ساخت فیلمی از مقاومت اهالی گیلانغرب در دوران دفاع مقدس


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842347

سردار گلمرضا سلیمانی گفت: ساخت فیلم مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس به ویژه در اولین روزهای تهاجم ارتش بعث را در دستور کار قرار می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، سردار گلمرضا سلیمانی امروز یکشنبه در کنگره بزرگداشت سردار صفر خوشروان و 750 شهید از شهرستان مقاوم گیلانغرب اظهار داشت: پایداری و مقاومت ملت ایران گنجینه ای تمام نشدنی از ارزش ها را بر جای گذاشته است. “

رئیس سازمان مستضعفین «بسیج» افزود: محور این مقاومت و ایستادگی، مکتب دفاعی انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب دفاعی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از پایداری، ایستادگی، ایثار و از خودگذشتگی عاشوراییان و علویان استان کرمانشاه و به ویژه مردم گیلان غرب است.

سردار سلیمانی گفت: امروز در انقلاب اسلامی تحت حاکمیت الهی و مردمی ائمه مسلمان، مکتب دفاعی داریم که هر کشوری اعم از اسلامی و حتی غیر اسلامی می تواند از این مکتب در مقابل انواع سختی ها پیروی کند. تهدیدهای نرم. و می تواند یک ملت باشد. “از خود در برابر آنها محافظت کنید.

وی ادامه داد: شهید سرلشکر حاج کاسم و شهدای مدافع حرم با انتشار مکتب دفاعی موفق شدند جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را برپا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نفوذ رزمندگان فلسطینی دور خود دیوار کشید و بایگانی برای مردم سرزمین های اشغالی فراهم کرد. از سوی دیگر، ساکنان سرزمین های اشغالی به دنبال پاسپورت دوم هستند زیرا معتقدند به زودی نمی توانند از گذرنامه فعلی خود در کشورهای دیگر استفاده کنند.

وی ادامه داد: مکتب مقاومت توانسته در سراسر جهان گسترش یابد و با سربلندی در مقابل دشمنان جهان اسلام که در 200 سال گذشته جز کشتار، خونریزی و غارت چیزی نداشته اند، بایستد.

سردار سلیمانی افزود: امروز باید دوران شریف جهاد تبیان شکل بگیرد. من از این که می بینم این افتخارات در این شهر محدود است ناراحت می شوم و حتی جوانان و نوجوانان این شهر ممکن است اطلاعات کافی از حمایت های بزرگ نداشته باشند.»

سردار سلیمانی گفت: چقدر کتاب، فیلم، مستند و… تا حالا با شجاعت این افراد آماده شده اند؟! این شکست ها از جانب کسانی است که مسئولیت های فرهنگی دارند. بنابراین باید این غفلت جبران شود و با استفاده از هنر و ابزار رسانه و فناوری وارد عرصه جهاد شویم.

وی با تاکید بر احترام به مقاومت مردم گیلانغرب گفت: مردم این مرز و بوم بیشترین آسیب را دیده اند اما از آرمان های امام و نظام دفاع کرده و افتخارات بزرگی خلق کرده اند. روزهای اول ارتش بعث را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به وجود 60 هزار مستشار نظامی در ارتش قبل از انقلاب اسلامی کشور گفت: از مقایسه این دوره با دوره تاریخی قاجار و حکومت پهلوی می توان دریافت که در دوره قاجار با وجود شکل گیری نظام ارتش برای دفاع از کشور در برابر داوطلبان، سران حکومت قاجار به کمک های خارجی متکی بودند و معتقد بودند که انگلیسی ها و فرانسوی ها از ملت ایران در برابر دشمنان دفاع می کنند.

رئیس سازمان مستضعفین «بسیج» گفت: در دوران سلطنت ارتش اجازه دخالت در حوزه تجهیزات نظامی را نداشت اما امروز بالاترین تکنولوژی تولید می شود.

وی ادامه داد: زمانی که دوره پهلوی شروع شد، انگلیسی ها یک نفر را انتخاب کردند. او ابتدا به فرماندهی سپه و تمامی قیام هایی که این دوره را سرکوب کردند، مانند قیام میرزا کوچک خان جنگلی در زمان سردار سپه و سپس بنیانگذار نیروهای مسلح منصوب شد. در واقع پایان حضور نیروی مردمی در نیروهای دفاعی کشور با حکومت رضاخان آغاز شد. قبل از دوره رضاخان، در دوره قاجار، دو تا سه هزار نفر دارای نیروی ثابت ساختمان های دولتی بودند و بقیه توسط ایلات و ایالت ها اعزام می شدند.

سردار سلیمانی خاطرنشان می کند: در شهریور 1320 در زمان رضاخان در تمام مناطق غرب، شمال و جنوب از این نیروهای مسلح استفاده کرد و حتی جنگنده های نیروی هوایی که او سازماندهی کرد توسط نیروهای عشایری بمباران شد و با پهلوی مبارزه کرد. دولت.

وی اعلام کرد: این بدان معناست که برای آوردن همه این استعدادها از هیچ تلاشی دریغ نکرد اما در شهریور 1320 کشورمان از شمال و جنوب مورد حمله قرار گرفت. متفقین وارد کشور شدند. به نظر شما دستور فرمانده نیروهای مسلح جدید 125 هزار نفری چه بود؟! او به شما دستور داد اسلحه خود را به زمین بیندازید و در برابر متجاوزان اجازه مقاومت نداد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ارتش مقتدر جمهوری اسلامی امروز با اراده انقلابی ملت ایران ساماندهی شد اما در زمان رضاشاه اجازه توسعه به همین ارتش داده نشد. امروزه بالاترین تکنولوژی در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع تولید و استفاده می شود. این محصول ایمان “ما می توانیم” عصر حفاظت مقدس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید