افزایش نظارت بر مراکز پرتردد استان زنجان در ایام نوروز توسط کارشناسان محیط زیست


ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816622

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی:

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طرح بسیج سلامت در نوروز با اولویت کنترل بیماری عروق کرونر قلب از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز شد و تا 15 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت. گفت: توسط کارشناسان محیط زیست رصد خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلیل نصیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص طرح بسیج سلامت در نوروز با اولویت کنترل بیماری های عروق کرونر گفت: این طرح از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز شده و تا 15 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طرح مذکور که توسط کارشناسان بهداشت محیط در قالب تیم های نظارتی در حال اجراست از ساعت 8 صبح الی 20 به صورت مستمر و بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت مراکز و اماکن پرتردد نظارت می شود. اما با توجه به دستورالعمل مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی اولویت با مدیریت بیماری عروق کرونر قلب است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تلاش برای بازدید و پایش مراکز در دسترس مسافران در حال انجام است، گفت: در این برنامه 5 محوری نظارت ها تقویت می شود و از فرابخشی استفاده می شود. و هماهنگی غیربخشی در این زمینه.

وی با بیان اینکه 10 تیم بازرسی در استان وظیفه نظارت را برعهده خواهند داشت، ادامه داد: تلاش برای نظارت بر سیستم های آبرسانی، مراکز عرضه دخانیات به ویژه قلیان و تامین مواد غذایی اولویت دار خارج از آن در حال انجام است. اما در قالب خدمات گردشگری به طور ویژه با سایر دستگاه ها از جمله صمت، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و شهرداری هماهنگ شده تا بتوانیم بازدیدهای گروهی از مراکز استانی داشته باشیم.

نصیری با بیان اینکه بر مراکز حساس نظارت بیشتری می شود، خاطرنشان کرد: ایستگاه های اتوبوس، راه آهن، استخرها، تسهیلات حمل و نقل مواد غذایی به ویژه پروتئین نظارت بیشتری خواهند داشت. با این حال، برخی از پارامترها در سایت مورد بررسی قرار خواهند گرفت. و برخی از اقلام نمونه برداری شده و برای آزمایش بیشتر به آزمایشگاه منتقل می شوند.

وی تاکید کرد: انواع شیرینی ها باید با نظارت بیشتر و بهتر تهیه شود و در این راستا قنادی ها بیشتر مورد بازرسی قرار گیرند تا از رنگ های غیر مجاز یا تخم مرغ های فاسد استفاده نشود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد بحث پسماند است، گفت: این موضوع با دستگاه های مختلف در میان گذاشته شده و مقرر شد تا ترافیک جاده‌ای را حذف کنید. «نایلون‌ها و زباله‌ها را تمیز کنید، اگرچه گاهی اوقات این وعده داده می‌شود اما به درستی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید