زمانی که شوق کمک به همنوعان ایلامی را به مرز مهران رساند


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897451

ارباب رجوع ایلامی با عزمی راسخ از ابتدای تردد زائران از مرز بین المللی مهران اقدام به تعمیر و نصب ویلچر معلولین نموده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، راهپیمایی در ایام اربعین سید و سالار شهیدین (علیه السلام) سنتی است که از دیرباز در بین شیعیان رواج داشته و هر ساله با فرا رسیدن اربعین حسینی، هزاران زائر دلسوخته از نقاط مختلف به راه می افتند. برو کربلا .

راهپیمایی اربعین یک حرکت اجتماعی و راهپیمایی جهانی است و با این حرکت علاوه بر زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع) عظمت دین اسلام و عشق به اهل بیت را به جهانیان نشان می دهند.

مراسم پیاده روی اربعین که هر سال با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود، فرصت مغتنمی برای اتحاد مسلمانان جهان و معرفی امام حسین (ع) به جهانیان است.

خادم و خادم ارادتمندان سرور و سالار شهیدان، پیر و جوان، پیر و جوان، زن و مرد، معلول و غیره و همه در این روزها آمده بودند تا عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند. شهدا و بگو ما هم کی هستیم..

‘ولی حامی’ با معلولیت 70 درصدی و تحت پوشش بهزیستی استان ایلام به خبرنگار ایلام بیدار گفت: سال هاست که به دلیل معلولیت امکان ایستادن برایم وجود ندارد اما معلولیت خود را معلول نمی دانم. محدودیت و سعی کردم به این مشکل به عنوان یک فرصت نگاه کنم و توانایی هایم را در پیش زمینه قرار دهم، بنابراین هرگز برای تعمیر ویلچرم از کسی کمک نخواستم، تعمیرات را خودم انجام دادم.

وی ادامه داد: از همان ابتدای حرکت زائران به مهران به سازمان بهزیستی پیشنهاد دادم که بتوانم در زمینه تعمیر ویلچر زائران به آنها کمک کنم که با استقبال مسئولان مواجه شد و از همان سال مرز مهران به روی زائران باز شد باز است، دارم کار می کنم

حامی بیان کرد: امسال با پیگیری های مدیرکل تجهیزات و موارد لازم برای تعمیر ویلچر آماده شده و در پایانه مرزی مهران در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستم.

وی از زائران خواست در خیابان اربعین با اخلاق و سیره حسینی لباس بپوشند و از اسراف پرهیز کنند و در پاکیزه نگاه داشتن مسیر حسینی بکوشند.

این مددکار اجتماعی ادامه خدمت به زائران را افتخاری بزرگ دانست و افزود: قیام امام حسین (ع) حرکت بزرگی است چرا که هر چه داشت برای احیای اسلام فدا کرد، پس باید راه امام حسین (ع) را ادامه دهد. از تعالیم قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام مبرا باشید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از خدمت رسانی به زائران خسته نمی شود، گفت: این ایام روزهای مبارکی است که احساس خستگی نمی کنم و از خدمت رسانی به زائران غافل نمی شوم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید