ساختارهای مبتنی بر گفتگو، شکاف بین ملت و دولت را کاهش می دهد

ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791302

دانشجوی سیاسی اتحادیه اسلامی دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار دانا:

یک سیاستمدار اتحادیه اسلامی دانشجویان گفت: با شرایطی مواجه هستیم که بین دولت و ملت شکاف وجود دارد، ایجاد ساختارهای مبتنی بر گفت وگو یکی از راه های پرکردن این فاصله و فاصله است.

محمدامین جعفری، رهبر سیاسی اتحادیه اسلامی دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی در خصوص تاثیر حضور رئیس جمهور در دانشگاه و بازگشت نشاط به دانشگاه ها گفت: زمانی که جنبش دانشجویی از سوی مسئولان دیده و شنیده شود به طور غیرمستقیم باعث افزایش فعالیت جنبش دانشجویی و سایر گروه های دانشجویی می شود.

وی ادامه داد: دیدن دانشجویان اصلی کارکنان دانشگاه به ویژه مسئولان کشوری موجب پویایی، نشاط و انگیزه آنها می شود.

دانشجوی سیاسی اتحادیه دانشجویی جامعه اسلامی در خصوص تاثیر پاسخگویی و نقدینگی دولت بر دانشجویان گفت: در مجموع دانشجویان محترمانه ترین انتقاد را دارند زیرا دانشجویان آرمان گرا هستند و متعلق به زمان حال و شخص نیستند. به همین دلیل انتقادات خود را قاطعانه بیان می کنند.

جعفری تاکید کرد: وقتی اولین رئیس اجرایی کشور و سایر مدیران قوه مورد انتقاد و مطالبه دانشجویان قرار می گیرند، به این معناست که سایر ارکان کشور نیز باید با انتقاد دانشجویان مواجه شوند. و به تعبیری می توان گفت که شنیدن انتقادات و دانشجویان از رئیس جمهور نوعی الگوسازی است و کشور راه را برای بیان و شنیدن انتقاد باز خواهد کرد.

وی افزود: امروز با شرایطی مواجه هستیم که بین دولت و ملت فاصله است. ایجاد ساختارهای مبتنی بر گفتگو یکی از راه های پرکردن این شکاف و فاصله است. در این ساختار مردم با مردم و مردم با مسئولان و مسئولان با مسئولان باید گفتمان بین المللی مستقل و مشترک بین تمامی دستگاه های اجرایی، نیروها و مردم داشته باشند.

دانشجوی سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویی گفت: از ظرفیت جنبش دانشجویی نیز می توان برای افزایش اعتماد مردم به دولت استفاده کرد. جنبش دانشجویی وسط و بخشی از مردم است. در واقع جنبش های دانشجویی رابط جامعه و دانشگاه و مسئولین هستند.

وی افزود: اگر گفت و گوی دانش آموزان با مسئولان باز و مستمر باشد قطعا می تواند در افزایش اعتماد مردم و بازگشت سرمایه اجتماعی موثر باشد.

جعفری با اشاره به حضور رئیس جمهور در دانشگاه های 16 آذر گفت: به عنوان یک جنبش دانشجویی مسلمان انتظار داریم این باغ گفتگو و دید دانشجویی به 16 آذر محدود نشود و دانشجویان نه تنها مجالس مردانه را آذین بندی کنند، بلکه فقط «دون» برای گزارش و نمایش جلسات با دانشجویان چند عکس بگیرید و از این عکس ها برای موج رسانه ای استفاده کنید اما انتظار داریم این جلسات تخصصی تخصصی مشکل محور باشد تا مشکل جامعه و مردم حل شود و از این وضعیت خارج شوید. وضعیت یک بار در سال، که تزئینی و صرفا نمایشی است.

وی اذعان داشت: رویکرد اخیر دولت آقای رئیسی و حضور ایشان در دانشگاه نشان از رویکردی بسیار متفاوت و مثبت نسبت به دولت قبل دارد. وی در حین حضور در دانشگاه به انتقادات همه دانشجویان گوش فرا داد و در میان دانشجویانی با زمینه های مختلف سیاسی، علمی و جهادی به بسیاری از آنها پاسخ داد. اما به دلیل محدودیت زمانی، برخی از مطالب بی پاسخ ماند.

به گفته یکی از دانشجویان سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان، حضور آقای رئیسی در جمع دانشجویان و شنیدن انتقادات از سوی همه دانشجویان نشان از تغییر رویکرد و تفاوت این دولت با دولت قبل دارد و دیگر شاهد بی توجهی دولت به این موضوع نیستیم. جنبش دانشجویی از تضعیف جنبش دانشجویی و تشکل دانشجویی که بحمدالله نتوانستند انجام دهند اما بی تاثیر نبود.

وی افزود: با رویکرد جدید دولت سیزدهم انتظار می رود تشکل های دانشجویی تقویت شده و به آن ارزش کافی داده شود و از جنبش دانشجویی به عنوان دست و راهی مردمی برای گفت و گو با مردم و تقویت بنیه در این راستا کمک شود. سرمایه اجتماعی مردم «راه تقویت رابطه دولت و مردم.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان در چنین فضایی که کارکنان به نقد دانشجویان و مردم گوش فرا دهند و شاهد رشادت ها، رشادت ها و انتقادات مسئولان باشند، از این فضا الگوبرداری خواهند کرد و قطعا به عنوان مدیران فکری آینده روحیه خواهند داشت. از انتقاد

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید