ساترا به آثار حرفه ای در فضای مجازی نگاه کرد


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809349

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی سترا را مجدداً به عنوان ناظر بر تولید آثار حرفه ای در فضای مجازی منصوب کرد و بدین ترتیب وزارت ارشاد نقشی در رصد محتوای VOD و سایر آثار منتشر شده در فضای مجازی نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته تلفیق بودجه مجلس عبارتی را به لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور اضافه کرد که بر اساس آن مسئولیت صدور مجوز و تنظیم و کنترل رسانه های صوتی و تصویری تنها بر عهده سازمان تنظیم مقررات رسانه های ماهواره ای (ساترا) است.

کمیسیون ساترا را مامور نظارت بر روند تولید آثار حرفه ای در فضای مجازی به منظور حفظ ارزش ها و جلوگیری از اثرات نامطلوب و بهبود کیفیت محصول کرده است.

بر اساس گزارش دومین بررسی لایحه بودجه 1401 کل کشور در کمیسیون تلفیق لوایح بودجه در مجلس شورای اسلامی، عبارت زیر اضافه شد:

مسئولیت صدور مجوز و تنظیم و نظارت بر پوشش صوتی و تصویری صرفاً بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و تلویزیونی سازمان صدا و سیما است. سازمان صدا و سیما موظف است در راستای حفظ ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی و نظام خانواده، تمامی مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی را کنترل کرده و ضمن ارتقاء سطح سلامت، از اثرات نامطلوب آن بر جامعه جلوگیری کند. کیفیت روی محصولات.”

عبارت مذکور سال گذشته برای اولین بار از سوی مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه 1400 اضافه شد. این عبارت مهم ترین حکم قانونی برای اقامه طنز است; چرا که تأسیس سازمان هنوز به تصویب رسمی مجلس شورای اسلامی نرسیده است و یکی از انتقادات اساسی به آن به همین موضوع بازمی گردد.

جالب اینجاست که در این عبارت نام این سازمان ناقص است و عبارت «در فضای مجازی» از انتهای نام ساترا که «سازمان تنظیم کننده رسانه های صوتی و تصویری جهانی در فضای مجازی» است، حذف شده است.

در نهایت وزارت ارشاد در نظارت بر محتوا نقش دارد VODو دیگر آثار منتشر شده در فضای مجازی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید