زنان بلداجی از امکانات اجتماعی و تفریحی محروم هستند/ عدم بودجه برای تکمیل پارک بانوان


ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843938

نماینده مردم بروجن در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

عبدالله صفیان گفت: شورای اسلامی شهر بلداجی پارک بانوان را طراحی و حصارکشی کرده است اما تمکن مالی برای تکمیل آن ندارد. توزیع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله صفیان نماینده شهرستان برودژن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امکانات اجتماعی و تفریحی پیش بینی می شود اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه به شهرداری بلداجی اختصاص یابد.

صفیان با تاکید بر اینکه جامعه برای غلبه بر آسیب های اجتماعی نیازمند تخلیه اجتماعی است، گفت: این تخلیه اجتماعی باید به شکل نشاط، امید و وفاق اجتماعی باشد و این امکان پذیر نیست مگر اینکه شرایط را برای این نشاط ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر با استفاده از ابزار هنری و فرهنگی نپذیریم فرزندانمان در فضاهای رسمی و قانونی نقش اجتماعی داشته باشند باید شاهد آسیب های زیادی در زیرزمین های این شهر باشیم. از سوی دیگر با توجه به اینکه خودکشی در بلداجی رو به افزایش است، مادرانی که شالوده خانواده را تشکیل می دهند باید کلاس های آموزشی برای کاهش آسیب های اجتماعی برگزار کنند.

صفیان بیان کرد: خیران در بلداجی در حال راه اندازی کارگاه های خیاطی برای استخدام زنان به ویژه زنان بدسرپرست و بی دین هستند و امیدواریم برای توزیع تسهیلات و فعالیت از سوی استانداری و سایر دستگاه ها حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر بلداجی به سمت تقویت هویت اسلامی، انقلابی، ایرانی و توسعه مشارکت های مدنی و فرهنگ شهروندی حرکت می کند، گفت: جامعه سلامت محور را دنبال می کنیم و معتقدیم که اقتصاد فرهنگی در این شهر نیازمند رشد و گسترش بیشتر و ایجاد فضاهای فرهنگی جدید است تا بتوان از آن بیشتر استفاده کرد.

علت عقب ماندگی شهرها عدم توجه به زیرساخت ها و پتانسیل موجود در شهرها است

شهناز رفیعی مفرد رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی با بیان اینکه خانواده اولین کانونی است که فرد در آن قرار می گیرد و مهم است، خاطرنشان کرد: تغییرات و تغییرات در زندگی نسبت به گذشته اگر نتوانیم بنیان خانواده مستحکم بسازیم، آنگاه می توانیم. شاهد آسیب ها و ناهنجاری ها در خانواده ها خواهیم بود، لذا تشکیل کارگروه هایی برای حل معضلات اجتماعی در شهرها ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی افزود: یکی از دلایل عقب ماندگی شهرها عدم توجه به زیرساخت ها و پتانسیل موجود در شهرها است که منجر به کاستی در ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان و ایجاد نارضایتی می شود.

وی گفت: با توجه به حضور مدیران استانی در شهرستان بلداجی تاکنون نتایج مثبتی برای این شهرستان مشاهده نشده است و انتظار می رود به شهر بلداجی به عنوان پایتخت ایران توجه بیشتری شود. “

رفیعی مفرد گفت: زمانی که گاز بلداجی به عنوان یکی از نمادهای این استان مطرح می شود، مسئولان استانی باید اهمیت و حساسیت بیشتری نسبت به موضوع نشان دهند و اقدامات بیشتری برای تضمین توسعه صادرات و معرفی مناسب انجام دهند.

زهرا مردانی عضو شورای اسلامی شهر بلداجی گفت: برای رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی در شهرها مساعدت و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استان و همه دستگاه ها ضروری است.

وی با اشاره به عملکرد شورا در اجرای طرح بخشداری مهربانی به دستور مقام معظم رهبری در شهر بلداجی گفت: در بحث کودکان و نوجوانان جای کار زیادی وجود دارد و نیازمند آموزش دوره های روانشناسی کودکان هستیم. و سمینارهایی با هدف فرهنگ سازی سالم در منطقه بیش از پیش سرمایه گذاری شد.

مردانی بیان کردند: باید تلاش کنیم تا انگیزه و زمینه های لازم را برای زنان کشورمان فراهم کنیم تا توانایی های خود را نشان دهند و با ایجاد حس شادی و استقلال در زنان کانون خانواده روز به روز گرمتر شود.

وی افزود: آموزش برای بانوان فعال و پویا مستلزم برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است تا با مشورت ارگان های ذیربط مانند دفتر امور بانوان، بهزیستی اجتماعی به مشکلات جوامع زنانه در استان رسیدگی شود. یا کمیته حمایت و حتی صندوق های اجتماعی زنان باید به خانواده های آسیب دیده در جامعه مانند زنان بدسرپرست و بی خانمان اعتبار بدهند.

بحث فرهنگی حلقه مفقوده شهر بلداجی است

رسول هوشکام شهردار بلداجی با اشاره به محدودیت فعالیت بانوان در این شهر گفت: بحث فرهنگی حلقه مفقوده شهر است و آسفالت، معابر و آسفالت دغدغه اصلی مردم نیست، بلکه دغدغه فرهنگی است. موضوعی که به آن رسیدگی نشده است. درست است.”

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری برای ایجاد فضای رفاهی و تفریحی برای بانوان به ویژه در شهرهای کم برخوردار گفت: در دستور کار قرار دهید.

هوشکام یادآور شد: یکی از ضربه های بزرگی که به استان وارد می شود و مانع از پیشرفت آن می شود، عدم توجه ویژه و سرمایه گذاری به سبک جدید بر ظرفیت های استان در زمینه های کشاورزی، دامپروری، شیلات و گردشگری است و بیشتر پروژه ها سرمایه گذاری خصوصی در این بخش رها شده است. به بوروکراسی پاره وقت بالا

زهرا حبیبی مدیرکل امور بانوان و خانواده استان گفت: اگر از آسیب های اجتماعی و بزهکاری پیشگیری می شد، مسائل خانوادگی و فرهنگی مورد غفلت قرار می گرفت و آمار طلاق، اعتیاد و سایر ناهنجاری ها وجود نداشت.

وی افزود: در جلسات اتاق فکر و هماهنگی سفر رئیس جمهور به استان این موضوع را مطرح کردیم که دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ما در اولویت قرار گیرد.

توصیه های اسلامی برای تشخیص مشکلات
حبیبی در خصوص راهکارهای کنترل آسیب های اجتماعی در شهرها و روستاها گفت: باید از ظرفیت همه دستگاه های ذیربط استفاده شود و از شوراهای اسلامی نیز انتظار می رود با استفاده از ظرفیت نخبگان، اندیشمندان و کارشناسان فرهنگ شهری اتاق فکر تشکیل دهند. و روستاها مشکلات را تشخیص داده و راه حلی را پیشنهاد خواهند کرد که شامل هر شورایی باشد که به همکاری ما نیاز دارد.

وی همچنین یادآور شد: نظارت بر احداث پارک های بانوان در شهرها از طریق دستگاه های ذیربط در برنامه های بخشداری برای بانوان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید