ساعت جلو نمی رود، منشی را به عقب بکشید!

ساعت جلو نمی رود، منشی را به عقب بکشید!

در شرایطی که بسیاری از مردم همچنان با مشکل تعویض ساعت کامپیوتر و موبایل خود مواجه هستند، وزیر نیرو ایده جالب دیگری را مطرح کرده است که همه مشکلات را حل می کند.

هنوز از سوالات و مشکلات مربوط به عدم تغییر ساعت کاری در ابتدای سال خلاص نشده ایم اما وزیر محترم نیرو خلاقیت دیگری به خرج دادند و تغییر ساعت کار کارکنان در فصل گرم سال را تصویب کردند. امسال. البته استفاده از نور روز و کاهش مصرف انرژی کار بسیار خوبی است و اینکه وزیر نیرو و نه وزیر کار در مورد ساعات کاری نیروهای متخصص می گوید خیلی خوب است اما جالب است که دلیل آن تغییر ساعات روز اول سال نیز به همین دلیل بوده است و به طور کلی این سابقه یک تجربه طولانی مدت در مدیریت کشور محسوب می شود.

حال مسئولین محترم باید ساعت 6 صبح در محل کار حضور داشته باشند و ساعت 13 کرکره را ببندند در حالی که این مراسم دقیقاً در همین ساعت از ساعت 7 صبح الی 14 به صورت وقت رسمی در کشور در روز اول. آوریل داشت یک ساعت جلو می رفت! چه خواجه علی چه علی خواجه…

البته جای قدردانی است که وزیر محترم نیرو حداقل یک دلیل علمی برای دستورات جدید خود بیان کردند که بالاخره مردم می توانند با آن برخورد کنند، اما هنوز متوجه نشدیم چرا دولت محترم برنامه رسمی تغییر ساعت را بدون هیچگونه لغو لغو کرد. دلیل. در عین حال حرف آقای وزیر نیرو که گفته بود این کار بر اساس شعار سال «کنترل تورم» انجام می شود را متوجه نشدیم!

به هر حال تنها فایده این اقدام دولت محترم یعنی. عدم تغییر ساعت رسمی کشور، هرج و مرج و آشفتگی همه ابزار و وسایل الکترونیکی مانند رایانه و حتی تلفن همراه بود که طبق قاعده ای در ابتدای سال شمسی، به صورت خودجوش و بدون هیچ تلاشی . برای ایجاد برای همه مردم، ساعت دستگاه را عوض می کنند و فقط ساعت دیواری خانه مردم باقی می ماند. گاهی خیلی ها می آیند تا آن را از روی دیوار در خانه بردارند و آن را برپا کنند.

الان که 29 فروردین است، برخی از ماشین ها و ماشین های اداری که متکی به زمان سنجی خودکار هستند، به روش قبلی یک ساعت جلو رفته اند و بسیاری از دوستان به دنبال کارشناس هستند که ساعت های این ماشین ها را برگرداند تا بیاید و ساعت ایران را تنظیم کند. به وقت گرینویچ.

خب برادر عزیز مجلس و دولت، شما که نمی دانستید ساعت به جلو چیست، لااقل یک سوال یواشکی از دولت قبل می پرسیدید که چرا در 60 سال اداره کشور این اتفاق افتاد؟ سالها، پس اگر در منطق ذهنی شما نمی گنجید و صرفه جویی می کنید، در مصرف انرژی کار خود را انجام می دهید!

حالا البته دیر نیست که گوشی را بردارید و با یک متخصص در این زمینه تماس بگیرید و از زن و شوهری که فرزند کوچکی دارند و باید او را به مهد کودک بفرستند بپرسید که چه گلی روی سر عزیزان بگذارند. ساعت 6 صبح و آنهایی که بعد از کار رفتند و بچه را برداشتند با آن ساعت اضافه چه کنند؟

به قول قدیمی ها اول چاله را حفر کن بعد مناره را بدزد!

دیدگاهتان را بنویسید