روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟


ساعت: 08:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920934

با نگاهی به سرمقاله و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور می توان مواردی مانند مصاحبه با یک بازنده، ترور شهید سلیمانی، نقض آشکار قوانین بین المللی و 5 وعده رئیس جدید بانک مرکزی را مشاهده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نگاهی به سرمقاله و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور می توان مواردی مانند مصاحبه با یک بازنده، ترور شهید سلیمانی، نقض آشکار قوانین بین المللی و 5 وعده رئیس جدید بانک مرکزی را مشاهده کرد.


کائنات: وی در یادداشت روز خود با عنوان «گفتگو با یک بازنده» نوشت: رسانه هایی که تا دیروز به کینه توزی علیه اسلام، انقلاب اسلامی و بنیانگذار آن می پرداختند، اکنون به بازخوانی تحریر حضرت امام (ره) روی آورده اند. الوسیله) برای تفسیر حکم اعدام محرب و یا مجراهایی که یاد می گرفتند چگونه کوکتل مولوتف بسازند و پلیس را خلع سلاح کنند، آمدند تا در جلسات بازجویی به سوالات پاسخ دهند. بهتر از هر چیز دیگری نشان می دهد که مرحله هرج و مرج به خط پایان خود می رسد. مرحله ای از پروژه ای که باید هوشمندانه طراحی می شد اما بیش از حد احمقانه از آب درآمد. حالا وقت آن است که تمام اجزای صحنه را با هم ببینیم. داستان در 26 سپتامبر 1401 با مرگ ناگهانی یک دختر جوان آغاز می شود، اما هرگز در آن تاریخ شروع نشد. آغاز این پروژه را می توان در آوریل 1401، زمانی بین دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی، یافت. زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا از تحمیل افراط های واشنگتن بر ایران در مذاکرات برای لغو تحریم ها ناامید بود، از مقامات اسرائیلی خواست طرح جایگزین خود را ارائه کنند. طرحی که جزییات آن اعلام نشد اما ردپایی از آن در اخبار و اتفاقات یافت می شد. پیش از این، زمانی که بنی گانتز، وزیر نظامی رژیم صهیونیستی در مورد لزوم تدوین طرح جایگزین (طرح) صحبت کرد. بنایب رئیس اندیشکده کوئینسی در آمریکا به خبرنگار الجزیره گفت: به نظر می رسد آنچه طرح جایگزین نامیده می شود. ب) مورد بحث قرار می گیرد.


وطن امروز: مهدی گرگانی در مقاله ای با عنوان «روایتی از حمایت مسیحیان از شیعیان» می نویسد که پیروزی جورجیا ملونی رهبر حزب راستگرای اخوان در ایتالیا در انتخابات پارلمانی این کشور، سخنان چند سال پیش وی است. در حمایت از ایران و حزب الله لبنان بار دیگر رسانه ها و اخبار غرب درباره رژیم تروریستی صهیونیستی زیر ذره بین قرار گرفت.. غربی ها نگرانند که انتخاب جورجیا ملونی به عنوان نخست وزیر ایتالیا، پروژه تبلیغاتی دروغین سرکوب اقلیت مسیحی توسط ایران، سوریه و حزب الله را بی اعتبار کند. در دسامبر 2018، مالونی درباره جنگ در سوریه گفت که اگر حزب الله و دیگر متحدان سوریه مانند ایران نبودند، مسیحیان سوری حتی نمی توانستند تولد مسیح را در کریسمس جشن بگیرند. وی همچنین تاکید کرد که سوریه و متحدانش از اقلیت مسیحی سوریه محافظت می کنند. ملونی در سال 2014 در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها و مراکز غیرنظامی غزه در توئیتی نوشت: کشتار دیگری از کودکان در غزه. روزنامه تایمز اسرائیل با اشاره به پیروزی ملونی در انتخابات ایتالیا و مواضع وی در قبال ایران و حزب الله گزارش داد: رهبر جناح راست ایتالیا که زمانی حزب الله و ایران را به خاطر حمایت از مسیحیان سوریه تمجید می کرد، پیروز شد.


اطلاعات: فتح الله آملی در مطلبی با عنوان «وحدت کلمه» نوشت: نماز جمعه دیروز شلوغتر بود. خطی که برای توزیع موبایل در ورودی نمازخانه منحنی شده بود به خوبی نشان می داد. احتمالاً در شهرستان ها هم شاهد همین وضعیت بودیم، چند پرونده به هم گره خورده بود. همانطور که دینداری جماعت پس از وقایع اخیر که بسیاری را تشویق به حضور در صحنه کرد، نشان داده شد، سالگرد 9 روز و شهادت سردار سلیمانی، ما در آستانه این حادثه تروریستی هستیم، جنایتی که به دستور رئیس جمهور تروریست وقت آمریکا انجام شد. جماعت آمده بودند تا وفاداری خود را نشان دهند و وحدت و دینداری خود را نشان دهند. اگر فکر کنیم مشکلی ندارند. خوب زندگی می کنند، 40 هزار تومان و تورم 48 درصدی را مدیریت کردند و سخت زندگی نمی کنند، ما خیلی اشتباه می کنیم. شعارهایی که در همین نماز جمعه پس از حمایت از اسلام و انقلاب و رهبری به مرگ دزد بیت المال سر داده شد، نشان از اعتراض آنها به رفتارهای بدی است که درد اداره کشور را می بیند و به آن اعتراض می کنند. که مطالبه آنها هم هست.مردم و مطالبات همه از جمله رهبر معظم انقلاب. همانطور که توهین معترضان به حاکمیت و حکومت مذموم است و باید صدای آنها شنیده شود و زمینه اعتراض مدنی فراهم شود، نادیده گرفتن شور مذهبی و حمایت مردمی از نظام نیز نادیده گرفتن واقعیت میدانی است.


ایران: عباسعلی کدایی در یادداشتی با عنوان “ترور شهید سلیمانی، نقض آشکار حقوق بین الملل” نوشت: ویژگی عصر حاضر، تاثیر جهان بر رویدادهای محلی و منطقه ای است و این امر همه کشورهای جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. مرتکب اقدامات تروریستی نمی شوند. بر این اساس مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بر عهده همه مدافعان حقوق بشر است، لذا ضرورت مبارزه مؤثر و مستمر جمهوری اسلامی ایران با گروه‌های تروریستی غرب آسیا چه بر اساس قانون اساسی و چه بر اساس حقوق بشر است. تعهدات جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح کشور و در خط مقدم مبارزه با تروریسم برای حمایت از قربانیان جنایت علیه بشریت در راستای حفظ صلح و برقراری امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی. از مبارزه با رژیم جنایتکار صدام در دوران جنگ تحمیلی تا مبارزه با گروه های تروریستی مرتبط با القاعده در منطقه و از مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی تا مبارزه با گروه تروریستی داعش را روایت می کند. فعالیت های ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران در چهارده دهه است که تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر مجاهدانی چون شهید سرافراز، حاج قاسم سلیمانی محقق شده است. شهید سلیمانی در طول تلاش ها و مجاهدت های مستمر بشردوستانه خود با بزرگترین تروریست های تاریخ جنگید و در نهایت با موفقیت در ماموریت خود برای انهدام کامل گروه تروریستی داعش، این ماموریت خطیر را با ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب با موفقیت به پایان رساند. نقش کلیدی و غیرقابل انکار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم را برای جهانیان آشکار خواهد کرد.


جام جم: محمدحسین علی اکبری در گزارشی با عنوان 5 وعده رئیس کل جدید بانک مرکزی می نویسد: پنجشنبه گذشته مصطفی کمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد که علی صالح آبادی در جلسه اضطراری بانک مرکزی از سمت خود استعفا داده است. شورای دولت و محمدرضا فرزین وارد ساختمان شیشه ای شد داماد شد. یکی از وظایف رئیس کل بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است. شواهد نشان می دهد که وجود تورم در کشور منجر به بهترین عملکرد روسای کل بانک مرکزی شد که خلاصه آن در این است که ارتعاشات پول ملی کمتر کاهش یافته و تقویت ریال در برابر سایر ارزها تقریباً بوده است. فراموش شده.


جوان: محمدجواد احوان در سرمقاله ای با عنوان «مردم ایران را نشناختید» نوشت: «در وقایع پاییز 1401 دستور چیزی که مرتباً در کار رسانه های بیگانه قرار می گرفت و البته یک سابقه است، تلاش برای تصرف ملت ایران بود. مخالفت با معرفی گروهی که دارای گرایش های نزدیک به غربی ها به عنوان اکثریت ایرانیان است سابقه طولانی دارد و داستان جدیدی نیست. اما نکته بسیار مهمی که رسانه‌ها و تحلیلگران غربی به آن توجه نمی‌کنند این است که ایران و جامعه ایران نتیجه نام‌گذاری دولت‌های ملی پس از ستاد یا نتیجه قطعنامه‌های سازمان ملل یا طرح تقسیم اراضی است. استعمارگران اشتباه غرب در تحلیل مردم ایران نیست. به همین دلیل است که تاریخ تمدن و عصر جامعه ایران را نادیده می گیرند و معتقدند هویت ایرانی یک قرن پیش ساخته شده و با اقدامات رسانه ای می توان عمق باورهای ایرانی را تغییر داد.. نمی توان انکار کرد که آمیختگی فرهنگ ها در دوره مدرن و به ویژه در عصر ارتباطات، تأثیر خود را بر جامعه ایران گذاشته است، اما واضح است که مجموعه ای از هنجارهای اساسی و باورهای عمیق در جامعه ایران وجود دارد که زیربنای کلیات است. روندهای ملت و تشکیل دهنده اصول تعیین کننده هویت جمعی ایرانیان است.


IR: وی در تحلیل سیاسی هفته نوشت: هفته ای که در آن قرار داریم با ایام شهادت نبی جاگروشه همسر والی و مادر امام، حضرت صدیقه طاهره، زهرای مرضیه (س) همراه بود. بانویی بزرگوار که نه تنها الگوی علما بلکه حجت خدا برای ائمه خدا بود. این روزها و با تحولات آزاردهنده فرهنگی موجود، ضایعه اخلاقی جامعه را باید بعد از سیره و فعالیت حضرت زهرای مرضیه برگزیده خداوند دانست و گفتار و کردار ایشان نقشه راه بشر و راهنمای معنوی بشریت است. .

دیدگاهتان را بنویسید