رویداد پیشگام فرصتی بی نظیر برای دلواپسان است


ساعت: 16:39
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894400

در نشست خبری سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان عنوان شد؛

ششمین رویداد پیشگامی به منظور توانمندسازی اقشار متوسط ​​جامعه و فعالان اجتماعی برای برنامه ریزی و حل مشکلات استان سمنان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ حجت الاسلام عباس عبداللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ پیشگامی در مهر امسال گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی زیر مجموعه مقام معظم رهبری با توجه به تبعیت منویات از رهبر انقلاب در بیانات گام دوم انقلاب و به میدان آوردن جوانان کشور برای گفت و گو در مورد مسائل مختلف کشور در عرصه های مختلف. و حرکت در جهت حل این مسائل را برگزار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری موفق این رویداد در 5 استان البرز، همدان، خراسان رضوی، قزوین و یزد، استان سمنان را به عنوان ششمین استان برگزارکننده این رویداد پیشگام نام برد و بیان کرد: این رویداد حاصل تلاش تعدادی از جوانان، فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های تهران و کشور است که امروزه در بین صاحب نظران اقتصادی و فرهنگی کشور فعالیت می کند و سابقه حضور جدی در حل مسائل مهم کشور را دارد. با تشکیل تیمی اختصاصی، مؤسسه گام تأسیس شد و با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسس این رویداد، پیشگام این رویداد بودند.

وی افزود: محتوا و هدف رویداد پیشگام، حضور جوانان نخبه و فعال روشنفکر روستایی و شهرستانی در عرصه های مختلف برای تمرین تفکر، راهکار یابی، چاره اندیشی و پیگیری یکی از معضلات روستا و شهرستان است. بوم شناسی شهری جوانان شرکت کننده در این رویداد.


بسترهای لازم برای برگزاری یک رویداد پیشگام در سمنان فراهم شده است

عبداللهی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر هم اندیشی و حل مشکلات کشور توسط جوانان گفت: رویداد پیشگام جوانانی را که در عرصه های مختلف مشغول فکر هستند را در مسیر تعلیم و تربیت برای فرآیند تخصصی حل مسئله قرار می دهد. راه حلی را که پیدا کردند در جعبه اکشن به منصه ظهور برسانید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این استان از نظر حضور جوانان در عرصه های مختلف یکی از استان های دارای بیشترین پتانسیل است، تصریح کرد: این استان از نظر حضور جوانان در عرصه های مختلف از جمله استان های کشور است. وی گفت: بیش از یک ماه از سفرهای متعدد تیم تخصصی رویداد پیشگام به استان سمنان می گذرد و بسترسازی و ارتباط مدیریتی با دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی، دانشگاه های استان و گروه های مردمی که جوانان و فعالان فکری در آن حضور دارند، وجود دارد. مربوط بودن.

وی با بیان اینکه ششمین رویداد پیشگامی در سمنان برگزار می شود، گفت: وی بیان کرد: پیش بینی می کنیم بیش از 50 تیم فکری و کاری در استان سمنان برای شرکت در رویداد پیشگامی ثبت نام کنند و پس از انتخابی که برگزار می شود; گروه های برتر مهرماه امسال وارد مرحله تمرینی این رویداد خواهند شد.


aeab9b33 96c1 491d 8af4 f76f1b1bbf0c خبر خاکستری


هرکسی می تواند وارد عرصه یافتن و حل مشکلات شود

محمود سلوک مسئول برگزاری رویداد پیشگام با اشاره به اینکه ورود جوانان به عرصه مشکل یابی و حل مشکلات کاملاً فرهنگی است اظهار داشت: رویداد پیشگام به دنبال ایجاد بستری برای کشف، شناسایی و توانمندسازی است. جوانان، نخبگان و هر فردی که مشکل یا مشکلی دارد در استان خود مشاهده کرده و برای حل آن تلاش می کند و این فرد حتی می تواند یکی از دستگاه های دولتی باشد.

مسئول برگزاری رویداد پیشگام با بیان اینکه جوانان می توانند با موضوعات و سوالات مختلف در رویداد پیشگام شرکت کنند؛ وی یادآور شد: رویداد پیشگام فرصتی بی نظیر برای دلواپسان است و هدف اصلی ما این است که جوانان را وارد عرصه مشکلات کشور کنیم و نحوه برخورد صحیح با آنها را در برخورد با مشکلات ملی و استانی و نه صرفاً حل یک معضل خاص بیاموزیم. مشکل در کشور و استان

وی با اشاره به اینکه یک حرکت عمومی برای پیشرفت کشور ضروری است، خاطرنشان کرد: وی خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، اقشار متوسط ​​جامعه را جوانان و نخبگان تشکیل می دهند که نگاه درستی به مشکلات کشور دارند.

سلوک با بیان اینکه پیشگام یک رویداد پایدار در خرستان است و نه صرفاً یک رویداد موقت، گفت: این رویداد با هدف شناسایی مخاطبان با کیفیت در گام اول برگزار می شود و در این راستا بیش از دو ماه با برگزاری متعدد برگزار می شود. دیدار با مجموعه های مختلف این رویداد پیشگام توسط مردم، نهادها، سپاه، دستگاه های فرهنگی و اجرایی ذیربط و دانشگاه ها تقدیم مسئولان استان سمنان شد.

مسئول برگزاری این رویداد پیشگامی با اشاره به اینکه این رویداد فرصتی است برای افرادی که دغدغه حل مشکلات استان و کشور را در عرصه شناسایی و رفع مشکلات وارد می کنند، گفت: در دو روز آینده با همدیگر با رونمایی از پوستر رویداد پیشگام، ثبت نام این رویداد به صورت اینترنتی انجام می شود، آغاز شده و علاقه مندان تا 15 مهرماه فرصت دارند در رویداد پیشگام ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تیم های ثبت نام شده انتخاب و مصاحبه خواهند شد. وی گفت: پس از انتخاب اولیه بین 30 تا 40 تیم با کیفیت وارد مرحله گروهی می شوند.

سلوک با بیان اینکه بازه سنی ورود به رویداد پیشگام حدود 16 تا 30 سال است، گفت: البته آنچه برای برگزارکنندگان مهم است مشکل و اهمیت مشکلات است که توسط شرکت کنندگان ارزیابی می شود و در صورت تشخیص و ضرورت، آنها را بررسی می کنند. در محدوده سنی شرکت کنندگان استثناء خواهد شد

مسئول برگزاری رویداد پیشگامی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی 10 روزه عملی برای مشمولان از 22 تا 22 مهرماه سال جاری، گفت: برای اینکه افراد بیشتری مخاطب گفتمان حل مسئله شوند. همچنین برای تیم های پذیرفته نشده یک تمرین تئوری یک روزه برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از رسیدن تیم ها به راه حل اولیه در طول دوره آموزشی 10 روزه، یک دوره 40 روزه کنشگری حل مسئله برای 12 تیم برتر مرحله قبل برگزار شد و به تیم ها آموزش داده شد که چگونه بدون داشتن سیاسی عمل کنند. و با بسیج ظرفیت های اجتماعی و عمومی مشکل خود را در مدار راه حل خود قرار دهند.

سلوک همچنین گفت: در نهایت 5 تیم منتخب بورسیه تحصیلی دریافت می کنند و به مدت یک سال توسط مربی ویژه فعال و رفع مشکلات می شوند. همچنین به تیم های برتر مرحله نهایی جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید