رویکردهای دوگانه آمریکا و دعوت نکردن 4 کشور آفریقایی به اجلاس آفریقا

این مقام آمریکایی افزود که 45 نفر از 50 رهبر آفریقایی دعوت شده در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

قرار است در حاشیه این اجلاس نشست اقتصادی برگزار شود و علاوه بر بررسی مسائل سیاسی، بحران غذایی و تغییرات آب و هوایی، مسائل امنیتی و جنگ اوکراین و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

ایالات متحده از رهبران اریتره، سودان، زیمبابوه و جمهوری آفریقای مرکزی برای نشست 2014 دعوت نکرد.

دانا بنکس، دستیار ویژه رئیس جمهور و مشاور ارشد شورای امنیت ملی در اجلاس سران آمریکا و آفریقا، پیشتر اعلام کرده بود: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، سران 49 کشور آفریقایی و اتحادیه آفریقا در اجلاس سران آمریکا و آفریقا در ماه آینده (دسامبر) در واشنگتن برگزار خواهد شد، دعوتنامه.

وی به خبرنگاران گفت: بایدن رهبران 49 کشور آفریقایی و اتحادیه آفریقا را برای نشستی سه روزه به واشنگتن دعوت کرده است تا تقویت روابط و همکاری بین آمریکا و کشورهای آفریقایی برای پیشبرد اولویت های مشترک را نشان دهد.

به گفته وی، در سه روز این نشست از 13 تا 15 دسامبر، شرکت کنندگان در مورد طیف گسترده ای از موضوعات جهانی و دوجانبه از جمله اقتصاد، امنیت، تغییرات آب و هوا و بهداشت گفتگو خواهند کرد.

یک مطالعه جدید توسط موسسه بریتانیایی یوگا و کمبریج که در ماه های آگوست و سپتامبر (ژوئیه-سپتامبر) بین هزاران نفر در 25 کشور و 3 کشور بزرگ آفریقایی از جمله نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی نیز در آن شرکت داشتند، انجام شد، نشان می دهد. ، که تصویر مثبت افکار عمومی آفریقا در مقایسه با چین در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، بر اساس نظرسنجی یوگائو انگلیسی، چین بزرگترین شریک تجاری قاره آفریقا است و در کشورهای قاره سیاه به عنوان یک نیروی مثبت محسوب می شود. در آفریقای جنوبی، 61 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی یوگو، چین را به عنوان تأثیرگذارترین کشور جهان ذکر کردند. این در حالی است که نظرسنجی در کنیا بیشترین حمایت را از چین با 82 درصد گزارش کرده است و نظرسنجی ها در نیجریه بالاتر از دو کشور ذکر شده با توجه به نفوذ چین در 83 درصد بوده است.

کشورهای آفریقایی همچنین آمریکا را به ارائه سلاح های جنگی به کشورهای دیگر در جنگ های داخلی و همچنین دخالت در امور داخلی کشورها و حملات سایبری و جاسوسی متهم کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید