روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟

ساعت: 08:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922847

با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، می توانید مطالبی مانند کابینه افراطی نتانیاهو، آتش زیر خاکستر، 14 نکته درباره قضاوت نادرست دشمن، فرانسه، دوران خودکاری را مشاهده کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، می توانید مطالبی مانند کابینه افراطی نتانیاهو، آتش زیر خاکستر، 14 نکته درباره قضاوت نادرست دشمن، فرانسه، دوران خودکاری را مشاهده کنید.

کائنات: محمدحسین ارجمند در یادداشت روز خود با عنوان “ما کجا و آنها کجا در توسعه جهانی؟!” وی نوشت: رهبر کبیر انقلاب ضمن تحلیل تحولات جهانی و حوادث اخیر جنگ تلفیقی جهان استکبار غرب و جمهوری اسلامی، از زنده و جوان بودن انقلاب سخن گفتند و اظهار داشتند: مخالف ایران قدرتمند هستند… وی با ابراز تأسف از تحلیل و سطح درک متقلبانه برخی از مدعیان آگاهی از مسائل جهان تاکید کردند که درگیری اصلی با استکبار جهانی است و تبلیغ علیه ایران مستقل در راس دستور کار استکبار جهانی قرار دارد. توسط آمریکا و امروز آمریکا ضعیف‌تر و امروز ایران قوی‌تر از همیشه است.

وطن امروز: زینب درخشان در مطلبی با عنوان «کابینه نهایی نتانیاهو آتش زیر خاکستر است» می نویسد: اگرچه به نظر می رسید پس از 3 سال بحران در رژیم موقت صهیونیستی و تشکیل کابینه های ضعیف و شکننده، پیروزی ائتلاف بنیامین نتانیاهو بود. پایان این چرخه یک دروغ سیاسی در فلسطین اشغالی است، اما وضعیت سیاسی در تل آویو همچنان متزلزل است و هر یک از اینها می تواند منفجر شود و منجر به سقوط کابینه جدید و بحرانی بی پایان شود.. بنیامین نتانیاهو که پس از 12 سال نخست وزیری در انتخابات مجلس چهارم رژیم، قدرت را به ائتلاف نفتالی بنت یایر الپید سپرد، در انتخابات مجلس پنجم به پیروزی قاطع رسید و برای تشکیل کابینه به 61 کرسی نیاز داشت. بیش از 65 صندلی نتانیاهو و متحدانش این پیروزی را به عنوان یک چک سفید در نظر گرفتند و به عقیده آنها باثبات ترین کابینه در 4 سال گذشته را تشکیل دادند..

اطلاعات: در مقاله ای با عنوان غلبه بر مفاهیم تاریخی روابط! نوشت: اگر به نوشته‌های کارشناسان و اساتید روابط بین‌الملل در تبیین سیاست خارجی و روابط دولتی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر آنها مفاهیم و تعاریف کلاسیک بسیاری را برای نقد و ارزیابی جهان در شرایط کنونی و اهرم‌های کنونی پشت سر گذاشته‌اند. قدرت، چه در مقیاس جغرافیایی منطقه ای و چه در مقیاس قاره ای و در نهایت بین المللی، و نیز تغییرات مستمر زیستی-اقتصادی، سیاسی، اجتماعی-فرهنگی و سیاسی، حاکمان را در معرض آزمون قرار می دهد.. دولت‌ها و تبیین برنامه‌هایشان برای اداره کشورشان تنها بر تکرار گذشته، هر چند بهتر، مبتنی نیست. بلکه بر این اساس است که مجموعه منحنی زندگی انسان بر اساس اهرم های سرعت تحول و میزان پوشش آن است و به چه سمتی می رود.

ایران: حسین فاطمی در مقاله ای با عنوان خشم داخلی سرزمین های اشغالی از سیاست های افراطی می نویسد: هنوز یک ماه از تشکیل دولت جدید بنیامین نتانیاهو نگذشته است که نخست وزیر با فشارهای فزاینده فلسطینی ها و همچنین مخالفان صهیونیست مواجه است. در همین راستا در حالی که طی دو روز گذشته ساکنان قدس شرقی به همراه تعدادی از یهودیان چپ در اعتراض به دستور ایهود باراک وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای برداشتن پرچم فلسطین در اماکن عمومی تظاهرات کردند. نخست وزیر سابق این رژیم نیز خواستار تظاهرات علیه دولت شد.

جام جم: اصغر زبرجدی در یادداشتی با عنوان 14 نکته درباره محاسبات نادرست دشمن نوشت: رهبر معظم انقلاب با اشاره به مهندسی بیرونی اغتشاشات اخیر توسط دشمنان، مصادیق اشتباه محاسباتی خود را بیان کردند که به نظر می رسد مبنی بر این باشد. ادعاهای وی.. یادآوری برخی دیگر از محاسبات نادرست آنها ضروری است. در هسته اصلی محاسبات طراحی اقدامات امنیتی دشمن علیه ملت ایران، اساساً اشتباهات عمده ای وجود داشت که به اختصار به آنها اشاره می کنیم.

جوان: محمدصادق فقفوری در یادداشتی با عنوان «پاسخ شورا انقلابی و محترمانه نبود» نوشت: شهدای دهه 80 حافظ امنیت و حرم کم نداریم اما دختر دهه 80 که در شورای شهر تهران با اجاره کار می کند. از مادرش و 33 میلیون حقوق می گیرد، احتمالا فقط یکی داریم! این شهدا مایه افتخار دهه 80 و مایه افتخار همه جوانان ایرانی هستند، البته این دختر جامعه را بدبین می کند و سرمایه اجتماعی را کاهش می دهد. دسیسه و رانت خواری شد و این پیام تبلیغاتی رسانه ای شد که بدتر از توجیه غیرمنطقی و ماله ای است که حال را خراب می کند. پس از رسوایی نجومی، دختر نرگس ماندری پور، یکی از اعضای شورای شهر، مهدی چمران، رئیس افتخاری شورای شهر که از پیشکسوتان عرصه شهر است، همه چیز گفت جز یک عذرخواهی ساده و عزل ناروا! جلوگیری از این گونه رانت ها یکی از وظایف هر مسئول در جمهوری اسلامی است. کمترین انتظار از اعضای شورای شهر این است که به محض اطلاع از مردم عذرخواهی کنند و مقصر را برکنار کنند.

IR: وی در مقاله ای با عنوان «فرانسه، عصر کاریکاتور خود» نوشت: فرانسه در میان کشورهای اروپایی همواره به عنوان مهد تمدن و فرهنگ شناخته شده است. خود فرانسوی ها چنین موضعی را مایه مباهات می دانند و در مواردی به آن می بالند. انگلیسی ها تا این حد فرانسه را قبول ندارند و در طول قرن ها همیشه درگیری بین این دو کشور و دو ملت بر سر این مکان وجود داشته و اکنون نیز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید