روند رسیدگی به بودجه 1401 از هفته آینده رسما آغاز می شود

ساعت: 21:48
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795941

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 گفت: در صورت نهایی شدن مصوبه مجلس برای تغییر نحوه رسیدگی به لایحه بودجه از سوی هیات امنا، بررسی لایحه بودجه 1401 از هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا حاجی بابای با اشاره به کمیسیون تلفیق لوایح بودجه 1401 با اشاره به اولین جلسه امشب این کمیته گفت: کمیته تلفیق بودجه تا روز یکشنبه به طور رسمی بررسی لایحه 1401 را آغاز می کند تا یکشنبه آینده به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: تفاوت بازنگری این لایحه با بودجه سال های گذشته این است که قبل از اینکه کلیات و جزئیات لوایح بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب شود، سپس کلیات آن در مجلس به رای گذاشته شد، اما در سال جاری کلیات لایحه بودجه ابتدا در کمیته مشترک بررسی و سپس در دادگاه به رای گذاشته می شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در صورتی که لایحه بودجه کل سال 1401 در کمیسیون تلفیق و علنی تصویب شود به کمیسیون تلفیق ارائه می شود در غیر این صورت لایحه بودجه مسترد می شود. به دولت پس از اصلاحیه باید به مجلس ارسال شود.

حاجی بابایی گفت: هفته آینده پس از بررسی ها، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون تلفیق لوایح بودجه از نقاط مشترک لایحه بودجه تقدیم مردم می شود تا پس از مطالعه این گزارش ها. ، نمایندگان می توانند نظر خود را در این مورد بیان کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید