ریزش در شهرداری آمل مانع اجرای پروژه ها می شود/ مطالبات 300 میلیارد تومانی در گاوصندوق از بین می رود!


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907348

در جلسه استیضاح شهردار آمل عنوان شد که بسیاری از کارها در شهرداری به دلیل عدم همکاری در بدنه شهرداری که ضعف مدیریتی شهردار است با مقاومت مواجه شده و متوقف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمدی رئیس شورای اسلامی شهر آمل صبح امروز در جلسه استیضاح شهردار آمل با اشاره به دلایل مطرح شده توسط اعضای شورا برای استیضاح شهردار گفت: در همان چند ماه اول ماه ها از شروع کار مشکلات را شناسایی کردیم و مشکلات و مسائل شهر را با شهرداران داوطلب در میان گذاشتیم و 26 فعالیت را شناسایی و مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه اکثر شهرداران با چالش مالی مواجه هستند، گفت: شورا راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت برای درآمد شهرداری پیشنهاد داد که طبق نظر کارشناسان حسابرسی تا 2 میلیارد تومان سود مالی برای شهرداری خواهد داشت. این پروژه قرار بود امسال شروع شود، بله اجرا می شود، اما در شهرداری تحولاتی وجود دارد و حتی حسابرس هم نداریم.

رئیس شورای شهر آمل تصریح کرد: 300 میلیارد تومان مطالبات بلاتکلیف و معلق در شهرداری داریم که از سال 70 باقی مانده و 10 درصد آن وصول نشده است. کار نمی کند

وی ادامه داد: بازنگری دفترچه عوارض و بودجه پس از چندین سال توقف با مشکلات و مقاومت برای کمک به شهرداری تغییر کرد اما در 15 ماه گذشته پروژه قابل توجهی راه اندازی نشده است.

محمدی با تاکید بر اینکه در بدنه شهرداری برای اجرای کارها مقاومت وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت ها در شهرداری با مقاومت مواجه بوده و به دلیل عدم همکاری بدنه شهرداری متوقف شده است.

وی در خصوص استیضاح شهردار نیز گفت: ماه گذشته 8 نفر از اعضای شورا تذکر دادند و فرصت تغییر 14 بند داده شد.

رئیس شورای شهر آمل احیای سازمان شهروندی را مهم دانست و تصریح کرد: خواسته اصلی ما احیای سازمان شهروندی است، در حال حاضر ساده ترین کارهای عمرانی نیز به پیمانکار سپرده شده است اما برای احیای سازمان کاری انجام نشده است.

توکلی یکی از اعضای شورای شهرداری عامل نیز اظهار داشت: واقعیت ها را باید گفت اما سیاه نمایی نکرد. در این مدت هیچ پروژه بزرگی شروع نشد. ما وارد پروژه ها شدیم اما کارشناسی درستی انجام نشد».

وی با بیان اینکه 700 نیروی اضافه در شهرداری آمل وجود دارد، خاطرنشان کرد: کارمندان باید جابجا شوند، نامه هایی برای بازگرداندن آنها به خدمت قبلی ارسال شده است، اما قطعا اینطور نیست، با پارتی آمده اند، همه ما زیر بار هستیم. فشار، خیر، ما باید تلاش های شهردار و شورای شهرداری را زیر سوال ببریم.

ابراهیم محمد پور سخنگوی شورای شهر آمل نیز بر شفافیت تاکید کرد و اظهار داشت: مردم نتیجه کار را می بینند. در 15 ماه گذشته مردم کار قابل توجهی ندیده اند و ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهردار از سلامت مالی و کاری برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی نارضایتی عمومی مردم است، نارضایتی خود را اعلام می کنند، تلاش کردیم در 26 موضوعی که مردم خواستار آن بودند فعالیت های خوبی انجام دهیم.

محمدپور ادامه داد: کار در شهرداری خوابیده است، بدنه شهرداری همراهی نمی شود، مزاحمت هایی وجود دارد، بدنه با شهردار هماهنگ نیست که این ضعف مدیریتی شهردار است.

ایراندوست یکی از اعضای شورای شهر آمل نیز بیان کرد: برای سال جاری 770 میلیارد تومان بودجه بوده که 230 میلیارد آن محقق شده و 190 میلیارد صرف هزینه های جاری و 40 میلیارد صرف هزینه های عمرانی شده که 17 درصد آن بوده است. در واقع صرف هزینه های ساخت و ساز می شود.

وی در خصوص ساخت و سازها در آمل گفت: امسال 230 ساخت و ساز داشتیم و نسبت به سال گذشته 40 تا 50 درصد افت پروانه ها داریم.

در جلسه شورای شهر که در خصوص استیضاح شهردار آمل برگزار شد، با پنج رای موافق در برابر چهار رای شهردار در سمت خود ابقا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید