روسیه بخش دیگری از نیروهای خود را از کریمه خارج کرده است

روسیه بخش دیگری از نیروهای خود را از کریمه خارج کرده است

روز جدید روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در پایان مانور نظامی خود بخشی از نیروهای خود را از مناطق مرزی با اوکراین خارج می کند.

وزارت دفاع روسیه می گوید، امروز پس از پایان رزمایش، نیروهای بیشتری از شبه جزیره کریمه به پایگاه های خود باز خواهند گشت.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پس از انجام یک مانور از پیش تعیین شده، کاروانی از نیروهای روسی با تجهیزات خود از منطقه نظامی کریمه از منطقه نظامی جنوب روسیه عبور کرده و به سمت مقر دائمی خود در حرکت بودند. آنها کریمه را ترک می کنند.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد کاروانی از تانک ها و خودروهای نظامی پس از آموزش کریمه را ترک می کنند و افزود که برخی از نیروها به پایگاه های دائمی خود باز خواهند گشت.

کشورهای غربی روسیه را متهم کرده اند که حدود 100000 نیرو را در مناطق مرزی اوکراین برای انجام اقدام نظامی علیه اوکراین بسیج کرده است. با این حال، مسکو برنامه ریزی برای حمله را رد می کند.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در پایان مانور نظامی خود بخشی از نیروهای خود را از مناطق مرزی با اوکراین خارج می کند.

با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی شب گذشته خود گفت که ایالات متحده هنوز هیچ مدرکی دال بر عقب نشینی روسیه ندیده است.

رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که حمله روسیه به اوکراین همچنان امکان پذیر است. بایدن همچنین مستقیماً مردم روسیه را مورد خطاب قرار داد و گفت «شما دشمن ما نیستید» اما تأکید کرد که در صورت تهاجم، تحریم‌ها آماده است.

در خبر دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که روسیه خواهان جنگ در اروپا نیست، اما نگرانی های امنیتی آن باید برطرف شود.

نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل

وزرای دفاع ناتو امروز در مقر این سازمان در بروکسل گرد هم می آیند تا درباره نحوه واکنش ائتلاف به تجمع نظامی روسیه در مرز اوکراین گفتگو کنند.

انتظار می رود که مقامات پیشنهادهایی برای سربازان بیشتر ارائه دهند. هدف از این پیشنهادها تقویت مواضع دفاعی در سمت شرقی ناتو است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با احتیاط نسبت به چشم انداز راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین ابراز امیدواری کرده است.

او با تکرار بایدن گفت هیچ نشانه ای مبنی بر خروج روسیه از برخی از نیروهایش وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید