ریل در مذاکرات تغییر کرد/ جغرافیای انقلاب اسلامی انسانی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; منوچهر متکی امشب در سلسله نشست های آنلاین مرکز نصرای سازمان فضای مجازی گلستان، اظهار کرد: برای جورج بوش، استراتژیست های آمریکایی توضیح دادند که می توان جنگی را علیه ایران شروع کرد، اما بعد نمی توان گفت که در سال های مشابه چه اتفاقی می افتد. 2017. برخی از آنچه توسط این استراتژیست ها توضیح داده خواهد شد.

وزیر امور خارجه سابق ادامه داد: اگر امروز دولت جمهوری اسلامی ایران بگوید ما در عرصه سیاسی و اقتصادی مستقل هستیم، دنیا حرف ما را می پذیرد، روزی امام خمینی(ره) فرمودند شوروی بدتر از این است. آمریکا و آمریکا بدتر از شوروی «ما با آمریکا سر و کار داریم و نه شرقی نه غربی» شعاری بود که نشان می دهد ایران به دنبال تکیه بر غرب و شرق نیست.

متکی بیان کرد: اگر به تحولاتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده و تاثیری که در روند جهانی داشته است نگاه کنیم و برای پاسخ به آن باید ببینیم که سال های قبل از پیروزی انقلاب و سال 1345 که جنگ جهانی دوم بود. تمام شد و فاتحان جهان چه وضعیتی ایجاد کردند.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم، فاتحان آن دنیایی دوقطبی ایجاد کردند. سه رئیس جمهور آمریکا، انگلیس و دبیر حزب کمونیست شوروی، مانند دیدار سه کشور در تهران، پس از شکست هیتلر نیز در برلین نشستند و توافق کردند که آلمان غربی و شرق از 1945 تا 1979 چه می شود. یعنی 34 سال شرق موزاییک سیاسی منطقه خود را درست کردند و غربی ها نیز در منطقه تحت کنترل خود ترتیبات سیاسی دادند و وقتی در یک کنفرانس بین المللی شرکت کردیم کافی بود سخنران را بشناسیم. بستگی به غرب دارد. یا بلوک شرق آمریکا یا اتحاد جماهیر شوروی هستند.

این مسئول تاکید کرد: شهید مطهری می گوید شرق و غرب یعنی بلوک کمونیستی و سرمایه داری در غرب دو طرف قیچی بود. دموکراسی‌های غربی که ادعا می‌کردند از سلطه کلیسا عبور کرده‌اند، به دنبال جهانی سکولار بودند و شرق یک کمونیست بود و می‌گفت که اساساً خدایی وجود ندارد که محور باشد و بنابراین هزاران مسجد و تأسیسات مذهبی را ویران کردند.

متکی تصریح می کند: امام خمینی (ره) پس از مدت ها بی دینی، دین را وارد مدار جامعه کرد و شعارهای دینی مبتنی بر ظلم نمی تواند باشد و عدم ظلم و این مفاهیم امام خمینی (ره) را دوباره در دنیا ترویج کرد. ادبیات معرفی شد.

وی گفت: وقتی کتاب تئوری قوا را می خوانید، درباره نقش امام خمینی (ره) است که چگونه رهبری جهان را تغییر داد و غربی ها می گویند از دولت جدید یا برکناری شاه از امام خمینی ناراحت است. RA). ما غمگین نیستیم و هستیم که نظام چند صد ساله مبتنی بر سکولاریسم و ​​دوری از خدا از جامعه و مادی گرایی در جامعه حکومتی بود، امام خمینی (ره) مکتب جدیدی را مطرح کرد و بین آن خط کشید.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: جغرافیای انقلاب اسلامی، انسانی است و هر مکتبی که شکل گرفته است، این جغرافیا را دارد و تا جایی که به مردم مربوط می شود، این پیام صدق می کند و اگر گیرنده ای داشته باشد، هنر امام خمینی (ره) را ادامه می دهد. ره) بعدها از پیروزی انقلاب اسلامی که هیچکس تصورش را در این کاربرد انقلاب نمی کرد، یعنی در مورد گسترش ارزش ها و آرمان های انقلاب در سراسر جهان که در ابتدا کار بزرگی بود که هیچ کس تصور نمی کرد که انقلاب اسلامی در سال 57 پیروز شود

متکی افزود: امام (ره) غرایز را در ملت ایران برانگیخت و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در بلال حبشه، میثم تمار و اولین افرادی که به اسلام پیوستند چه تحولی ایجاد کرد و امام (ره) ایجاد کرد. بزرگترین کمک شما به ایران این یک دگرگونی است و وقتی جامعه ایستاد، شاه نتوانست با تمام توان در مقابل مردم مقاومت کند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) به این دلیل در قلب ملت جای گرفته است که هیچ گاه به ایشان دروغ نگفته اند و در هشتاد سال از عمر خود هیچ صحبتی از خود نکرده و از امت اسلام و جهان مستضعف صحبت نکرده و لذا می بینیم که میلیون ها نفر به دیدار امام (ره) می روند و این جمعیت با رحلت امام (ره) دو برابر می شود.

وزیر امور خارجه پیشین گفت: این پیام های حضرت امام خمینی (ره) است که حاج قاسم سلیمانی و شهدا را مومن انقلابی می کند که خود را در مسیر تحول دائمی ببیند و انقلابی هرگز به زندگی خود پایان ندهد.

متکی افزود: انقلاب اسلامی نیز مانند موسی (ع) که در سبد نیل است و به قصر فرعون می رسد، مأموریت دارد فراعنه را در نیل غرق کند و او نیز چنین خواهد کرد.

وی گفت: نسلی از جوانان را در انقلاب دیدیم که با پیام امام (ره) متحول شدند. این رژیم از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی تا کنون درگیر جنگ های زیادی بوده و در 30 سال اول به دنبال تثبیت موقعیت خود توسط آمریکایی ها و انگلیسی ها بوده است.سلطه غرب در قلب مسلمانان و دیدن پیامدهای انقلاب اسلامی .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صد سال است که نفت در عربستان کشف شده و با پول آن سلاح می خرند تا اگر جنگی شد از خود دفاع کنند و اگر جنگیدند از همه سلاح های خود استفاده کنند تا وقتی او رفت. به جنگ کشوری که هواپیما و تجهیزات نظامی ندارد و فکر می کردند 15 روز تمام می شود و سال ها در این باتلاق گرفتار بودند و دنیا فکر می کند عربستان در این جنگ پیروز نشده است و شرایط برای آن وجود دارد. امارات و این توسعه ای است که در منطقه برای عدالت و بیگانه هراسی که نشات گرفته از انقلاب اسلامی است اتفاق افتاد.

متکی گفت: چگونه می توان در عرصه تولید کولاک کرد که دولت باید در مسیر درست قرار گیرد اما شرکت ها و مدیران دولتی ما نمی توانند و در هیچ کجای دنیا اقتصاد او اینقدر دولتی نیست و در دنیا معمولا 20 درصد اقتصاد در حوزه زیرساخت های بزرگ و بیمه در اختیار دولت و 80 درصد دیگر در اختیار بخش خصوصی است.

وی افزود: در 40 سال گذشته همه می گویند اقتصاد دولتی خوب نیست، بسیاری از کارخانه های استان گلستان دولتی است و ما در حال بررسی تراز مالی آن هستیم. من می بینم که او هر سال ضرر می کند و این کارخانه ها باید به مردم واگذار شود.»

اگر در 40 سال گذشته 2 درصد را خصوصی می کردیم، امروز به 80 درصد می رسید. صنعت و کشاورزی ما غربی است و متخصصان و مدیران ما از زمان پیروزی انقلاب غربی هستند و غربی ها به ما یاد داده اند که شما منابع عظیمی دارید و اقتصاد شما باید واردات محور باشد.

متکی بابیان اینکه باید از سیطره فرهنگی غرب خارج شویم، افزود: اگر این کار را نکنیم اقتصاد ما هم غربی می شود. و من فکر می کنم اگر طرف مقابل احساس کند که شما عجله دارید، ریل در مذاکرات تغییر کرده است و این اساس روابط دیپلماتیک در جهان است.

هدف ما این است که تیم مذاکره کننده ما به توافق برسند اما نه به هر قیمتی بلکه در این مسیر و اگر این توافق حاصل نشود اقتصاد ما منتظر این توافق نخواهد ماند و این با نگاه التماس آمیز متفاوت است. ” او گفت.

این مقام مسئول گفت: دولت سیزدهم در مسیر درستی قرار دارد و ما وظیفه داریم از آن حمایت، نصیحت و نقد منصفانه داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید