روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟


ساعت: 08:27
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915199

با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، می توانید مطالبی مانند حمله به غربی ها در تایپه، ترویج اجرای قانون اساسی، لزوم رعایت میثاق ملی و سقوط ترکیبی را مشاهده کنید. از صهیونیست ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، می توانید مطالبی مانند حمله به غربی ها در تایپه، ترویج اجرای قانون اساسی، لزوم رعایت میثاق ملی و سقوط ترکیبی را مشاهده کنید. از صهیونیست ها


کائنات: وی در یادداشت روزانه خود با عنوان «اروپایی ها در پی ژن درمانی هیزم ایرانی را دنبال می کنند» نوشت: این روزها اخبار و اتفاقات مربوط به جام جهانی قطر افکار عمومی را به شدت جذب کرده است. اما همزمان با این رویداد ورزشی اتفاقات مهمی هم در کشورمان و هم در سایر کشورهای جهان به ویژه اروپا و آمریکا رخ داد که به دلیل غلبه اخبار رقابت های جام جهانی در حاشیه ماند. . طی ماه‌های اخیر، بارها و اخیراً تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران به صفر رسیده است 6 یک روز دیگر بدون فوت کرونا در تقویم کشورمان ثبت شد. این رکورد قابل تقدیر و افتخار است. این در حالی است که در روزهای اخیر برخی کشورها از جمله آمریکا با 167 مرگ در روز، آلمان با 134 مرگ در روز و فرانسه با 88 مرگ در روز همچنان با پیامدهای اپیدمی کرونا دست و پنجه نرم می کنند. نتوانسته بر این ویروس غلبه کند. بر شر غلبه کن. شایان ذکر است که دولت‌های آمریکا، فرانسه و آلمان در آغاز همه‌گیری ویروس کووید 19، در اقدامی غیرانسانی و ناقض حقوق بشر، از ارسال داروهای واکسن به ایران جلوگیری کردند. اما نخبگان و جوانان غیور کشورمان با تلاش های فراوان و تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه روزی، با مکان یابی دانش مقابله با ویروس کووید 19، موفق شدند نام جمهوری اسلامی ایران را در میان خود ثبت کنند. کشورهای پیشرو جهان در تولید واکسن کرونا دیلی میل در چند روز گذشته در گزارشی نوشت: خانواده های انگلیسی در بحران افزایش هزینه های زندگی به خوردن غذاهای حیوانی از جمله غذای سگ و گربه روی آورده و غذای خود را روی شوفاژ و شمع گرم می کنند. رسانه های فرانسوی همچنین در گزارش های مختلف تاکید کردند که اکثر خانواده های فرانسوی برای گذر از زمستان تا حد امکان به بخاری های سنتی و بخاری های چوبی و هیزمی روی آورده اند تا ارقام نجومی فاکتورهای برق و گاز را کاهش دهند. اداره آمار آلمان نیز در هفته‌های اخیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش قیمت هیزم و گلوله‌های چوب به دلیل افزایش تقاضا است، زیرا بسیاری از آلمانی‌ها از این کالاها به عنوان راه‌های جایگزین برای گرم کردن خانه‌های خود در بحبوحه افزایش گاز استفاده می‌کنند. قیمت ها، نفت و برق برگشتند.


وطن امروز: محمدحسین مهدوی زادگان در یادداشتی با عنوان «اعتصاب غرب در تایپه» نوشت: در روزهای اخیر و در میان تداوم هیاهوی رسانه های غربی در حمایت از شورشیان در ایران، اتفاق بسیار مهم و سرنوشت سازی در شرق آسیا رخ داده است! شکست سنگین حزب حاکم در تایوان در انتخابات محلی و پیروزی حامیان چینی به خوبی نشان از شکست بازی تبلیغاتی روانی غرب در تایپه دارد. در 2 سال گذشته، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان تلاش کرده است تا عوامل ایجاد تنش و ایجاد بحران علیه پکن را در زمینه سیاست خارجی تایپه تثبیت کند. علاوه بر این، در سال های اخیر، تایوان به زمین بازی غرب در شرق آسیا تبدیل شده است. وضعیت تایوان روشن است. پروژه ایجاد و تثبیت احساسات ضد چینی و حتی جدایی طلبانه تایوانی ها با شکست و شکست مواجه شد و این مشکل شوک بسیار شدیدی به کاخ سفید و متحدان منطقه ای آن در شرق آسیا (استرالیا، ژاپن و کره جنوبی) وارد کرد. ). در انتخابات اخیر، تایوانی ها پیام ویژه ای به آمریکا و متحدانش دادند. آنها قصد ندارند به مرکز آتش (در دفاع از سیاست مداخله جویانه ایالات متحده) تبدیل شوند، همانطور که در اوکراین اتفاق افتاد. در همین حال، ناکامی حزب حاکم دموکرات ترقی خواه در تایپه و پیام موجود در فرامتن آن شکست توسط رسانه های غربی رد شد.!


اطلاعات: علی ربیعی در یادداشتی با عنوان «زمین میانه، پلی به خیابان‌های پاییزی» نوشت: اخیراً وقتی در حال بررسی کامنت‌های خبری در صفحات مجازی بودم، متوجه انتقادات توهین آمیز و اظهارات خشونت آمیز طیف‌های سیاسی مخالف یکدیگر از جمله او به سمت و سوی دیگر شدم. مدافع، ناراضی در حال تغییر به برانداز. عجیب اینکه علیرغم اختلاف نظرهای فراوان و عمیق، دو سر افراطی این طیف در تهدید، توهین و به تعویق انداختن تسویه حساب خونین برای روزهای آینده مشترک هستند و اتفاقاً هر دو از یک سو غیرمتمرکز هستند. اکراه و سوء ظن و از سوی دیگر با تهدید، ارعاب و بدنامی همراه است. من قبلاً از تحقیقات تاریخی دریافته بودم که در گذشته دلالان را مقصر می دانستند و حتی به سرنوشتی مرگبار دچار می شدند. با این حال تاریخ در سال های بعد به ارزش آنها پی برد. به نظر می رسد تاریخ این روزها به گونه ای متفاوت و با دو تفاوت قابل توجه در حال تکرار است. اولین تفاوت در تغییرات کیفی معترضان خیابانی است. هرگز در تاریخ معاصر ایران با نسلی چنین دگرگون شده از نظر رفتار و تغییرات ارزشی مواجه نشده بودیم. نسل کنونی در خیابان‌های پاییزی در فضای انقلاب فراصنعتی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی بزرگ شده و تفاوت‌های بسیار عمیقی با نسل نزدیک دارد. این نسل نه تنها تجربه تاریخی ندارد، بلکه برخلاف نسل های پیشین خود، حتی ضریب مطالعه تاریخ گذشته پایینی دارد و بدون هیچ نشانگری از هویت گذشته، نوعی عصیان در برابر هر چیزی که با اراده اش در تضاد باشد، رخ می دهد. این نسل در کنار میزبانان فضای مجازی روزانه با بسیاری از شهروندان اینترنتی با تایید به تبادل نظر می پردازند. تفاوت دوم در میزان موج‌سواری، طراحی، اظهار نظر و صحبت‌های مخالفان حکومت ایران با ترکیبی از ایران متنفران و بدخواهان است. هرگز در تاریخ معاصر ما چنین رسانه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی خارجی بر فضای روانی ایران تأثیری نداشته است. استفاده از عناصر هنری و تصویرسازی بر این پیچیدگی ها افزود. از سوی دیگر، امتناع سنتی ساختار قدرت از پذیرش هرگونه موقعیت میانی، دخالت در نهادهای متوسط ​​و حتی افراد متوسط ​​و تأمین هر آنچه بین قدرت و جامعه وجود دارد، جامعه ای متوسط ​​را به وجود آورد.


ایران: سیداحمد حبیب نژاد در مقاله ای با عنوان «ترویج اجرای قانون اساسی و ضرورت رعایت عهدنامه ملی» چنین نوشت: قانون اساسی عالی ترین مرجع در حقوق ماهوی، زنجیره منابع قانونی و مهمترین قانون قانون اساسی است. هر یک از طرفین به اعتبار، کامل بودن و عدم تخلف، اجبار و ضرورت انجام. این سند عالی بیانگر چارچوب هنجاری دولت و یک معاهده اساسی است که حقوق و تعهدات متقابل دولت و ملت را نشان می دهد. اما مشکل اصلی این است که این حقوق و تعهدات به مجموعه ای از آرمان ها عاری از ضمانت اجرایی، بدون وجود سازوکارهای اجرایی دقیق تقلیل خواهد یافت. بنابراین، صیانت از برتری قانون اساسی در نظام حقوقی مستلزم ضمانت جامع و عینی اجرای آن است. به عبارت دیگر، نظم مبتنی بر قانون اساسی تنها زمانی تحقق می یابد که حاکمیت واقعی آن قانون در تمام حوزه های سیاسی و اجتماعی گسترش یابد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تصریح به حقوق ملت و نظام حکومتی، احکام مربوط به نظام اسلامی، عدالت اجتماعی، همبستگی ملی و الگوی فرهنگی را نیز در بر دارد و جایگاه آن در حوزه اقتصادی و اجتماعی است. سیستم حقوقی علاوه بر این، کشور ما ارزش بالاتری دارد زیرا این سند ترکیبی از اصول توحیدی است.اسلام و حق ملت بر سرنوشت خود.


جام جم: روح الله قاسمیان در یادداشتی با عنوان سقوط ترکیبی صهیونیست ها می نویسد: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تشدید اختلافات داخلی بین نتانیاهو و برخی از اعضای راستگرای ائتلاف محافظه کار در تل آویو منتشر شده است. همین اختلافات ناشی از ترجیحات حزبی برای ورود به کابینه منجر به تاخیر در تشکیل ترکیب سیاسی جدید در سرزمین های اشغالی شد.


جوان: محمد جواد احوان در سرمقاله ای با عنوان «در برابر این اقلیت کوچک اما پر سر و صدا چه باید کرد؟» وی نوشت: یکی از شگفتی های جام جهانی اخیر رفتار باورنکردنی برخی از هموطنانمان مقابل تیم ملی کشورشان بود. خوشحالی از باخت تیم ملی ایران و برد تیم انگلیس و آمریکا و ناراحتی از پیروزی تیم ایران مقابل ولز رفتار عجیبی بود که برای بسیاری از ایرانی ها قابل هضم نبود و البته چیز جدیدی هم نیست. از دیرباز افرادی بوده اند که بر خلاف منافع میهن خود فکر و عمل کرده اند و در 150 سال اخیر از تعدادی از روشنفکران انگلوفیل گرفته تا دریافت کنندگان سفارتخانه های خارجی به دنبال منافع استعمارگران بوده اند. اما اکنون با افراد معدودی اما پر سر و صدا روبرو هستیم که نه تنها از شکست کشورشان خوشحال هستند، بلکه خوشحالی خود را به عنوان یک بیانیه بیان نمی کنند. اینکه این افراد کم هستند، فقط مشاهدات معتبر همین را ثابت می کند. بر اساس نتایج نظرسنجی ایسپا که هفته گذشته منتشر شد، 8/6۱ درصد مردم از باخت ایران مقابل انگلیس خوشحال هستند و ۱.۳ درصد از برد ایران مقابل ولز ناراحت هستند. همچنین قبل از بازی ایران و آمریکا 4.8 درصد اعلام کردند که دوست ندارند تیم ملی ایران برنده شود. واضح است که این نظرسنجی صرفاً نگرش و دیدگاه افرادی را که در خیابان این رفتار را از خود نشان می دهند مشاهده می کند و طبیعتاً بسیار کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید