سازمان فرهنگی شهرداری یزد در حمایت از پروژه های ویژه «یزد حسینیه ایران».


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908849

سیفی رئیس شورای شهر یزد گفت: لازم است سازمان فرهنگی شهرداری یزد از پروژه های مرتبط با «حسینیه ایران یزد» حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، عزیزالله سیفی امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: جلسه ای با موضوع بحث حسینیه ایرانیان یزد برگزار شد. در سمت نماینده مردم اقشار یزد، اشکذر و نادوشان در شورای اسلامی بود و همانطور که می دانیم از سال 1392 یزد علاوه بر عناوین خود رسماً عنوان و اصطلاح «حسینیه یزد» را پذیرفت. ایران”.

رئیس شورای شهر یزد افزود: امروزه کل کشور را به نام حسینیه می شناسند اما واقعیت این است که این اصطلاح از یزد شروع شد و برای اولین بار این کلمه توسط فیلسوف حجت الاسلام در یزد بیان شد. به دلیل تعدد مراسم عزاداری که در شهر یزد برگزار می شود. ، استفاده شده.

سیفی با بیان اینکه حرم حضرت اباعبدالله(ع) هر روز در یزد برگزار می شود، گفت: برای تقویت این نام باید تعامل و هماهنگی هیئت ها و فعالیت های پژوهشی مورد نیاز در این حوزه انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این عنوان برای اولین بار در استان یزد مطرح شد، باید این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت برسد و هر چه سریعتر اقدامات مناسبی در این راستا انجام شود.

رئیس شورای شهر یزد گفت: از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد می خواهیم از طرح ها و پروژه هایی که در حسینیه ایران یزد اجرا می شود به ویژه در حوزه علمی پژوهشی حمایت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید