روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916237

با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های پرتیراژ کشور، می توان مواردی مانند نقش مدعیان اصلاحات در شورش، شعارهای متخلفان دیروز و مدعیان امروز، کردستان عراق، لانه موساد را مشاهده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های پرتیراژ کشور، می توان مواردی مانند نقش مدعیان اصلاحات در شورش، شعارهای متخلفان دیروز و مدعیان امروز، کردستان عراق، لانه موساد را مشاهده کرد.


کائنات: وی در دفتر خاطرات خود مقاله ای با عنوان «نقش مدعیان اصلاحات در قیام ها» به شرح زیر می نویسد: در سال های اخیر و به ویژه در سال گذشته شاهد حجم عظیمی از تبلیغات و تهمت ها و دروغ های خباثت آمیز آمریکایی- صهیونیستی بوده ایم. رسانه ها به ویژه فارسی زبان و همچنین برخی از اصحاب و سیاستمداران و رسانه های مدعی اصلاح طلبی در داخل و به تعبیر رهبری پیروان داخلی دشمنان، ما را تحقیر کردند و بر اساس این دروغ ها و دروغ ها، همه اینها در خیابان ها و خیابان ها بدی ها و جنایت ها ایجاد شد و کسب و کار مردم را تهدید و تعطیل کردند و مانع از حل مشکلات کشور شدند. فقط یک صدم آن تحریف و دروغ و فضای رسانه ای و سیاسی برای سرنگونی نظام و حکومت کافی است. چرا که ما شاهد چنین اتفاقی در کشورهای منطقه و جهان بودیم. اما به خاطر عملکرد ملت ایران در پناه اسلام، اتفاقی که در کشورهای دیگر افتاد در ایران نمی تواند بیفتد! در چند ماه گذشته آنها تلاش کرده‌اند تا گام بردارند و تحریک کنند»کاشتن امید و ایران ستیزی ثمره گندیده کینه توزی آنها را درو خواهد کرد. حالا که نتوانسته‌اند ایران قدرتمند و مستقل را تضعیف کنند و شیطنت‌هایی که در تدبیر جمع شده‌اند، بر اساس نفرت و خشونتی که ایجاد کرده‌اند، رژیم را مقصر می‌دانند و القا می‌کنند که باید در این کشور به آمریکا باج بدهید. برجام و پذیرفتن برجام 2 و 3 برای جمع آوری اغتشاشات و شنیدن صدای مردم! در این زمینه چند نکته مهم: این جمله که باید با آمریکا برخورد کرد تا اغتشاشات جمع شوند نشان می دهد که این گروه رهبر سیاسی اغتشاشات هستند و در پشت صحنه با آمریکایی ها هماهنگ بوده و کلید آشوب ها هستند. در دست آنها بود، اینها بخشی از پازل و برنامه ریزی آمریکایی ها و صهیونیست ها در اغتشاشات هستند تا اول شورش شود و بعد تحت فشار اغتشاشات، نظام را سیاه نمایی کنند! وگرنه از کجا میدونن اگه به ​​آمریکا باج بدیم شورش جمع میشه؟ اگرچه این گروه صدها باج به آمریکا پرداخت کرد، از توافق الجزایر تا برنامه جامع اقدام مشترک، مشکلات اقتصادی حل نشد، تحریم ها افزایش یافت و شورش ها تحت رهبری آنها ادامه یافت.!


وطن امروز: ابراهیم عزیزی در یادداشتی با عنوان شعارهای دیروز متخلفان و مدعیان امروز نوشت: امروز نقض حقوق بشر در ایران اسلامی که مهد تمدن و فرهنگ و آزادی و کرامت اسلامی است از حلقوم می آید. کسانی که خود بزرگترین ناقضان نظام هستند در حوزه حقوق بشر سیاسی هستند. مدافعان حقوق بشر امروز ضمن اقدام علیه انسان و انسانیت شعارهای حقوق بشری سر می دهند. این مدافعان حقوق بشر سال هاست که کشورهای مختلف را مستعمره کرده اند. این دولت ها و نظام های سیاسی ده ها سال است که با غارت منابع جهان و استثمار نیروی کار کشورهای جهان سوم ثروت اندوزی کرده اند و بقای خود را در نابودی دیگران می بینند. این مدعیان حق اظهار نظر در مورد حقوق بشر با چنین رویکردهایی را ندارند. این که استعمارگران و مستکبران شعار حقوق بشر را برای نفی حقوق بشر سر می دهند همیشه مشهود بوده است. همانطور که اصل آزادی و عدالت را به خاطر آزادی و عدالت می کشند. اگر این مدعیان به شعارهای خود در موضوع حقوق بشر پایبند بودند، امروز شاهد نقض حقوق بشر در انگلیس، فرانسه، کانادا، آمریکا و سایر کشورهای مدعی حقوق بشر نبودیم.


اطلاعات: بهروز طیرانی در یادداشتی با عنوان «3 قطره خون» می نویسد: در تاریخ مبارزات مردم ایران از ابتدا تا کنون اقشار و گروه های مختلف قومی، تجاری، مذهبی و غیره حضور داشته اند و با تلاش و کوشش خود. و دشمنان ملت های مهاجم، دولت های متجاوز، ظالمان و مستبدان داخلی، و دشمنان حق را فدای زمین می کند. این افراد و گروه ها که معمولا از طبقات فرودست هستند و به گفته دکتر شریعتی محکوم تاریخ بوده و پرچم مبارزه با ظلم و خشونت را برافراشته اند، زیرا معمولا سرمایه ای جز جان خود ندارند. برای گام نهادن در راه رهایی جامعه باید خون خود را فدا کنند و وطن خود را ترک کرده و با تقدیم خون گرانقدر خود کوشیده اند در راه آزادی و سعادت میهن و مردم خود گام بردارند. به تناسب اقشار مختلفي كه طي اين قرون در راه آزادي و استقلال ايران، از اواسط دهه 1310 و پس از تاسيس دانشگاه تهران، به طرق مختلف به مبارزه با دشمنان كشور و مردم برخاستند. ، جنبشی جدید و جنبش دانشجویی نام گرفت.


ایران: عماد هلالات در مقاله ای با عنوان «کردستان عراق، محل پرورش موساد» می نویسد: روابط موساد اسرائیل با رهبران بارزانی در اقلیم کردستان عراق سابقه بسیار طولانی دارد و کردستان عراق همواره برای اسرائیل موقعیت استراتژیک داشته است. دکترین پیرامونی مناخیم باگین. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه از دهه 1990 به بعد، روابط موساد و رهبران بارزانی به حدی گسترش یافت که کردستان عراق یکی از مهم ترین پایگاه های موساد به شمار می رود. در سال 2017 در صورت استقلال اقلیم کردستان عراق، اسرائیل به شدت از آن حمایت کرد و به دنبال تشکیل اسرائیل جدید در مرزهای شمال غربی و غربی ایران بود. در این زمینه، نیر دیواری، تحلیلگر شبکه دوازدهم اسرائیل، با استفاده از خاطرات سربازان و افسران موساد، تاریخچه روابط اسرائیل و رهبران منطقه را بازگو می کند. وی با اشاره به خاطره یکی از سرهنگ های ارتش اسرائیل که در سن 86 سالگی درگذشت، گفت: یکی از افسران ارتش اسرائیل در دهه 60 برای مبارزه با دولت مرکزی عراق وارد کردستان عراق شد. هدف از این عملیات تصرف بستر رودخانه فرات بود که کردها می خواستند این سد را تصرف کنند.


جام جم: فتح غلامی در مطلبی با عنوان «استکبارستیزی، شاخص جنبش های دانشجویی» می نویسد: نزدیک به 70 سال از عمر جنبش دانشجویی در ایران می گذرد. در طول این هفت دهه، تاریخچه این جنبش نشان می دهد که در این سال ها دانشجویان همواره خود را در کنار بیان مطالبات صنفی خود به طرح مسائل سیاسی و اجتماعی نیز مشغول می دانستند.


جوان: سیدعبدالله متولیان در یادداشتی با عنوان 16 آذر نماد هویت جنبش دانشجویی در تراز انقلاب نوشت: آنچه در فضای دانشگاهی این روزهای کشور توسط دشمنان بیرونی و یاران داخلی آنها به تصویر کشیده می شود نشانی اشتباهی که در جنگ ترکیبی نابود می شود کشور نشان دادن و خاکستر کردن دامن جنبش دانشجویی به پلیدی اخلاقی. جنبش دانشجویی با در دست داشتن پرچم استقلال، عدالت و آزادی با وارونگی دلقک های مزدور مبارزه می کند. بی شک جنبش واقعی دانشجویی نه تنها به تلاش 100 یا 200 دانشجوی متوهم برای تغییر گفتمان دانشجویی و تقلیل مطالبات از استقلال طلبی، عدالت خواهی و آرمان گرایی به منکرات اخلاقی، رژیم غذایی و… آلوده نخواهد شد، بلکه توسط به جرات می توان گفت که جنبش دانشجویی از این تهدید سوء استفاده کرده و سرعت خود را برای ساختن خانه انقلاب افزایش خواهد داد.


IR: وی در مطلبی با عنوان «کشور با این روش جلو نمی رود» نوشت: غیرت ملی هر ایرانی ایجاب می کند که برای هر دولتی که مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارد آرزوی موفقیت کند. علاقه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیز مستلزم افزودن درجه ای غیرت و اشتیاق بیشتر برای موفقیت حکومت مستقر در قالب ایرانیان وفادار به آن نظام است.

دیدگاهتان را بنویسید