روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟

ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922545

با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، مطالبی مانند انفجار بمب در اذهان، بازگشت برزیل به سیاست حماس از فلسطین، پایان ابرجاسوس ملکه را می توان دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، مطالبی مانند انفجار بمب در اذهان، بازگشت برزیل به سیاست حماس از فلسطین، پایان ابرجاسوس ملکه را می توان دید.

کائنات: وی در یادداشت روزانه خود با عنوان «بمب هایی که در ذهن ها منفجر می شوند» نوشت: آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم های نظامی ما را از کار بیاندازد، از سیستم نظامی ما می ترسید؟ ? اما ظاهراً این بمب فقط در ذهن گوینده این سوال وجود داشته و خبری از آن در زرادخانه های آمریکا نبوده است. در واقع ارتش تروریستی آمریکا حتی قادر به رهگیری ساده ترین پهپادهای نظامی نبود چه برسد به اینکه با یک بمب تمام سیستم های نظامی ایران را از کار بیندازد! 19 سپتامبر 2022، کم مک میلان، افسر توپخانه ارتش آمریکا که در عراق خدمت می کرد، در مقاله ای برای وب سایت آمریکایی 1945 نوشت: پهپادهای ایرانی مرتباً به نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در خاورمیانه حمله کرده اند و بارها از خطوط دفاعی مهیب ایالات متحده عبور کرده اند. به اهدافی در پایگاه های ایالات متحده حمله می کنند… پهپادهای انتحاری چیزی بودند که من و دوستانم را در شب در عراق بیدار نگه داشتند.

وطن امروز: محمد نسیمی در مطلبی با عنوان «شعرهای عاشقانه» نوشت: از منظره یاب دوربین به چشمانش نگاه کردم. زیر عینک چین و چروک دور چشمش بزرگتر شده بود. چشمانش برق می زد و در سالن قدم می زد. بسیاری از این افراد در جلسه از شاگردان او بودند و بسیاری دیگر حداقل چند بار شعرهای او را خوانده بودند. مثل یک پادشاه روی ویلچر نشسته بود! آمدند و در برابر او تعظیم کردند و ارادت خود را نشان دادند و استاد را عبادت کردند. یکی از راننده ها که سن زیادی نداشت پیشانی او را بوسید و گفت: استاد وسواس! کاش بیشتر بودی چه لیاقتی از اهل بیت علیهم السلام داشت.. لنز دوربین را به طرف دیگر مجلس چرخاندم. بچه هایی که برای تبریک تولد مادر به آغوش مادرشان آمده بودند. بچه ها در امن ترین جای دنیا که آغوش مادرشان بود شیطنت می کردند و لبخند می زدند. برخی از آنها عکس آقا، پدر شهیدشان یا دست نوشته ای خطاب به آقا داشتند. بعضی از مادران از خودشان عکس گرفته بودند و بچه هایشان با هم بازی می کردند و نقاشی می کشیدند و بچه های من به آنها نشان می دادند و بعضی از مادران از بچه هایشان مثل مروارید در دست عکس می گرفتند.عکس ها کوچیک بود! آنها را نمی شد مانند برخی از بدن هایشان در آغوش گرفت. جوان و رشید برای دفاع از کشور و اسلام و امام رفته بودند و قد یک کندکای کوچک از آنها مانده بود و آمدند. این مادران شهدا چقدر مظلوم هستند، ما چقدر مدیون آنها هستیم.

اطلاعات: علیرضا هانی در مقاله ای با عنوان «زنان، آموزش، اشتغال و مطالبات انباشته» می نویسد: در آزمون سراسری سال 1402 در مجموع 977 هزار و 460 داوطلب شرکت کردند که کمی بیش از 60 درصد آنان زن و کمتر از 40 درصد آنان مرد بودند. .. نسبت زنان در گروه علوم تجربی 65 درصد، در گروه ریاضی 35 درصد، در گروه علوم انسانی 61 درصد، در گروه هنر 74 درصد و در گروه زبان های خارجی 65 درصد است.. مقایسه نسبت زنان در آزمون های امسال و سال گذشته نشان می دهد که زنان همچنان در تلاش برای حفظ برتری خود در دانشگاه ها هستند.. نسبت زنانی که وارد دانشگاه می شوند طی شش سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

جوان: حسین فاطمی در مقاله ای با عنوان «بازگشت برزیل به سیاست حماسی فلسطین» نوشت: «لول داسیلوا» رئیس جمهور برزیل که از مردم فلسطین برای تعیین حق تعیین سرنوشت خود بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات حمایت کرد، روز پنجشنبه هفته گذشته سفیر وی از برزیل در تل آویو خواست تا سیاست جدید کشورش در قبال رژیم صهیونیستی و نتانیاهو را برجسته کند. رسانه های صهیونیستی این اقدام را برای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی غافلگیرکننده دانستند.. به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، رسانه های یهودی این اقدام رئیس جمهور جدید برزیل را تغییر در سیاست این کشور آمریکای جنوبی در قبال رژیم صهیونیستی اعلام کردند. روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز در گزارشی اشاره کرد که ژنرال گرسون منوندرو گالریا دی فریتاس، سفیر برکنار شده برزیل در سال 2021 از سوی ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق این کشور به عنوان سفیر این کشور در فلسطین اشغالی منصوب شده است.

جام جم: مریم آکلی در مطلبی با عنوان «پایان ابرجاسوس ملکه» نوشت: صبح روز 22 ژانویه برای انگلیسی ها روز بدی بود زیرا حکم اعدام علیرضا اکبری، ابرجاسوس سرویس اطلاعاتی بریتانیا اجرا شد. و این در واقع اولین مورد در حوزه جاسوسی است که برای انگلستان منجر به اعدام شد.

جوان: محمد جواد احوان در سرمقاله ای با عنوان «برای زنان و علیه زنان» نوشت: در حوادث پاییز 1401، یاغیان وانمود کردند که به دنبال احقاق حقوق زنان هستند و این رویکرد در شعارها و نمادها نیز مورد تأکید قرار گرفت. اگرچه ادعای مطالبه حقوق زنان برای کسانی که فحاشی های جنسی جزئی از رفتارهای روزمره آنها شده است چیزی بیش از یک اغراق مضحک نیست، اما نمی توان انکار کرد که انتخاب زن به عنوان هدف اصلی شورش از سوی رهبران اصلی آن کاملاً بوده است. معقول و باهوش

IR: وی در مطلبی با عنوان «چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم» نوشت: «اگرچه در ۲۳ آذر سال گذشته و در بحبوحه فعالیت قوه قضائیه برای محاکمه بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر، در سرمقاله ای با عنوان «نظام قضایی» و تامین وحدت ملی”، خواستار برخورد عادلانه شد، دستگاه قضایی با بازداشت شدگان برخورد کرده است، مطالبات جامعه به گونه ای است که باید یک بار دیگر همان مطالبه تکرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید