ریشه افزایش بستری شدن کودکان گلستانی در مراکز درمانی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیجان طبری در گفت و گو با گلستان گفت: در فصول پاییز و زمستان عمدتاً شاهد درگیری های تنفسی مختلف هستیم، اما بیماری کووید 19 باعث شده است که به بسیاری از بیماری های ویروسی و باکتریایی کمتر توجه شود.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران ادامه داد: در دو سال اخیر بیشتر بزرگسالان به بیماری کووید مبتلا شده اند و به کودکان توجه چندانی نشده است. آنها کمتر در معرض بیماری بودند و همین مشکلات باعث شد این جمعیت بیشتر مستعد ابتلا به عفونت باشند.

«در پاییز و زمستان نیز عفونت های تنفسی و گوارشی پیش بینی می شود. در این زمینه ویروس‌های مختلفی داریم که می‌توانند این موضوع را درک کنند و هنوز اطلاعات جامعی وجود ندارد که نشان دهد این بیماری‌ها با کووید ارتباط دارند، اما یک بیماری واضح است. عفونت های تنفسی و گوارشی به روش های مختلف.

وی افزود: انواع مختلفی از ویروس ها در جامعه وجود دارد که می تواند به اشکال مختلف تنفسی و گوارشی باشد و در استان گلستان به ویژه در گنبدکاووس مواردی در دست بررسی است.

این مقام مسئول گفت: ما علاوه بر کووید، آنفولانزا، RSV و سایر ویروس های تنفسی را در مراکز درمانی مطالعه می کنیم و در صورت مشخص شدن نتایج، نتایج را به مردم ارائه خواهیم کرد.

طبری گفت: آنچه مردم باید بدانند این است که مراقبت به موقع از کودکانی که واکسیناسیون تنفسی مانند سرخک و سرخجه دارند و توجه به سیستم واکسیناسیون می تواند باعث کاهش این بیماری در کودکان شود و خانواده ها سعی کنند فرزندان خود را در جمع نگه دارند. . از خطر بیماری جلوگیری کنید

وی افزود: نظام سلامت نیز بر این موضوع نظارت دارد تا نتیجه را به مردم اعلام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید