رویارویی روسیه با غرب اهمیت دستیابی به حاکمیت سایبری مستقل را نشان می دهد.


ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811298

عزیزی منش بابیان اینکه تهدیدات آمریکا علیه روسیه در بحران اوکراین تا حد زیادی سایبری است، گفت: رویارویی روسیه با غرب اهمیت دستیابی به حاکمیت سایبری مستقل را نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا عزیزی منش در گفتگو با سفیرافلاک با اشاره به اتفاقات اخیر اوکراین و روسیه گفت: در درگیری دو کشور رگه های زیادی از آمریکا و متحدان غربی وجود دارد که آتش جنگ را شعله ور کرد.

وی افزود: اوکراین برای تامین امنیت خود فریب حرفه ای گری آمریکا و کشورهای اروپایی را خورده است که امروز در این وضعیت قرار دارد.

این کارشناس سیاسی آمریکایی گفت: آمریکایی ها با کودتا رئیس جمهور محبوب و مطیع خود را سرنگون کردند و معامله تجاری با شرکای غربی خود مانند رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه و آلمان برای امنیت اوکراین را از دست دادند.

وی بابیان اینکه تهدیدات آمریکا علیه روسیه در بحران اوکراین تا حد زیادی سایبرنتیک است، تصریح کرد: بایدن در واکنش به حمله روسیه به اوکراین دستور حملات سایبری داده است، بنابراین برخی از بازیگران آمریکایی برای مستندسازی نحوه حمله روسیه به اوکراین به اوکراین رفته اند.

عزیزی منش گفت: سرنوشت زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از نظر حمایت آمریکا از وی، مانند سرنوشت قذافی در لیبی، رضا شاه در ایران و حسنی مبارک در مصر است. در آینده، اگر در جایی از جهان جنگ شروع شود، ایالات متحده در عمل فقط در یک طرف خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: رویارویی روسیه با غرب و این تهدیدها نشان می دهد که اگر به حاکمیت سایبری مستقل و استقلال مجازی دست پیدا نکند، احتمالاً توپخانه و تانک در آینده نزدیک نمی توانند کاری از پیش ببرند و اگر روسیه نداشته باشد. زیرساخت مجازی موضوع مهمی برای ایران و تمرکز بر دولت و مجلس برای تسریع در ایجاد استقلال مجازی است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا قدرت خود را از دست داده است، گفت: آمریکا با اعمال قدرت به نفع خود بحران های منطقه ای را مانند دهه 90 حل می کرد اما اکنون پیرمرد فقط نظاره گر است و حتی قدرت را از دست می دهد تا برای دولت تصمیم بگیرد. . “

عزیزی منش بابیان حق ناتو در اتخاذ سیاست توسعه طلبانه در قبال شرق خاطرنشان کرد: روسیه نسبت به این اقدامات غیرقانونی و امنیتی ناتو احساس ناامنی می کند و در نتیجه با حمله به اوکراین واکنش نشان می دهد.

پوتین بارها هشدار داده که نباید در مرزهای روسیه، اروپا و آمریکا پایگاه نظامی داشته باشند، این سیاست های توسعه طلبانه اغلب انتقادی بوده است، اما به دلیل سهل انگاری و شیطنت ناتو شاهد بحران در اوکراین هستیم. گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید