سازمان تعمیرات مدارس کشور نمونه بارز ایفای مسئولیت اجتماعی مردم در آموزش و پرورش است


ساعت: 23:01
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919896

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منصوب شد.

خان محمدی ساماندهی نوسازی مدارس در کشور را مصداق بارز مسئولیت اجتماعی افراد در آموزش و پرورش می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا خانمحمدی در دومین روز از اجلاس مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور ضمن گرامیداشت حرم حضرت فاطمه (س) و تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است. حضرت زهرا سلام الله علیها مجاهدت و جهاد در راه پاسداری از ولایت است. امروز هم می بینیم که دشمن به مسیر روستا روی آورده است. بنابراین باید مراقب باشیم تا در این راه پیروز شویم

وی با اشاره به لزوم توجه به ایفای مسئولیت ها و وظایف در سازمان تعمیرات مدارس، افزود: همه ما باید تلاش کنیم با وجود برخی مشکلات، وظایف خود را به درستی انجام دهیم و در ایفای نقش و مسئولیت خود موفق باشیم. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: ارتباط خود را با دستگاه های مسئول از جمله بخشداران تقویت کنید تا به نتایج خوبی برسیم و در امر مهم مدرسه سازی فعالیت مؤثری داشته باشیم. . همچنین باید از ظرفیت های زیرساختی و منابع خدادادی استان ها استفاده کنید و با همه افرادی که می توانند در این مسیر کمک کنند، همراه باشید.

لزوم پرداختن به خیر و برکات مدرسه سازی

خان محمدی بر لزوم توجه به معنویت در فعالیت های مدرسه سازی تاکید کرد و تصریح کرد: نگاه و رویکرد ما در دوره جدید نه تنها باید بر کمک مالی خیرین متمرکز شود، بلکه باید برکات خیر و برکاتی که از ورود به آن به وجود می آید، باشد. این حوزه حائز اهمیت است و چنین نگرشی باعث رشد معنوی می شود و در کنار آن سطح فعالیت های ما بالا می رود. وی بیان کرد: وظیفه ماست که خیرین از این عزیزان تجلیل کنند زیرا حضور موثر و با انگیزه خیرین به همه ما انرژی می دهد تا اقدامات ما به نتایج بهتر و موثرتری منجر شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئولیت اجتماعی این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان ملی نوسازی مدارس یکی از بارزترین مصادیق ایفای مسئولیت اجتماعی است. افراد خانواده بزرگ آموزش و پرورش بر این اساس باید بتوانیم برنامه ریزی موثر و مثبتی برای جذب منابع برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود داشته باشیم.

فعالیت الهی بدون ترس

خان محمدی با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) اظهار داشت: هر که از خدا بترسد، خداوند از همه چیز او می ترسد. وی افزود: الگوی ما در امر تقوای مدرسه سازی سردار شهید سلیمانی و شهید چمران هستند پس مانند حاج قاسم «نترس» باشید تا بتوانید به مردم خدمت کنید.

جهاد مدرسه در تابستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تکمیل پروژه های نیمه تمام را مهمترین اولویت این سازمان دانست و ادامه داد: از همه مردم به همکاری و مشارکت در نوسازی مدارس دعوت به عمل می آید. ما در تابستان سال آینده جهاد مدرسه سازی را آغاز می کنیم و از همه فرصت های مردم برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید