روند پرورش حافظان قرآنی در گیلان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918903

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه روند توسعه و افزایش فعالیت های قرآنی برای پرورش حافظان قرآنی باید در گیلان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: بسیج در مقاطع مختلف نشان داده است که می توان کارهای بزرگی انجام داد. حتی بدون منابع مالی برای این منظور باید اقدامات انجام شده در خصوص تربیت حافظان قرآن بیش از گذشته در استان گیلان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، ظهر امروز سرهنگ پاسدار علی شهبازی دبیر قرارگاه قرآنی نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سردار سرلشکر محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان دیدار کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این دیدار با بیان اینکه توجه به قرآن و معارف دینی باید مورد توجه مسئولان و مردم باشد، اظهار داشت: قرآن کتاب مقدس مسلمانان جهان است که در آن نور هدایت بشر به همه مراتب نشان داده می شود و می توان. با توسل به قرآن به سعادت دنیوی و اخروی می رسد.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به نقش قرآن کریم در جلوگیری از نفوذ دشمن به جمهوری اسلامی و برخی ملت های مسلمان، گفت: افزایش معارف و مفاهیم قرآنی در جامعه، جامعه را به آرامش الهی می رساند، زیرا در اگر هیچ نیرو و دشمنی نتواند نفوذ کند، متعلق به کشور نیست.

وی نقش قرآن و مفاهیم الهی را در دوران دفاع مقدس بسیار مهم دانست و اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و در راه دفاع از حق و حق در شب های عملیات نورانی می کنند. دلهایشان با تلاوت آیاتی چند از قرآن که منجر به این کار شد حتی یک متر از خاک این نظام مقدس جدا نشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان بر لزوم توجه به آموزش قاریان و حافظان قرآن کریم در گیلان تاکید کرد و افزود: طبق آمار در سال 1398 موفق به حفظ 1313 قرآن شدیم که در سال 1400 هزار و 400 قرآن کریم حفظ شدند. از 1 تا 30 حفظ قرآن. و در سال 1401 تلاش می کنیم بیش از هزار قاری قرآن را تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی کنیم.

عبدالله پور با بیان اینکه روند توسعه و افزایش فعالیت های قرآنی برای پرورش حافظان قرآن باید در گیلان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: بسیجیان در مقاطع مختلف نشان داده اند که حتی بدون منابع مالی نیز می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. اقدامات انجام شده در خصوص تربیت حافظان قرآنی باید بیش از گذشته در استان گیلان مورد توجه قرار گیرد.

در این دیدار دبیر قرارگاه قرآنی نور سپاه نیز یکی از اهداف سپاه را افزایش تلاوت قرآن در تمامی سطوح عنوان کرد. ملت، مستلزم نفوذ دشمن است و از آن جلوگیری می کند.

سرهنگ علی شهبازی با اشاره به برگزاری دوره های مختلف قرآن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برگزاری کلاس های تخصصی حفظ و روخوانی قرآن کریم در ستاد و نواحی، برگزاری مسابقات مختلف با موضوعات قرآن از جمله (تفسیر، مسابقات پیامکی، حفظ آیات برگزیده، اجرای جزء خوانی قرآن کریم و برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه نیروهای فعال و وظیفه از مهمترین برنامه های سپاه در زمینه افزایش مفاهیم است. از قرآن.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه قرآنی نور به فرماندهی فرمانده کل سپاه گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه بهره گیری از توانمندی های کل سپاه برای فعالیت های قرآنی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید