سازمان های شهرداری اهواز موظف به حفاظت از دارایی های ثابت خود هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، علیمد هاشم پور رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر اهواز شامگاه دوشنبه در چهل و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز در جلسه علنی شورای شهر گفت: همه سازمان های شهرداری برای حفاظت از دارایی های ثابت خود اقدام کنند. با گرفتن ملک و تطبیق آن با دفاتر دائمی و به روز رسانی لیست اموال خود اقدام کنید.

وی با اشاره به اینکه فهرست دارایی های ثابت سازمان های شهرداری اهواز شامل اموال، تجهیزات و ماشین آلات باید درج شود، افزود: سازمان های شهرداری اهواز موظف به حفظ و حراست از دارایی های بلندمدت سازمانی خود هستند.

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر اهواز با اشاره به کسر بودجه سال 99 سازمان اتوبوسرانی اهواز گفت: این حسابرسی نشان می دهد که بخش مهمی از درآمد سازمان اتوبوسرانی کاملا وابسته به درآمدهای شهرداری است.

هاشم پور گفت: کل درآمد سازمان اتوبوسرانی در سال 99 از فروش بلیت تنها 3 میلیارد و 710 میلیون ریال بوده است در حالی که یارانه دریافتی از این سازمان توسط شهرداری بالغ بر 400 میلیارد ریال است.

وی افزود: بدهی سازمان اتوبوسرانی بر اساس کسر بودجه 650 میلیارد ریال است که 300 میلیارد ریال از این بدهی که مربوط به شهرداری است باید در بودجه امسال تعدیل و نیمی دیگر نیز توزیع شود.

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهرداری اهواز با بیان اینکه حسابرس 31 ایراد به کسر نامه 99 سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز علیه این سازمان داشته است، ادامه داد: برخی از این موارد به گفته مسئولان سازمان اتوبوسرانی در روزهای اخیر رفع شده است. سال ها این در حالی است که اقدامات انجام شده برای رفع این نواقص باید با ارائه مدارک به حسابرس انجام شود.

هاشم پور گفت: 60 درصد از ایرادات حسابرس به کسر بودجه سازمان اتوبوسرانی سایر سازمان ها نیز گرفته شد.


صورت های مالی سازمان باربری در اسرع وقت واقعی می شود

وی با اشاره به کسر بودجه 99 سازمان مدیریت حمل و نقل گفت: منابع درآمدی این سازمان کاملا وابسته به شهرداری است در حالی که با توجه به ناچیز بودن منابع درآمد و هزینه این سازمان نیازی نیست. برای کسر بودجه «باید از بودجه شهرداری حذف شود.

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهرداری اهواز ادامه داد: مجموع درآمدها و منابع سازمان حمل و نقل بار در سال 99 بالغ بر 5 میلیارد و 620 میلیارد و هزینه های آن نیز 2 میلیارد و 170 میلیارد ریال بوده که دلیل آن غیر واقعی بودن مالی بوده است. بیانیه. به نظر می رسد این سازمان زمانی سودآور است که نباشد.

هاشم پور افزود: با توجه به اینکه حقوق پرسنل سازمان باربری توسط شهرداری مرکزی پرداخت شده و این هزینه جزو هزینه های این سازمان نمی باشد، لازم است در اسرع وقت صورت های مالی سازمان باربری ارائه شود. زمان. “واقعی باش.

وی با بیان اینکه هزینه های سازمان برای حمل و نقل بار در شهرداری اهواز 10 برابر درآمدهای آن است گفت: ادغام و انحلال این سازمان یا تلاش برای منطقی سازی و درآمدزایی این سازمان باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.


بلیت اتوبوس در اهواز الکترونیکی شد

کوروش سبزعلی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی در این جلسه 31 ایراد مطرح شده توسط حسابرس، 21 مصوبه و 10 ایراد دیگر را از جمله موارد خارج از بودجه حسابرس از اختیارات این سازمان دانست.

وی با اشاره به پیگیری برقی شدن بلیت اتوبوس در اهواز افزود: قرارداد با این شرکت اوایل هفته جاری منعقد شد و با تاسیس این شرکت امیدواریم در آینده این مهم در اهواز مورد استفاده قرار گیرد. 2 ماه “

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز ظاهراً 280 میلیارد ریال تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: 140 میلیارد ریال از 280 میلیارد ریال بدهی دارد.

سبزعلی افزود: از 140 میلیارد بدهی اصلی سازمان اتوبوسرانی به سازمان تامین اجتماعی تاکنون 120 میلیارد ریال آن پرداخت شده و 20 میلیارد مابقی نیز تا چهار ماه دیگر به صورت اقساطی تسویه می شود.


سازمان مدیریت باربری به دنبال سیستم درآمدزایی است

رمضان سواری، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل نیز در این نشست با اشاره به کوتاهی حسابرس در کسر بودجه سازمان گفت: این سازمان از حداقل امکانات محروم است و تمام امکانات آن توسط شهرداری تامین می شود. “

وی با اشاره به سامانه درآمدزایی برای این سازمان افزود: تنها منبع درآمد و جلوگیری از فرار درآمد این سازمان ایجاد این سامانه است که سایر شهرستان ها نیز با استفاده از این سامانه به سوددهی دست یافته اند که امیدواریم این امر محقق شود. دستیابی به ردیابی ۲ ساله «این سامانه را امسال در اهواز فعال کنید.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل گفت: اقداماتی برای فعال سازی این سامانه انجام شده و با نهایی شدن آن، تحقق درآمدزایی این سازمان در راستای تامین تمام هزینه ها و سودآوری در سال جاری است.

در این جلسه با حضور مسئولان این سازمان ها، جذب بودجه سازمان های اتوبوسرانی و مدیریت حمل و نقل بار مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی اعضای شورای شهرداری اهواز به این لوایح رای مثبت دادند. .

همچنین در این نشست از سرکار خانم مریم سبززایی دانش آموز پایه دهم فرزانگان اهواز که در هفتمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزی جهان اسلام رتبه اول را کسب کرد، تجلیل شد.

ارائه گزارش اولویت بندی کمیسیون ها و همچنین تصویب کمیته های نظارت شورا از دیگر موارد در دستور کار جلسه امروز اعضای شورای اسلامی شهر بود که به صورت غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید