ساخت 64 هزار واحد مسکونی در قزوین طی چهار سال تصویب شد

وی افزود: ساخت 64 هزار واحد مسکونی به مدت چهار سال در استان قزوین مصوب شده و قرارداد ساخت 23 هزار واحد خانه اولی هم اکنون امضا شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه چهار هزار پرونده برای اعطای وام مسکن به روستاها تشکیل شده است، بیان کرد: تکمیل ساخت بقیه واحدهای مسکن مهر استان از جمله جاده های پیش بینی شده است. برنامه های توسعه شهری که برخی از آنها تکمیل شده و برخی دیگر نیز در حال پیگیری هستند.

هاشمی گفت: استفاده از روش های نوین ساخت و ساز در واحدهای مسکونی را نیز در نظر گرفتیم که با افزایش سرعت ساخت و کاهش قیمت در شهر مرگان محقق شد.

وی کمک تدارکاتی زمین را یکی از برنامه های در نظر گرفته شده برای راه و شهرسازی استان عنوان کرد و گفت: آیین نامه شورای عالی شهرسازی و معماری در این خصوص سخت گیری زیادی دارد و به دلیل اینکه این گونه نیست انتقاد داریم. مطابق با سیاست های فعلی کنترل بازار مسکن.


در قزوین سکونتگاه های غیررسمی ساماندهی شده است

این مسئول ادامه داد: مشکلات برخی از زمین ها مانند شهرک اندیشه که سال هاست خدمات عمرانی و زیربنایی و روبنایی در آن ها وجود ندارد از ماه گذشته برطرف شده و مردم می توانند از هفته آینده برای خرید زمین به شهرداری مراجعه کنند.

هاشمی تصریح کرد: مطالعاتی برای ایجاد پهنه های شهری یا سکونتگاه های مجزا در شهرهایی که مشکل تامین زمین دارند، انجام شده است، چرا که بخش بزرگی از قزوین دارای دشت است که توسعه شهری را با مشکل مواجه می کند.

وی یادآور شد: ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده از جمله برنامه های راه و شهرسازی در کمیته ماده 5 شورای مسکن است.

این مسئول با اشاره به برنامه های راه و شهرسازی در حوزه مسکن استیجاری گفت: در این اداره کل برنامه هایی را در نظر داریم که شامل واگذاری زمین به دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت خوابگاه متاهل می شود. .

هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از مالکان اطلاعات املاک خود را وارد سامانه ملی ثبت اسناد و املاک و مسکن نمی کردند، مالیاتی برای آنها در نظر گرفته شد و بیش از یک سال از فعال شدن این سامانه می گذرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: سامانه ملی املاک و مسکن بر اساس سرشماری سکونت خانوارها، مالکیت واحدهای مسکونی و شناسایی خانه های خالی به منظور عرضه واحدها به بازار مسکن انجام می شود. و بازار را متعادل کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای احکام مالیاتی واحدهای مسکونی گران قیمت به تصویب وزارت راه و شهرسازی رسیده و شاهد اجرای آن در استان هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید