تمامی سازمان ها موظف به نظارت بر قیمت بلیت در ایام نوروز هستند

در این جلسه پس از ارائه کلیات اقدامات انجام شده و آمادگی برای سفرهای نوروزی از سوی معاون حمل و نقل و رئیس ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی، هر یک از رؤسا و روسای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، از طریق معاونت حمل ونقل و حمل و نقل و همچنین رئیس ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی، اقدامات لازم را انجام داد. سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، شرکت راه آهن ج. سازمان هواشناسی و دفتر آمار، اطلاعات و رصد برنامه‌های این وزارتخانه به تفصیل گزارش اقدامات آماده‌سازی زمین برای سفر در نوروز را تشریح کردند.

پس از ارائه نکات و لزوم انجام برخی اقدامات از سوی رئیس ستاد و دستورات وزیر راه و شهرسازی، با توجه به پیش بینی افزایش چشمگیر سفر در نوروز نسبت به دو سال گذشته و تاکید ایشان بر مسئولیت پذیری. وزارت راه و شهرسازی ایمنی و سلامت مردم در طول سفر، وظایف و مسئولیت های هر سازمان به طور جداگانه تعریف و تصویب شد.

بر این اساس، معاونت حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس ستاد سفر نوروزی موظف است با تأمین و هماهنگی آژانس‌های مسافرتی مرتبط در نوروز، وضعیت و شرایط سفر را رصد و گزارش دهد و در صورت لزوم به چالش‌کشی بر حسب نیاز اقدام کند. نهادها و سازمان ها.و شرکت های تابعه هماهنگی های لازم را با ارگان های خارجی انجام دهند.

تعهدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

بر اساس مصوبات جلسه مدیریتی ستاد هماهنگی سفر در نوروز 1401، مدیریت سفر در ایام نوروز به عهده رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و این سازمان موظف است بر ارائه خدمات شایسته به مسافران در ایام نوروز نظارت کند. ناوگان حمل و نقل عمومی بستر لازم برای سفر وسایل نقلیه شخصی در جاده ها از نظر ایمنی، همکاری و هماهنگی با کلیه آژانس های همکار سفر از جمله استان ها، پلیس، اورژانس، هلال احمر و …

وظایف سازمان بنادر و دریانوردی

بر اساس مصوبات این جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت مدیریت سفرهای مسافری و گردشگری دریایی در ایام نوروز را برعهده دارد و این سازمان موظف است بر ارائه خدمات شایسته به مسافران دریایی نظارت و از رعایت نکات ایمنی نظارت داشته باشد. استانداردها در ادارات مختلف برای سفرهای دریایی دستیابی و اجرای همکاری و هماهنگی لازم با کلیه ارگان های همکار اعم از استان ها، مناطق آزاد و غیره.

همچنین سازمان باید الزام حضور افراد مسئول و تام الاختیار و وراث آنها در بنادر را برای ملاقات با مسافران اعلام کند.

تعهدات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

بر این اساس مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مدیریت سفرهای ریلی در ایام نوروز را برعهده دارد و این شرکت موظف است بر ارائه خدمات شایسته به مسافران قطار، دستیابی به شاخص های ایمنی در ادارات مختلف راه آهن و حفظ و نگهداری نظارت داشته باشد. نظم و انضباط کاری در ارائه خدمات را رعایت کرده و با کلیه دستگاههای همکار اعم از استانی، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و غیره همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشد.

همچنین شرکت موظف است جهت استقبال از مسافران، حضور افراد مسئول و تام الاختیار و جانشینان آنان را در ایستگاه ها اعلام کند.

وظایف سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهی

بر اساس مصوبات جلسه مدیریتی ستاد هماهنگی سفرها در نوروز 1401، مدیریت سفرهای هوایی در ایام نوروز به عهده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری است و این سازمان موظف است بر ارائه خدمات به هوایی واجد شرایط نظارت کند. ایمنی مسافران در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل هوایی برای اطمینان از عملکرد مسئولانه شرکت‌های هواپیمایی و داشتن همکاری و هماهنگی لازم با کلیه دستگاه‌های همکار از جمله پلیس، پلیس گذرنامه، سپاه و غیره.

همچنین سازمان باید شرکت های هواپیمایی را از الزام افراد مسئول و کاملا مجاز در ایستگاه های فرودگاهی برای پاسخگویی به مسافران به ویژه در صورت تاخیر در پرواز مطلع کند.

مدیران عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی مسئولیت مدیریت و نظارت بر جابجایی و پذیرش مسافران در فرودگاه های تحت کنترل خود را بر عهده دارند.

نیاز به کاهش زمان صرف شده توسط مسافران در فضاهای تنگ

این شرکت ها باید ضمن اطمینان از بهبود فرآیندها برای کاهش زمان سپری شده توسط مسافران در گلوگاه ها، خدمات و تسهیلات لازم را به مسافران ارائه دهند و هماهنگی های لازم را با تمامی دستگاه های همکار از جمله پلیس، پلیس گذرنامه، سپاه، گمرک، بهداشت و درمان مرزی انجام دهند. و دارد.

همچنین این شرکت ها باید به منظور پاسخگویی به نگرانی مسافران و همراهی مسئولانه به ویژه در صورت تاخیر در پرواز، لزوم حضور مدیر یا معاون در هر پایانه فرودگاه را به زیردستان خود اطلاع دهند.

لزوم اطلاع رسانی مستمر از وضعیت هواشناسی از سوی سازمان هواشناسی

در جلسه ارشد ستاد هماهنگی سفر در نوروز 1401 مقرر شد رئیس سازمان هواشناسی موظف به ارسال گزارش و اطلاع رسانی پیش بینی ها و هشدارهای باکیفیت جوی برای مصرف کنندگان در ایام نوروز باشد و این سازمان از رسانه و ارتباطات استفاده کند. ابزارهایی برای ارائه اطلاعات انجام مداوم شرایط آب و هوایی.

همچنین سازمان باید حضور افراد مسئول و مجاز و جانشینان آنها در ایستگاه های هواشناسی را اعلام کند.

بر اساس مصوبات این جلسه معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت کشور وظیفه تدوین و جمع آوری آمار و اطلاعات سفرهای روزانه بر اساس این شاخص ها و ارسال آن به معاونت حمل و نقل را بر عهده دارد.

همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های متولی بخش‌های چهارگانه حمل‌ونقل موظفند به کلیه ارائه‌دهندگان خدمات (اعم از رانندگان، خدمه ناوگان، کارکنان پایانه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و بنادر و نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل) مسافران نوروزی را در هر شرایطی در ارتباط باشند. و اطمینان حاصل کنند که آنها در ارائه خدمات به نفع مردم موجه هستند.

در این جلسه مقرر شد تمامی سازمان ها و شرکت ها از همکاران و کارکنانی که در نوروز خدمت می کنند قدردانی و قدردانی محترمانه داشته باشند.

تمامی ادارات موظفند از 2 تا 4 ساعت پاسخگوی مردم باشند

در جلسه مدیریت ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی 1401 تاکید شد که پاسخگویی و پاسخگویی 24 ساعته کلیه ادارات الزامی است و اعضا باید کانال های ارتباطی مردمی را به صورت مکرر برای ارائه بازخورد و پرسش و تعامل و پاسخگویی موثر و سریع اطلاع دهند. .

بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری‌های عروق کرونر، کلیه شرکت‌های حمل‌ونقل موظفند در صورت درخواست از سامانه ایرانیان من، با ارسال کد ملی و تاریخ تولد برای متقاضیان سفر اقدام به فروش بلیت کنند.

با توجه به مصوبات جلسه مدیریت ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی 1401، نظارت و تدابیر لازم برای زیباسازی مناظر و محیط اطراف و همچنین پاکسازی و ضدعفونی کلیه پایانه ها و ناوگان چهارگانه حمل و نقل انجام شود. .

در این جلسه تاکید شد که کنترل فنی مستمر در تمامی ادارات به منظور اطمینان از انجام سفر بر اساس الزامات ایمنی و کیفی بوده و کلیه ادارات موظف به رعایت مصوبات و پروتکل های بهداشتی گزارش شده از سوی ستاد ملی بیماری کرونا هستند.

ستاد هماهنگی سفر در نوروز 1401 به تمامی ادارات دستور می دهد تا آمار و اطلاعات سفر را همه روزه تا ساعت 10 به مرکز آمار، اطلاعات و رصد وزارتخانه های ذیربط ارسال کنند.

همچنین رئیس ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی قبل از شروع طرح باید اطلاعات لازم را در قالب نشست خبری از مقدمات انجام شده برای سفرها در اختیار مردم قرار دهد.

تمامی سازمان ها و شرکت های تابعه مسئول نظارت بر قیمت بلیت هستند

در جلسه ستاد هماهنگی سفر در نوروز 1401 با اشاره به اینکه مدت سفر نوروزی از 16 مارس تا 6 آوریل 1801 خواهد بود، تاکید شد که تمامی سازمان ها و شرکت های تابعه موظف به نظارت بر قیمت بلیت هستند. در هر صورت. عدم افزایش قیمت بلیط

دیدگاهتان را بنویسید