روسیه: غرب باید انرژی خود را بر خواسته های مشروع ایران متمرکز کند

روسیه: غرب باید انرژی خود را بر خواسته های مشروع ایران متمرکز کند

روز جدید ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه شایعات مبنی بر ممانعت مسکو از توافق در جریان مذاکرات در وین را تکذیب کرد و گفت غربی ها باید انرژی خود را روی پاسخ به خواسته های مشروع ایران متمرکز کنند.

زاخارووا در بیانیه‌ای که روز جمعه در وب‌سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، گفت: «هر گونه تلاش برای زیر سؤال بردن تعهد ما به راه‌اندازی مجدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازی کثیفی از سوی کسانی است که آن را به رسمیت می‌شناسند». آنها به اشتباهات و نقض تعهدات قبلی خود باز می گردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: آنها همچنان انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه رفته و تلاش می کنند خود را از مسئولیت فروپاشی توافق هسته ای مبرا کنند.

وی تاکید کرد: وقتی صحبت از مذاکرات جدی به ویژه در مورد آینده یک توافق بزرگ بین المللی مانند برجام می شود، جایی برای اعتراض و گمانه زنی عمومی باقی نمی ماند. ما باید یک بار دیگر در مورد خواسته های روسیه در چارچوب مذاکرات وین در مورد احیای شورای امنیت سازمان ملل بحث کنیم.

زاخارووا با رد شایعاتی مبنی بر تلاش روسیه برای خنثی کردن این توافق در مذاکرات وین، گفت: شایعات و گمانه زنی هایی از سوی مقامات مختلف غربی درباره آنچه کشور ما بر آن پافشاری می کند، منتشر می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه تلاش و زمان زیادی برای از سرگیری مذاکرات برای اجرای کامل برجام انجام داده است و می بیند که این گفتگوها به راه حل های مشخصی منجر خواهد شد که شرایط را به حالت عادی باز می گرداند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفت که روسیه هیچ معافیتی از تحریم های خارج از روسیه دریافت نخواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: مسکو در گذشته در اجرای برجام نقش داشته است و ما فقط در این مورد با آنها گفتگو خواهیم کرد. روسیه در گذشته در انتقال و حفاظت از مواد هسته ای نقش داشته است و این همان چیزی است که ما در رابطه با تحریم ها صحبت می کنیم و آنها بخشی از مذاکرات این توافق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید