روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟


ساعت: 08:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918245

با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های پرتیراژ کشور، چون حسابرسی نباید دیر شود، ادامه وقاحت علی اف و رژیم صهیونیستی را می توان شاهد پیشرفت مبتنی بر اعتماد و صداقت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های پرتیراژ کشور، چون حسابرسی نباید دیر شود، ادامه وقاحت علی اف و رژیم صهیونیستی را می توان شاهد پیشرفت مبتنی بر اعتماد و صداقت بود.


کائنات: او در یادداشت روزانه خود با عنوان «ممیزی را به تعویق نیندازید» نوشت: ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده سابق سنتکام، در جلسه استماع کمیته دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا در 31 آوریل 1401 گفت که برای اولین بار از زمان ما در جنگ کره ماموریتی را بدون برتری کامل هوایی انجام می دهیم ما در منطقه هستیم. به همین دلیل، Centcom اقدامات ضد پهپاد را در اولویت اول خود قرار داده است. در این جلسه یکی از سناتورها از مک کنزی می پرسد که آیا با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق سر و کار دارید؟ وی با بیان اینکه برخورد با سپاه امکان پذیر نیست و تلاش می کنیم سپاه را حساس کنیم و شرایط را عادی کنیم. در آن جلسه، سناتور دیگری – لیندسی گراهام – پرسید، بنابراین شما برنامه ای برای محدود کردن سپاه ندارید، و او گفت که این امکان پذیر نیست. کین یکی دیگر از سناتورها پرسید با ایران چه می‌خواهید بکنید و او بدون فکر گفت: او می‌خواهد از دموکراسی حمایت کند و سپس در توضیح خود گفت که ایران را نمی‌توان با اقدامات خارج از مرزها کنترل کرد، اما نیروهایی در داخل ایران هستند. می تواند در ایران آشوب ایجاد کند و آنها را در داخل مشغول کند.


وطن امروز: مهدی گرگانی در مطلبی با عنوان «تداوم وقاحت علی اف و دم رقصیدن برای رژیم صهیونیستی» نوشت: اگر بخواهیم توصیف دقیقی از روابط ایران و جمهوری باکو در ۲ سال اخیر داشته باشیم، ضرب المثل دیگری وجود ندارد. از خوردن نمک و شکستن نمکدان. می تواند آن را به خوبی توصیف کند. در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی این کشور از جمله در قره باغ حمایت کرده است، اما به نظر می رسد پیروزی باکو در جنگ اخیر قره باغ و بازگشت بخشی از اراضی به خاک جمهوری آذربایجان با حمایت ایران در سطح بالایی قرار گرفت، الهام علی اف را در محاسبات اشتباه کرد و به جای ارزیابی مواضع تهران، با گستاخی کامل به مواضع ضد ایرانی روی آورد.


اطلاعات: علیرضا خانی در یادداشت سردبیر برای مقاله ای با عنوان “فقط برای هوا و آب!” وی نوشت: شنیده اید که کسانی که اعتصاب غذا کردند تا سه ماه زنده ماندند و برخی اعتصاب خشک کردند، یعنی حتی آب ننوشیدند و چند هفته طول کشید، اما هرگز نشنیده اید که کسی اعتصاب کند. حمله هوایی حتی برای 5 دقیقه. زنده بمانید روند وحشتناک تلفات هوا در کلان شهرها و شهرهای صنعتی کوچکتر در حال افزایش است و هیچکس کاری جز تعطیلی مدارس انجام نمی دهد. انگار آلودگی مهلک هوا فقط تقصیر دانش آموزان است! هر پاییز و زمستان بر میزان آلودگی و مساحت جمعیتی که در زیر آلودگی نفس گیر قرار می گیرند افزایش می یابد. مدارس شهرک های صنعتی هفته گذشته تعطیل بود و این هفته همچنان تعطیل است. خردسالان، کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و همه مردم هر سال بیش از سال قبل سم تنفس می کنند و کارمندان، نمایندگان مجلس و قضات قوه قضائیه جز خواندن انشاهای تکراری و خسته کننده کاری نمی کنند. واقعاً چه گناهی مرتکب شده اند که عدم برنامه ریزی مدیریتی در این سال ها باعث دمیدن زهر آنها شده است؟ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی روز گذشته تعداد خودروهای تهران را سه برابر ظرفیت شهر دانست.


ایران: سپهر خلجی در یادداشتی با عنوان پیشرفت بر اساس اعتماد و صداقت نوشت: دومین دور سفرهای استانی دولت از استان خراسان جنوبی آغاز شد. در دور اول، دولت در یک برنامه فشرده ظرف یک سال به تمام استان ها سفر می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن وضعیت کل کشور را از نزدیک ببیند و برای توسعه و حل مشکلات تصمیم گیری کند. سفرهای فشرده رئیس جمهور که گاهاً هر هفته به یک مقصد انجام می شد، با وجود سختی های شرایط کرونا در ماه های اول متوقف نشد و رئیس جمهور در هر سفر تأکید می کرد که از دیدار با مردم و برقراری ارتباط انرژی مضاعفی می گیرد. با آنها. اول اینکه این سفرها تصویری واقعی از فرصت ها و چالش های پیش روی دولت به دست می داد. علاوه بر این، در شرایطی که تعمیق خطای دولت-ملت در دو سه سال اخیر دولت قبل به کاهش سرمایه اجتماعی منجر شد، دولت مردمی تلاش کرد تا با حضور مستقیم بر احساس بی تابعیتی پایان دهد. زمین و ارتباط مستقیم با مردم و فاز اول ابرپروژه به معنای بازگرداندن امید و اعتماد از این طریق است، اما فاز دوم پروژه بازگرداندن امید کلیدی ترین موضوع وفای به عهد به عنوان شمشیر دولبه بود. .


جام جم: محمد متوسلانی در یادداشتی با عنوان «جدی گرفتن اقتباس» نوشت: در سال‌های اخیر بارها دیده‌ایم که بازیگری در یک سریال یا برنامه پلان و به اصطلاح «گل‌ها» را می‌پذیرد، سپس ده‌ها سریال و برنامه با همین موضوع تولید و پخش شویم. اما نباید این اتفاق بیفتد و کارگردانان و تهیه کنندگان باید به دنبال سوژه های جدید باشند. این کپی یا رونویسی از آثار موفق چندان مناسب نیست. نمونه آن زمانی بود که سریال های طنز موضوعی رونق گرفت و بعد از آن سریال های زیادی از این دست ساخته شد و کار به حدی پیش پاافتاده رسید یا زمانی سریال های ماورایی رونق گرفت و به سرعت چندین نمونه از این سریال ها را ساختند که فقط تعدادی از آنها موفق بودند. به نظر من وقتی هنر می آفرینی باید تمام آثار موفق را دنبال کنی و ببینی اما کپی نکنی. حتی اگر می دانیم که موفقیت ما با کپی قطعی است، باز هم نباید کپی کنیم، زیرا بالاخره هیچ اثری نمی تواند به موفقیت نسخه اصلی برسد.


جوان: محمد جواد احوان در سرمقاله ای با عنوان “جهاد بزرگ علیه انحطاط اخلاقی انسان ها” نوشت: جام جهانی فوتبال 2022 قطر رو به پایان است و صحبت از جنبه های ورزشی و سیاسی آن کم کم کم رنگ می شود. علاوه بر اینها البته این جام جنبه های فرهنگی بی سابقه ای هم داشت که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. از جمله جنبه های فرهنگی این رویداد، قوانین روشن فرهنگی دولت قطر بود که به مذاق غربی ها خوش نیامد. اما مشکل عمیق‌تر از دوست نداشتن چند قانون برای تماشاگران جام جهانی است، در واقع تفاوت اساسی بین این دو نوع نگاه مردم را می‌توان به وضوح در این داستان مشاهده کرد. اعتراض غربی ها به قوانین داخلی قطر در این دیدار حتی لحن رئیس فیفا را هم بالا برد. وی در پاسخ به معترضان به ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلی در ورزشگاه های قطر گفت: اگر سه ساعت مشروب نخورید نمی میرید! در واقع کنایه او نشان داد که خارج از استادیوم ممکن است، فقط در داخل ورزشگاه ممنوع است. اما انسان غربی حاضر نیست لذت نفسانی خود را حتی سه ساعت به تاخیر بیندازد. می دانیم که در برخی از کشورهای اروپای شمالی طول روز در فصل تابستان تقریباً 20 ساعت است و در این کشورها مسلمانانی وجود دارند که در ماه مبارک رمضان سه ساعت غذا و نوشیدنی نمی خورند و در طول روز غذا و نوشیدنی نمی خورند. در مجموع 20 ساعت ضربه مرد متولد تمدن غرب را با مردی که در دین اومانیستی اسلام بزرگ شده است مقایسه کنید. ممکن است هر دو در یک موقعیت جغرافیایی زندگی کنند، اما فاصله امیدها، آرمان ها و رفتارشان مانند فاصله زمین و ماه است.


IR: وی در مقاله ای با عنوان «دیپلماسی منافع ملی» نوشت: همزمان با سفر نانسی پلوسی، رئیس سابق کنگره آمریکا به تایوان در ماه اوت سال جاری، در بحبوحه گمانه زنی های مختلف در مورد واکنش چین به این سفر، سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی به صراحت نوشت که در حالی که دولتمردان چین از این سفر بسیار عصبانی هستند، هرگز با آمریکا وارد جنگ نخواهند شد. برخی از مردم فکر می کردند که چین به نیروی نظامی متوسل می شود تا آمریکا را از این نوع ارائه نادرست پشیمان کند. در حالی که این افراد به شدت بر این گمانه زنی ها تکیه کردند، دیدیم که چین نه تنها اقدام نظامی علیه آمریکا انجام نداد، بلکه مدتی بعد روسای جمهور دو کشور با یکدیگر دیدار کردند و اقدامات مختلفی برای تقویت روابط بین ما انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید