روش های سنتی درمان آنفولانزا را بشناسیم/ چه مقدار داروی گیاهی مصرف کنیم؟

وی افزود: انسان می تواند با اقدامات تغذیه ای و بهداشتی این توانایی و توانایی را برای بدن خود فراهم کند که حتی در صورت مواجهه با عامل بیماری زا از طریق سیستم ایمنی بدن خود را دفع کند و یا در صورت ابتلا با عوارض آن مقابله کند.

متخصص طب سنتی قزوین گفت: بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت افراد در صورت بیماری در خانه بمانند و استراحت کنند و مایعات فراوان بنوشند. دهان و بینی خود را بپوشانید، به خصوص هنگام سرفه و عطسه، و از تماس نزدیک با اعضای خانواده خودداری کنید.

این کشاورز اگرچه شستن مکرر دست ها با آب و صابون را توصیه می کند، اما افزود: علاوه بر این در صورت بروز علائمی مانند تنگی نفس، ضعف و خستگی شدید، سردرد و سرگیجه شدید، استفراغ غیرقابل کنترل و حالت تهوع، بیمار باید با پزشک مشورت کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مهمترین اصل در درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی و سایر بیماری های ویروسی به ویژه در فصول سرد سال تغییر مزاج و سبک زندگی بر اساس مزاج است.

وی ادامه داد: اگر فردی ضعیف است باید با خوردن غذاهای مقوی مانند ابریشم و آب بادام، آب و رب سیب، کدو زرد پخته، نخود، عسل و آبلیمو، قوای جسمانی خود را تقویت کند.

کارشناس طب سنتی قزوین بیان کرد: بیماری های اصلی فرد نیز باید مورد توجه قرار گیرد، به عنوان مثال افراد کم خون و بسیار لاغر و ضعیف باید از غذاهای مقوی خون آور مانند آبگوشت، حلیم، کباب چنجه، کباب دل مرغ و … استفاده کنند. شیر برنج خوب جوشیده با مربای سیب یا مربای انگور برای اصلاح روند خوردن.

e7f46f47 712c 4481 b251 56693866a72d خبر خاکستری

کشاورز تصریح کرد: مکانیسم های دفعی بدن مانند یبوست باید از بین برود زیرا تجمع مواد زائد در بدن زمینه ابتلا به عفونت های ویروسی از جمله سرماخوردگی را ایجاد می کند و استرس های شدید و خواب نامنظم باید اصلاح شود زیرا همه این عوامل باید اصلاح شود. می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند ضعیف و مستعد ابتلا به بیماری ها.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: ورزش های سبک در فصل پاییز حوالی ظهر یا بعد از ظهر که هوا متعادل تر است برای تقویت سیستم ایمنی توصیه می شود.

وی بیان کرد: با شروع سرماخوردگی معمولا در روزهای اول علائم گرما مانند قرمزی صورت و چشم، آبریزش بینی و سوزش گلو، حتی گرفتگی صدا، گلودرد همراه با سوزش، تب و … بروز می کند. آویشن، نعناع، ​​بابونه و همچنین سیر و پیاز که مزاج گرمی دارند مخصوصاً در روزهای اول توصیه نمی شود.

کارشناس طب سنتی قزوین استراحت کافی را در روزهای اولیه بیماری بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: فردی که به این بیماری مبتلا است باید مصرف غذاهای سرخ کردنی، فلفل و ادویه جات را محدود کرده و از فعالیت های جسمی و روحی خودداری کند، همانطور که بدن به آن کمک می کند. قدرت ها در نتیجه مبارزه با ویروس و عامل بیماری از بین می رود.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در روزهای اول بیماری استفاده از خنک کننده های بدن مانند لیمو شیرین، پرتقال، آب سیب، گیاهان خنک مانند بنفشه یا بنفشه و بخور سرد مفید است. بخور سرد به معنی آب یا کندر است، استفاده از گیاهان سرد مانند تخم گشنیز پخته و سبزی سرد در سوپ و آش توصیه می شود.

وی بیان کرد: ریختن روغن در بینی و مالیدن آن به سر و صورت باعث بهبود خواب و کاهش تب می شود و التهاب گوش و گلو در این نواحی نیز ممکن است از ماساژ با روغن های مناسب بهره مند شود.

کشاورز بیان کرد: استفاده از گیاهان سردسیری مانند عصاره بید (شسته صورت و بدن و مصرف خوراکی باعث کاهش تب می شود)، عرق کاسنی، اسفناج، کاهو، پنیر، برگ و چای عناب در روزهای اول که علائم گرما غالب می شود. مفید خواهد بود.

d579857a 7efb 41b3 afd7 9848ea1cf18c خبر خاکستری

متخصص طب سنتی قزوین گفت: ماءالشعیر دارویی نیز می تواند در دو یا سه روز اول برای درمان التهاب گلو و دهان و رفع تشنگی در علائم گرما مفید باشد.

وی ادامه داد: معمولا بعد از روزهای اول علائم سرماخوردگی بیشتر می شود، دما و عطسه کاهش می یابد و ترشحات غلیظ و سفت می شود و در این مدت مصرف گیاهان گرم کننده مانند بابونه، مرزنجوش، گل همیشه بهار و… توصیه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: مواد لعاب دار مانند تخم شربتی، تخم مرغ بالنگو، تخم زرشک، بادان، کادومه (مزاج گرم)، تخم مارو، بزرک (سرد)، فرنی و نشاسته، پنیر و گل بافشه، گل حاتمی. برای رفع خشکی، احتقان و التهاب گلو و همچنین سرفه های خشک و گرفتگی صدا استفاده می شود و ترکیبات نعناع، ​​آویشن و بابونه می تواند برای سرفه های دارای خلط مفید باشد.

کشاورز گفت: گاهی اوقات دستگاه گوارش فرد مبتلا به سرماخوردگی نیز درگیر می شود که با علائمی مانند اسهال همراه است که در این موارد می توان چای نعناع یا قطره عرق مصرف کرد و افراد گرم مزاج می توانند از آب انار با استفاده از آن استفاده کنند. گوشت خوک یا آب عدس آب پز..

این متخصص طب سنتی قزوین ادامه داد: برنیاک (برنج برشته)، گندمک (گندم برشته) و ذرت بوداده نیز می توانند علائم اسهال را بهبود بخشند. اگر دچار یبوست هستید، استفاده از ملین ها مانند روغن بادام مغذی، روغن زیتون، انجیر تازه یا خشک همراه با آب یا گلاب دم کرده مفید است.

وی ادامه داد: گوش درد را می توان با گذاشتن پنکه پشت گوش و مسح گوش با روغن بابونه یا روغن گل رز درمان کرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه قزوین گفت: برای رفع تنگی نفس همراه با سرفه، پنکه پشت سینه همراه با روغن مالی و روغن بابونه می تواند کمک کننده باشد.

کشاورتز در پایان گفت: گیاهان دارویی نیز مانند داروهای شیمیایی عوارض خاص خود را دارند و مصرف نادرست یا زیاد آن می تواند خطرناک باشد، بنابراین توصیه می شود بیماران در صورت بروز علائم شدید و یا نیاز به مصرف داروهای گیاهی با پزشک مشورت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید