمل کنند. وی به مردم شهرش گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم، اما برای صریح بودن باید بگویم که احتمال وقوع چنین شرایط سختی زیاد است. این در حالی است که نیویورک تایمز پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که پایتخت کیف به دلیل چنین شرایطی ممکن است به طور کامل تخلیه شود.


جام جم: علی اکبر عبدالعلیزاده در یادداشتی با عنوان «روایی، ضرورت فرهنگی» می نویسد: بسیاری از صاحب نظران که خدمات شایانی در زمینه های مختلف دارند، به ویژه کسانی که در امور معنوی و تأسیس اندیشه دینی با فداکاری، به نتایج خیر عمومی می رسند. ، روحیه روایتگری ندارند و شرح لطفها و مصائبی که در نتیجه متحمل شده اند را نوعی ریا می دانند. گویی چاقویی در وجدان دارند تا اندکی از ایثار و فداکاری خود یاد کنند.


جوان: سیدعبدالله متولین در یادداشتی با عنوان 22 آبان و معجزه ملت ایران نوشت: حوادث 50 روز گذشته که منجر به راهپیمایی عظیم 22 آبان شد، برای همه از جمله دشمنان خارجی، اپوزیسیون خارجی، امپراتوری رسانه‌ای غرب، فریب خوردگان، سلبریتی‌ها، احزاب داخلی به‌ویژه اصلاح‌طلبان و مسببان اوضاع کنونی و مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی ایران بسیار آموزنده هستند. در این جنگ ترکیبی، آمریکایی ها با تکیه بر امپراتوری دروغ، رویای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران را زنده کردند. بررسی عملکرد پنج رسانه بی‌بی‌سی، بین‌المللی، صدای آمریکا، رادیو فردا و منو تو نشان می‌دهد که این رسانه‌ها طی 50 روز گذشته در مجموع بیش از 38 هزار دروغ با میانگین تولید و منتشر کرده‌اند. هر 100 ثانیه یک دروغ درباره اتفاقات اخیر ایران آمده بودند تا با کشاندن ایران به چند منطقه با امپراتوری جعلی و با مدل و نسخه بهبود یافته در سوریه، هرج و مرج، بلاتکلیفی و بی ثباتی در کشور ایجاد کنند و بخش هایی از ایران را تقسیم کنند. و با استعمار و درهم شکستن اراده مردم در محور مقاومت، کار ایران را تمام کنید و غارت ثروت و منابع کشورهای اسلامی را دوباره گسترش دهید، اما اگر بگوییم کار آنها تمام شده است و آنها هم اغراق نکرده اند. شکست سنگینی را از نظر کمی و کیفی متحمل شد.


IR: وی در مطلبی با عنوان «ایران ضعیف، دشمن تحت تعقیب است» نوشت: به نقل از برخی مقامات دولتی گفته شد که «دولت آمریکا از مجاری دیپلماتیک به ما اطلاع داده است که قصد تغییر رژیم را ندارند». بسیار بعید است که یک مقام عالی رتبه جمهوری اسلامی چنین حرفی زده باشد، زیرا مبنا قرار دادن بقای یک نظام حکومتی بر اراده دیگران امری غیرمنطقی است.


خراسان: مهدی حسن زاده در یادداشتی با عنوان «آیا انقلاب زندگی روزمره را جابجا خواهد کرد؟!» وی نوشت: پس از گذشت 15 ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم و با وجود اقدامات مثبتی مانند واکسیناسیون گسترده علیه کرونا و برخی اقدامات دیگر در حوزه اقتصادی و اجتماعی، اکنون باید منتظر تحقق نتایج عینی باشیم. عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و نیز جلب توجه است و تا پایان ماموریت دولت این کار را ادامه خواهیم داد. قطعاً می توان فهرستی از اقدامات مثبت دولت در حوزه اقتصاد تهیه کرد. از تلاش برای شفاف سازی اقتصاد و انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی و لیست بدهکاران بانکی تا فعال سازی برخی پروژه های بزرگ صنعتی و نفتی با سرمایه گذاری داخلی، از بهبود روند صدور پروانه کسب و ارتباط با شرکای تجاری. از بهبود روند تولید گندم و تقویت امنیت غذایی گرفته تا لغو ارز رانتی 4200 و موارد دیگر، همه این اقدامات باید مورد ارزیابی قرار گیرد، اما نکته اینجاست که فضای کلان اقتصادی کشور و شاخص های اصلی اقتصادی کشور و همچنین پروژه های مشابه برای … ساخت چهار خانه وضعیت میلیون ها خانه، رفع عدم تعادل گاز و برق و تقویت جایگاه اقتصادی – سیاسی چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید