زندگی شبانه تهران فقط در بهشت ​​زهرا! / حلیل آبادی: امثال زاکانی می خواهند گرما و درد مردم را زنده نگه دارند!

زندگی شبانه تهران فقط در بهشت ​​زهرا!  / حلیل آبادی: امثال زاکانی می خواهند گرما و درد مردم را زنده نگه دارند!

روز جدید : یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران به تبدیل شدن بهشت ​​زهرا تهران به مکان شبانه روزی به جای نواختن شبانه در پایتخت واکنش نشان داد و گفت: سخنان زاکانی مصداق ضرب المثلی است که ساز را باز می کند؛ در حالی که بهشت ​​زهرا(س) تهران تبدیل به یک سالن شبانه روزی می شود. به جای ایجاد فضای مفرح، سرزنده و کار پسند برای مردم، می خواهند 24 ساعته بهشت ​​زهرا را انجام دهند!

چندی پیش علیرضا زاکانی شهردار تهران با افتخار از دستاورد جدید خود در شهرداری خود رونمایی کرد، دستاوردی به نام 24 ساعته بهشت ​​زهرا. نکته جالب اینکه زاکانی از زمان تصدی این سمت در پایتخت تاکنون هیچ اقدامی برای احیای محیط شهری انجام نداده است و به نظر می رسد این تنها نمایشی برای نشان دادن دست پر شهرداری در رفع نیازهای شهر باشد.

این اقدام زاکانی به قدری عجیب بود که ناصر امانی از اعضای اصولگرای شورای شهر تهران نیز به آن واکنش نشان داد. وی درباره دستاورد شهردار تهران برای ۲۴ ساعته شدن بهشت ​​زهرا گفته بود: آقای زاکانی باید توضیح دهد که منظورش از طرح این موضوع چیست؟ در واقع قبل از آن اموات را به صورت شبانه روزی به بهشت ​​زهرا منتقل می کردند و محدود به زمان خاصی نبود. آمبولانس و اعزام آمبولانس به شهرستان ها در ساعات کاری کار نمی کنند و خارج از ساعت کاری به کار خود ادامه می دهند.

او گفت، اما اگر معنای دیگری دارد، باید توضیح دهید که 24 ساعت بودن یعنی چه؟ وی گفت: ساختن چنگ و تشییع جنازه در شب بلد نیستم، زیرا چنین فرصتی وجود ندارد و مردم از آن استقبال نمی کنند.

چند سالی است که بحث سوار شدن به بهشت ​​زهرا توسط زاکانی شهردار تهران مطرح شده است. گروه ها با هم برخورد می کنند.

با این حال، به نظر می رسد زاکانی و یارانش به جای تلاش برای توسعه شادی در بین مردم و در عین حال ایجاد فرصت های اقتصادی بیشتر برای شهر، به دنبال خدمت رسانی 24 ساعته برای اموات هستند، خدمتی که البته جزئیات آن. امانی پرسید .

به نظر می رسد چنین نگرشی نسبت به شهروندان نشان می دهد که تنها حقی که شما به آن احترام می گذارید، حق مردن است!

شهرداری نباید مردم را غمگین کند

حسن حلیل آبادی، یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران در گفتگو با جامعه 24 با اشاره به اینکه بهشت ​​زهرا در حال تبدیل شدن به یک تاسیسات 24 ساعته است، گفت: می خواهند فضایی با نشاط و تجارت پسند ایجاد کنند، می خواهند بهشت ​​زهرا را 24 ساعته بسازند. “روز!

حلیل آبادی افزود: مساحت بهشت ​​زهرا حدود 700 هکتار است و کنترل، امنیت و امکانات بهشت ​​زهرا آنقدر زیاد نیست که مردم بخواهند به صورت 24 ساعته به آنجا سفر کنند. چرا حضور مردم در بهشت ​​زهرا 24 ساعته ضروری است؟ اگر سؤال از عبادت قبور در روز انجام شود.

وی افزود: بهشت ​​زهرا از تهران دور است و فضای غم و اندوه حاکم است. این در حالی است که جامعه ما نیاز به فضای شاد دارد و باید فضاهایی را که در تهران داریم به سمت شادی سوق دهیم. مسئولان باید بحث را در شب برگزار کنند و اجازه دهند برنامه های شبانه در مراکزی برگزار شود که بتواند به مردم کمک کند تا مشکلات خشونت و افسردگی را که در بین مردم تهران فراوان است کاهش دهد.

یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران گفت: باید فضاهایی برای افراد کاهش دهنده خشونت، افسردگی و آسیب های اجتماعی فراهم شود. آنها باید اجازه دهند سینماها و موزه ها 24 ساعت شبانه روز به روی عموم باز باشند. در چنین شرایطی کسانی که در دو سال اخیر به کسب و کارشان آسیب وارد شده است می توانند شبانه در حالی که شهر بیدار است و مردم در حال رفت و آمد هستند به تجارت بپردازند.

حلیل آبادی در ادامه با بیان اینکه حضور شبانه مردم در بهشت ​​زهرا جایگزین شب زنده داری نیست، ادامه داد: این اقدام فضای بانشاطی ایجاد نمی کند که به جامعه و مردم کمک کند. علاوه بر این، چه از نظر علمی و چه از نظر مذهبی، صعود قبرستان هیچگاه تایید نشده و به نظر من جالب نیست.

وی گفت: از آنجایی که بهشت ​​زهرا به صورت 24 ساعته باز است، بحث حراست بهشت ​​زهرا نیز مطرح است و نمی دانم چطور می خواهند تمام این فضا را در شب کنترل کنند و امنیت آن را تامین کنند. نباید فراموش کرد که در این دو سال مردم ما عزیزان خود را از دست داده اند و همچنان غمگین هستند، بنابراین با این نوع عمل همه این خصلت ها با مردم تداعی می شود، گویی می خواهند همه دردها را برای مردم زنده نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید