روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911254

با نگاهی به سرمقاله‌ها و یادداشت‌های روز در روزنامه‌های بزرگ این کشور که کوتاه‌تر از آمریکا یا روسیه است تا روحیه خود را از دست ندهد، می‌توان علی اف را در مسیر زلنسکی دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نگاهی به سرمقاله‌ها و یادداشت‌های روز در روزنامه‌های بزرگ این کشور که کوتاه‌تر از آمریکا یا روسیه است تا روحیه خود را از دست ندهد، می‌توان علی اف را در مسیر زلنسکی دید.


کائنات: در یادداشت روز خود با عنوان “کدام کشور در حال شکست است، آمریکا یا روسیه؟” وی نوشت: دقیقا 265 روز از جنگ اوکراین می گذرد و بر اساس آخرین گزارش های رسمی منتشر شده، بالغ بر 200 هزار سرباز از دو طرف کشته و چندین برابر بیشتر زخمی شده اند. این علاوه بر تلفات غیرنظامیان و خسارات اقتصادی سنگین جنگ در اوکراین است. اگر خسارت محاسبه و اعلام شود قطعا عددی باورنکردنی خواهد بود. در این جنگ ترکیبی از پیچیده‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و به صورت گسترده و عمیق همه‌ی امکانات سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی، اطلاعاتی، فرهنگی، رسانه‌ای، ورزشی و …درگیر با توجه به این آسیب گسترده – که در ادامه به آن خواهیم پرداخت – و البته طولانی شدن جنگ، چند صباحی است که اخبار متفاوتی به گوش می رسد. اخبار حاکی از آن است که یک طرف در این جنگ ممکن است خود را برای به اهتزاز درآوردن پرچم سفید به شکلی آبرومندانه و توافقی آماده کند.


وطن امروز: زهرا چیزهری در مطلبی با عنوان جنگ، تجاوز و تحریم با مضمون صورتی! او نوشت: همه چیز در ظاهر زیبا و موجه است. آزادی، عدالت، زندگیو برای به دست آوردن آن مفاهیم زیبا تلاش کنید! اما وقتی متوجه می شویم که فراتر از این ظاهر زیبا و این مفاهیم دوست داشتنی و قابل اعتماد و در تلاشی که گروهی برای تحقق این اهداف انجام می دهد، در عمل آنچه حاصل می شود اهداف سیاسی گروه ها و دولت های مغرض است که در پی آن هستند تا اهداف خود را تامین کنند. نیازهای سیاسی-اقتصادی، اینجاست که ماجرا کمی پیچیده می شود! در پشت این شعارهای صورتی و در قالب فعالیت های فمینیستی و جذب زنان به میدان، عده ای سعی می کنند به این نیمه جامعه و همان افرادی که برای تحقق آزادی، عدالت یا مفاهیم چند جانبه مانند این، جنگ، تحریم و تحمیل سیاهی تلاش می کنند حمله کنند. و نابودی ملت ها


اطلاعات: فتح الله آملی در مطلبی با عنوان «روحیه خود را از دست ندهیم» نوشت: نظام باید بداند که تغییر در نحوه مدیریت و انجام اصلاحات اساسی لازم است و باید صدای اعتراض، گلایه و نارضایتی مردم به گوش برسد. مردم، به ویژه نسل. باید جوانان را درک کرد و به مطالبات آنها توجه کرد و زمینه تفاهم، گفت‌وگو و تعامل با آنها فراهم شود، بخش معترض جامعه نیز باید نشان دهد که ظرفیت پذیرش و همراهی آنها را برای حرکت در مسیر گسترش دارد. آزادی های مدنی و نیازمند افراط و آزادی است.این اخلاق و افراط نیست. این درک متقابل که قطعاً می تواند امید به حل بحران های اجتماعی را در صورت حذف افراطیون دو طرف افزایش دهد، در شرایط کنونی بسیار ضروری است. بدون شک برخی تفکرات از سوی صاحبان قدرت وجود دارد. ادامه روش های گذشته، از سوی دیگر گروه هایی هستند که به تداوم هرج و مرج، بلاتکلیفی و ناآرامی می اندیشند و اصلاحات را مانعی بر سر راه رسیدن به هدف خود که همان براندازی است می دانند و این تفکر به خودی خود چنین است. خطرناک است که افراطیون هر دو طرف را تشویق به اجتناب از هرگونه تغییر و تحمل تفاهم و رفتار کنند. حالا چرا این مقدمه گفته شد؟ بیایید با یک یا دو مثال به روشن شدن بحث کمک کنیم.


ایران: او در مقاله ای با عنوان «علیف در مسیر زلنسکی» نوشت: 20 آبان ماه بود که نشست سران دولت های ترک در سمرقند برگزار شد و سخنان احمقانه حاکم آذربایجان واکنش های بسیاری را در پی داشت. الهام علی اف در این نشست گفت که دولت آذربایجان توجه ویژه ای به تامین امنیت، حقوق و آزادی آذربایجانی های مقیم کشورهای خارجی دارد. ما به تلاش خود برای حفظ و حفظ زبان، آداب، فرهنگ، آرمان ها و روابط آذربایجانی برای کسانی که به سرنوشت تلخی از حکومت آذربایجان جدا شده اند، ادامه خواهیم داد. البته این سخنان علی اف برای هرکسی که کمی با تاریخ منطقه آشنا باشد خنده دار است و نشان از بی تفاوتی او نسبت به گذشته در منطقه دارد. سرزمینی که امروزه به جمهوری آذربایجان معروف است بخشی از سرزمین ایران بود که پس از جنگ ها و توافقات از سرزمین مادری خود جدا شد.


جوان: حمیدرا شاه نظری در مقاله ای با عنوان «ظهور و انحطاط تاریخی دشمنان ایران» می نویسد: درس این حقایق در کنار توجه به توصیه های دینی برای افزایش توان دفاعی و نظامی برای مقابله با دشمنان، باعث شد که جمهوری اسلامی ایران از آخرالزمان آغاز شود. در جنگ تحمیلی، افزایش توان دفاعی بر اساس توان داخلی و ملی در دستور کار قرار گرفته است که نتیجه آن پیشرفت های بزرگی است که کشور در این زمینه داشته و موجب حیرت جهانیان و وحشت مردم شده است. دشمنان به موازات پیشرفت ایران در این عرصه و تلاش شبانه روزی فرزندان ملت ایران در این چهار دهه، خط تبلیغاتی و سیاسی برای کند کردن و توقف آن همواره ادامه داشته است. اما این خطوط تبلیغاتی تاکنون نتوانسته بر دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأثیر بگذارد و امروز ایران بدون توجه به خواسته‌های دشمنان، چه از دهان شاخ‌های تبلیغاتی متصل و چه از دهان عده‌ای متوهم، موفق بوده است. افراد ساده لوح و نادان برای دستیابی به مهم ترین و حساس ترین فناوری های نظامی و دفاعی.


IR: وی در مقاله ای با عنوان آنچه بارزانی ها باید بدانند نوشت: آموز وزیر امور خارجه عراق در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مواضع کردستان نقض آشکار حاکمیت عراق است. فواد حسین در این گفتگو افزود: ادامه این اقدامات خطرناک خواهد بود، گفت و گو باید راهی برای جلوگیری از این تشدید ناموجه خصومت ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید