رئیسی: امروز در بین دشمنان ناامیدی وجود دارد که معتقدند حکومت ایران با زور جلو می رود.

رئیسی: امروز در بین دشمنان ناامیدی وجود دارد که معتقدند حکومت ایران با زور جلو می رود.

روز جدید رئیسی گفت: امروز مردم امید و توقع جدی برای حل مشکلات دارند و احساس یأس و ناامیدی در دشمن دارند که احساس می کنند دولت با قدرت کارها را پیش می برد.

رئیس جمهور در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، پس از سخنرانی نمایندگان که بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید، از رئیس دفتر و معاون خود خواست تا جلسات بررسی و ارائه راهکار برای مشکلات تهران را تشکیل دهند. تصمیمی در این زمینه اتخاذ می شود که دولت به شهرهای استان تهران و شهر تهران سفر کند.

در این دیدار که استاندار تهران نیز حضور داشت، 24 نماینده استان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل و مشکلات استان پرداختند و از دولت خواستند برای رفع این مشکلات تلاش کند.

تسریع در تعیین محدوده جغرافیایی شهرهای تهران، کمک به رفع مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، حمایت از توسعه مترو و حمل و نقل ریلی به ویژه بین شهرهای تهران و مرکز استان، اقدام و اقدام اقدام جدی برای رفع معضلات زیست محیطی شهر تهران به ویژه آلودگی هوا، ترافیک، آب و فاضلاب، ساخت و ساز، اقدامات جدی برای کنترل و درمان آسیب های اجتماعی و اصلاح و ارتقای ساختارهای اداری تهران به ویژه در شهرستان های این استان متناسب با رشد روزافزون. جمعیت این مناطق از جمله مسائل و مشکلات. او در این جلسه حضور داشت.

محسن منصوری استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت تهران به طور متوسط ​​سالانه 250 هزار نفر در حال افزایش است و جغرافیای تهران ظرفیت ادامه این روند رو به رشد را ندارد، گفت: و برای ساماندهی مهاجرت در سطح ملی.

استاندار تهران با بیان اینکه در دو سال اخیر تقریبا هیچ بودجه ای برای محیط زیست در استان تهران هزینه نشده است، گفت: قوانین خوبی برای مدیریت مشکلات زیست محیطی و رفع مشکلات آنها وجود دارد که اجرایی نشده است و تلاش خواهیم کرد تا این قوانین را دقیقاً اعمال کنید. «مشکلات را تا حد امکان حل کنید.

رئیسی پس از سخنان نمایندگان، این نشست را آغاز حرکت مشترک برای حل مشکلات استان تهران عنوان کرد و گفت: امروز امید و انتظار جدی در بین مردم برای حل مشکلات و احساس ناامیدی و ناامیدی وجود دارد. ناامیدی در دشمن.» که دولت با قدرت کارها را انجام می دهد.

رئیس جمهور با استقبال از راه اندازی کمپ آسیب های اجتماعی توسط استانداری تهران و بیان اینکه در صورت نیاز شخصا در جلسات تصمیم گیری نهایی آن قرارگاه حضور خواهم داشت، گفت: تهران اگرچه یک کشور کامل نیست، اما به دلیل مرکزیت آن. و با جمعیت زیاد، مشکلات تهران ملی است و حل معضلات و آسیب های اجتماعی در این استان می تواند در حل مشکلات مشابه در همه کشورها موثر باشد.

رئیسی به معضل معضلات زیست محیطی در استان تهران اشاره کرد و گفت: استاندار تهران طبق قانون باید مسئولیت مدیریت آلودگی هوا، ترافیک، فاضلاب و سایر مشکلات زیست محیطی استان را بر عهده داشته باشد و در صورت لزوم تغییر کند. باید ساخته شود. با این قوانین یا اختیارات بیشتری در نظر بگیرید، این کار انجام خواهد شد.

رئیس جمهور در خصوص تکلیف دولت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در استان تهران گفت: البته نباید انتظار داشت که مشکلات انباشته شده از سال های گذشته یک شبه برطرف شود، اما قطعا دولت سیزدهم به تعهدات خود در این زمینه عمل خواهد کرد. توجه “

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جدی گرفتن اصلاح ساختار بودجه گفت: دولت نسبت به افزایش هزینه ها حساسیت فوق العاده دارد. روزهای اول راه اندازی که می خواستیم حقوق مرداد ماه را بپردازیم اعتباری نبود و الان به طور متوسط ​​ماهانه 10 هزار میلیارد تن هزینه دولت قبل را پرداخت می کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جهت گیری دولت سیزدهم عدالت است، گفت: ساختار بودجه با رویکرد قوه قضائیه در حال اصلاح است و به عنوان مثال افزایش حقوق ها به تدریج اجرا می شود و دولت وعده هایی نمی دهد که محقق نمی شود. “

رئیسی گفت: در ساختار بودجه جدید هر منطقه سهمی در توسعه و تولید ملی دارد و استان ها باید سهم و نقش خود را در رونق تولید و توسعه کشور ایفا کنند. بر این اساس سایر استان ها الزاماً وابسته به تأمین منابع از سوی مرکز نیستند و باید منابع لازم برای توسعه را از خود استان تأمین کنند.

رئیس جمهور گفت: اگر نجات اقتصاد کشور از شرایط فعلی مستلزم چند عملیات بزرگ است، من و دولت سیزدهم از صرف توان و آبروی خود در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

رئیسی گفت: مشکلات بزرگی در پیش داریم اما فرصت های زیادی برای حل مشکلات داریم که تحقق آن فرصت ها نیازمند همکاری صمیمانه و نزدیک دولت و مجلس است.

دیدگاهتان را بنویسید