زنان گلستانی از جمله دریافت کنندگان کمک هزینه خانوار هستند


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919745

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اعلام کرد؛

خواجه مظفری گفت: 83 درصد متقاضیان وام مشاغل خانگی را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ حسینعلی خواجه مظفری در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان گلستان گفت: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در گلستان توسط اداره کل بانوان و اداره کل بانوان اجرا شد. امور خانواده استاندار و زیر نظر این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی.

وی افزود: در طرح مذکور آمار و اطلاعات پیشینه زنان سرپرست خانوار استان از طریق اداره امور زنان و خانواده در اختیار تیم اجرایی قرار گرفت. بر اساس این فهرست یک هزار و 700 نفر واجد شرایط هستند که از این تعداد یک هزار و 600 نفر از طریق سازمان های مردم نهاد، بهزیستی اجتماعی، حمایت از زندانیان و آموزش و پرورش معرفی شدند و مابقی به دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مراجعه کردند.

خواجه مظفری افزود: از مزیت های این طرح می توان به توسعه رشته های جدید، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی، تثبیت مشاغل، توسعه فعالیت های شبکه ای، راهنمایی و مشاوره، تنوع روش های آموزشی، اتصال به بازار و کاهش اشاره کرد. وابستگی به امکانات

با توجه به او؛ 83 درصد متقاضیان وام مشاغل خانگی در گلستان را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 646 فقره پروانه مشاغل خانگی صادر شده که 83 درصد آن زن و 17 درصد مرد است.

خواجه مظفری گفت: یک هزار و 317 نفر به بانک معرفی شده اند که از این تعداد یک هزار و 171 نفر زن و 146 نفر مرد هستند.

وی افزود: کل مبلغ ارائه شده به بانک 61 میلیارد و 300 میلیون تومان است که 38 میلیارد و 700 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: وام مشاغل خانگی 4 درصد و مدت بازپرداخت آن 5 سال است.

خواجه مظفری از حمایت از زنان شاغل در زمینه زایمان و افزایش جمعیت با اجرای امنیت شغلی خبر داد و گفت: پرداخت کمک هزینه ویژه مهدکودک به زنان شاغل در کارگاه های واجد شرایط از دیگر مواردی است که توسط بازرسان کار ناحیه نظارت و نظارت می شود. مرحله.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت در خصوص افزایش و جوانی جمعیت تصریح کرد: قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص و مادران دارای فرزند زیر شش سال در این کلیات اجرایی شده است. نیروی کار استان نیز توسط بازرسان کار نظارت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید