روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟

ساعت: 09:01
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922694

با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، مطالبی مانند ابعاد رول اور نقشه جامع، متغیرهای موثر بر نقش روسیه در خلیج فارس، اولویت در توضیح دوگانه و باتوم قابل مشاهده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، مطالبی مانند ابعاد رول اور نقشه جامع، متغیرهای موثر بر نقش روسیه در خلیج فارس، اولویت در توضیح دوگانه و باتوم قابل مشاهده است.

کائنات: وی در یادداشت روزانه خود با عنوان «واژگونی ابعاد یک طرح جامع» نوشت: نقشه دشمن یک طرح جامع بود. یعنی از همه عوامل مسلطی که یک قدرت می تواند برای نابودی و نابودی یک کشور استفاده کند، همه این عوامل را سامان دهد. عامل اقتصادی … عامل امنیتی … سر و صدای ایران هراسی … استفاده از ابزار تبلیغاتیگرد هم آوردن برخی عناصر داخلی… با استفاده از انگیزه های مختلف قومی، مذهبی، سیاسی و شخصی. این عبارت یکی از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیستمین دیدار جمادی الثانی با اهل بیت علیهم السلام است و ابعاد توطئه عظیمی را که برای تسلیم به راه انداخته شد را آشکار می کند. کشور.

وطن امروز: حمیدرضا ترقی در مقاله‌ای با عنوان «حقوق بشر، ابزارهای غربی برای استثمار کشورها» نوشت: طی چند ماه گذشته، ایالات متحده و کشورهای غربی در پی قیام‌های کشور اقدامات گسترده‌ای را علیه ایران انجام داده‌اند که شامل انتشار گسترده اطلاعات، تلاش برای تصویب قطعنامه علیه کشور، اعمال تحریم های جدید علیه ملت و حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد.. همه این اقدامات در راستای پروژه ای بود که دنبال می کردند و تلاش می کردند برای ادامه ایجاد آشوب و بی نظمی در کشور پرونده حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند، اما در این گام و اقدامات قبلی ناکام ماندند.

خدایان: هادی بی‌نژاد در مقاله‌ای با عنوان «لزوم تعریف مأموریت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در بودجه ۱۴۰۲» نوشت: یا باید صنایع بالادستی خودمان را توسعه دهیم و گاز بیشتری تولید کنیم که منابع زیادی می‌طلبد یا مصرف فعلی‌مان. ; به عنوان مثال، بیایید صنایع و بخش خانگی را در زمینه دیگ بخار، بخاری و بخاری بهینه کنیم. بنابراین درخواست ما امسال ماموریت هایی در زمینه مصرف بهینه انرژی در بودجه است 1402 در نظر گرفته شود.

اطلاعات: محمدمهدی مظاهری در یادداشتی با عنوان «متغیرهای مؤثر بر نقش روسیه در خلیج فارس» می نویسد: در پی حمله روسیه به اوکراین در ماه های ابتدایی سال 2022، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین المللی بر این باورند که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دلیل همجواری با یکدیگر به آمریکا و کشورهای غربی بلافاصله این حمله را محکوم کرده و در کنار جبهه غرب قرار می گیرند. اما نمرات درست از آب در نیامد. کشورهای ثروتمند شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات تا حد زیادی سکوت کرده اند و حتی امارات متحده عربی به همراه چین و هند در رای گیری شورای امنیت به قطعنامه آمریکا مبنی بر خروج از این کشور رای دادند. نیروهای روسیه از اوکراین امتناع کرد چنین جهت گیری نشان داد که انرژی، پول و امنیت به عوامل مهمی در روابط روسیه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تبدیل شده است و روابط اقتصادی این کشورها با مسکو نیز در حال تبدیل شدن به روابط نظامی-امنیتی است.

ایران: سعید جلیلی در یادداشتی با عنوان «به یاد استاد شهیدی» نوشت: مهر 65 دوباره درس تاریخ اسلام را نزد دکتر شهیدی گذراندم.. درس های ایشان تکان دهنده و جذاب و حاصل تحقیق عمیق و تأمل علمی بود که با صداقت و هوشمندی بیان می شد. نکات ارزشمندی مانند توضیح عدنانی از دو جریانقحطانی و ادامه آن به نام های دیگر، توضیح پادشاه عقیم در رفتار خلفای عباسی که دستیاران خود را مانند داربست کنار می گذارند که پس از اتمام بنا برداشته می شود و … این یادآور این هاست. درس ها.. دو باری که به دفتر ایشان در مورد سیاست خارجی پیامبر در مؤسسه دهخدا آمدم، راهنمایی های ارزنده ایشان برای تحقیقاتم ارزشمند و آرامش بخش بود. جالب اینجاست که از دیدگاه دههدایی، تعریف استراتژی کوچک را اتخاذ کرده و معادل استراتژی را دوست نداشتند. چند هفته ای از آن ترم نگذشته بود که با جمعی از دوستان به جبهه و سپس کربلا رفتیم. 4 و 5 و مصدومیتش در 23 دسامبر. در اردیبهشت 1395 به دانشگاه برگشتم. مرحوم بکایی رئیس گروه امتحانی طی نامه ای به اساتید ترم قبل از جمله دکتر شهیدی مرا برای گذراندن دوره مربوطه معرفی کرد و…

جوان: حسن رشوند در یادداشتی با عنوان «اولویت در تبیین دوگانه و باتون» می نویسد: عنوان جهاد تبیینی کلید واژه رهبری برای ایجاد ساختار و قرارگاه در این حوزه شده است. از منظومه فکری رهبری انتظار عملکرد در این تشکیل گروه هایی که کارآمدی آنها موضوع حوزه است، تردید محض نیست. از دیدگاه نگارنده، مهمترین قسمت سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جهاد تبیین در دیدار 28 دی ماه با مردم قم بیان شده است و ایشان مرز روشنی بین این دو قسم قرار داده است. از توضیح و دلتنگی آنجا که فرمودند: نقشه های بدخواهان، تبلیغات و به قول خودشان تبلیغ است که چاره آن بیان صحیح حقایق به زبان های مختلف و با ابتکار و نوآوری است، زیرا راه رفع وسوسه تبلیغاتی است که تأثیر می گذارد. ذهن جوان باتوم فقط توضیح و روشنگری نیست. پس از این سخنرانی برای بسیاری این سوال پیش آمد که اگر قرار است تبیین مبنای عمل در مواجهه با پدیده های مختلف اجتماعی یا سیاسی قرار گیرد، پس موضع زورگیری و برخورد با قانون شکنان و تهدید کنندگان امنیت جامعه است. چه می شود اگر؟

IR: وی در مقاله‌ای با عنوان «زمان بازنگری در سیاست کوچک‌شدن فرا رسیده است» نوشت: رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق اعتراض مقامات ایرانی مبنی بر اینکه چرا نام خلیج عربی به جای خلیج فارس در مسابقات فوتبال بصره به کار رفته است را نادیده گرفتند. و از جبران آن خودداری کردند. وزرای خارجه عربستان و مصر نیز در بیانیه ای مشترک در نشست ریاض به جمهوری اسلامی ایران هشدار دادند که با فعالیت های هسته ای خود امنیت منطقه را تهدید نکند.

دیدگاهتان را بنویسید