روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟

ساعت: 08:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1922975

با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های پرتیراژ کشور، می توان مواردی مانند سرکوب معترضان انگلیسی و تقلب رسانه ای، رفاه اوکراین برای ناتو، خاورمیانه و ژنرال را مشاهده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های پرتیراژ کشور، می توان مواردی مانند سرکوب معترضان انگلیسی و تقلب رسانه ای، رفاه اوکراین برای ناتو، خاورمیانه و ژنرال را مشاهده کرد.

کائنات: وی در یادداشت روزانه خود با عنوان «حمایت از رقبایمان داغ است» نوشت: «عزت قلم ایجاب می کند که او فقط حقیقت را بنویسد و فقط به دنبال خیر باشد. به خاطر همین احترام است که هرگز نباید از آن برای چیزی جز درست و نیک استفاده کرد. گفتن و نوشتن و مطالبه حق و نیکی به دور از غلو و ظلم، آنچه را که می دانیم و جز از خدا نمی ترسیم، می پراکند و گناه دیگران در اراده ما تأثیری ندارد. ترک حق و ترس از بهای آن، بزدلی و ظلم است. همان گونه که غلو و مبالغه نادرست است. همان گونه که شخص به دلیل اظهارات غیرمنصفانه، نامربوط و کذب استیضاح می شود، به دلیل عدم گویندگی نیز استیضاح می شود.. در طول تاریخ نیز همین گونه بوده است و بسیاری از حوادث ناگوار به دلیل سوء تفاهم در زمان پنهان کردن یا افشای حقیقت رخ داده است.

وطن امروز: مهدی گرگانی در مطلبی با عنوان «سرکوب معترضان انگلیسی و حقه‌بازی‌های رسانه‌ای» نوشت: کشورهای غربی در ماه‌های اخیر تا جایی که توانسته‌اند به بهانه پلیس ایران در مخالفت با شورش‌های خیابانی فرار کرده‌اند، به گونه‌ای که همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهند. اقدامات غیرقانونی آداب و رسوم و قوانین بین المللی در امور ایران دخالت می کند. اعمال تشدید تحریم ها علیه افسران پلیس، سیستم قضایی، حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل، اقدامات ضد دیپلماتیک و سیاسی و تبلیغات رسانه ای تنها بخشی از اقدامات آنان است.

اطلاعات: سید مسعود رضوی در یادداشتی با عنوان «مردم اعضای یک پیکرند» نوشت: در سرما و بارش سنگین برف روزهای اخیر، مشکلات مختلف بر زندگی و نیاز مردم سایه افکنده است و اگر زیبایی برف و آرزوی دیرینه مردم مخصوصاً خردسالان و جوانان و فرزندان این مرز و بوم برای سپیدی دنیا نبودند، شاید سرمای طاقت‌فرسا را ​​باید نهی و منکر شد، همیشه از آن گلایه داشتیم. درست مثل این شعر حکیم فردوسی که بر هر دو طرف صدق می کند: اگر بگویند برف و باد بر تو بد است.

ایران: زهرا صفری در مقاله ای با عنوان «چاه اوکراین برای ناتو» می نویسد: پس از گذشت 325 روز از آغاز عملیات نظامی مسکو در شرق اروپا، شرکای غربی کیف کمک های نظامی سنگین خود را به این کشور از سر گرفتند که همچنان ارتش روسیه ادامه دارد. در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده پیش می رود و اختلافات داخلی میان متحدان اوکراین به طور جدی تهدیدی برای قطع حمایت از این کشور است.به گزارش شبکه خبری CNN، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین دو روز پس از اعلام این خبر توسط وزارت دفاع روسیه از آغاز دریافت تسلیحات سنگین از غرب برای آزادسازی شهر سولدار خبر داد.. بسیاری از متحدان اروپایی و آمریکایی کیف پس از اولین درخواست ولودیمیر زلنسکی آمادگی خود را برای ارسال تجهیزات سنگین اعلام کردند و فرانسه و لهستان متعهد شدند که به زودی تانک هایی را برای ارتش اوکراین ارسال کنند. همزمان فنلاند و بریتانیا نیز برای ارسال کمک های نظامی چراغ سبز نشان دادند، اما همچنان از تعیین زمان دقیق تحویل برنامه خودداری کردند..

جام جم: سینا واحد در یادداشتی با عنوان «یک خاورمیانه و یک ژنرال» نوشت: پروژه شورشی قدرتمند داعش به نویسندگی سینا واحد بدون شک خطرناک ترین و خشن ترین طرح سیاسی تمدن غرب به رهبری آمریکا بود. که در تاریخ سیاست جهانی این اتفاق در برابر ایران قدرتمند افتاد تا دستان دراز و دراز یک ایران قدرتمند که به آبهای طلایی دریای مدیترانه راه داشت و با استقرار پدیده شام ​​قطع شود. دولت پس از فروپاشی تشکیلات سیاسی سوریه و عراق، چه از راه دریا و چه از طریق زمین، به ایران حمله خواهد کرد و گذشته ای تلخ تر از تلخ را به سرنوشت سیاسی ایران بزرگ گره خواهد زد.

جوان: محمد جواد اهوان در سرمقاله ای با عنوان «سخنرانی با خجة الاسلام خسروپنا» نوشت: اکنون که خجت الاسلام والمسلمین خسروپنا به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دست به کار شده، برخی جریانات سیاسی و رسانه ای تلاش کرده اند. برای مقابله با دبیر جدید هیئت در مسائل حاشیه ای. اما واقعیت این است که مسئولیت آقای خسروپناه بسیار بیشتر از درگیر شدن در چنین حاشیه هایی است. اکنون او باید بار سنگین اشتباهات گذشته را در حوزه ماموریتی جدید خود به دوش بکشد و برای آینده آن میدان برنامه ریزی کند..

IR: وی در مقاله‌ای با عنوان «هدیه و وحشت دولت را می‌سازد» نوشت: جامعیت مهم‌ترین ابزار حکمرانی موفق است. آن دسته از حاکمانی که سعی می کنند با نگاه تک بعدی کارها را پیش ببرند در هیچ کشوری موفق نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید