زمین بهترین مخزن برای ذخیره آب است


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901095

رئیس اداره مهندسی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

فرزاد رضازاده گفت: بهترین مخزن آب، زمین است که به مرور زمان وارد آن شده و در مراحل بعدی در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و تحقیقات آبخیزداری و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه آب برای مصارف خاصی استفاده می شود، آب دور از دسترس را نیز می توان در نظر گرفت.


وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات محیط طبیعی از جمله تخریب پوشش گیاهی، ورود آلاینده ها به رودخانه، آب برای مردم غیرقابل دسترس است.


رضازاده یادآور شد: بهترین روش استفاده از آب در منبع آب یعنی جایی که باران می بارد است.


رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر بتوانیم آب را در سرچشمه کنترل کنیم، به این معنا که از محلول هایی برای هدایت آب استفاده کنیم، می توانیم آب بیشتری مصرف کنیم و از هدررفت آن جلوگیری کنیم.


وی ادامه داد: بهترین مخزن آب، زمین است که به مرور زمان وارد آن شده و در مراحل بعدی در دسترس مردم قرار می گیرد.


رضازاده افزود: ذخیره آب در هر مخزن دیگری مشکلاتی مانند تبخیر، آلودگی و … را به دنبال دارد اما زمین مانند یک مادر مهربان می تواند سال ها آب را در خود نگه دارد و دوباره به ما برگرداند.


رئیس اداره مهندسی و تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: حفر چاله در دامنه ها و ساخت سدهای کوچک روی زمین ها راهکارهایی است که به ورود آب به زمین کمک می کند.


وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که دانستن اینکه آب به کجا نفوذ می کند بسیار مهم است زیرا این اقدام را نمی توان در همه جا اعمال کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید