سالم‌ترین شهر ایران در جهان کجاست؟

مدیر برنامه های شهرهای سالم معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گفت: شهر قدیم مراغه آمادگی دارد تا پیشرفته ترین برنامه شهرهای سالم را به عنوان دومین شهر کشور در بین شهرهای سالم دنیا ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری موج


علیرضا مکیتی مدیر برنامه های شهرهای سالم معاونت بهداشت وزارت بهداشت ودرمان صبح صبح امروز در نشست شهرستان سالم از مراغه گفت: 115 شهر در جهان در فهرست شهرهای امن قرار دارند و شهرستان سهند تنها شهرستان ثبت شده از ایران است.

علیرضا مقیشی افزود: شهر قدیم مراغه آماده ثبت پیشرفته ترین برنامه شهرهای سالم به عنوان دومین شهر کشور در بین شهرهای سالم جهان است.

وی افزود: برای ارتقای سطح سلامت مردم و پیوستن شهرستان مراغ به جمع شهرهای سالم دنیا، همه دستگاه های اجرایی و مردم همکاری و مشارکت دارند.

به گفته مقیثی، ارزیابی پیوستن مراغه به گروه شهرهای سالم جهان در اسفندماه انجام می شود تا اردیبهشت ماه آینده این شهر به شبکه جهانی شهرهای سالم بپیوندد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: برای پیوستن مراغه به گروه شهرهای سالم 7 کارگروه تشکیل و بیش از 300 برنامه و اقدام آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و عمرانی اجرا شده است.

ارجمند افزود: طرح های 'شهر ایمن و امن' توسط دانشکده علوم پزشکی، شهرداری، آموزش و پرورش، بهزیستی اجتماعی، هلال احمر، پلیس راهور و برخی دستگاه های اجرایی برای ارتقای سلامت و زندگی ایمن اجرا شده است.

وی گفت: ماراژ در بین شهرهای کاندید برای پیوستن به سالم رتبه بالاتری دارد.



آیا این خبر مفید بود؟