سال آینده شاهد وضعیت بهتری در کشور خواهیم بود/ مجلس رویکرد وزارت امور خارجه به منافع ملی را تقویت می کند

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783937

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چند ماه است که دولت نتوانسته است به طور کامل نیروهای خود را در کشور جایگزین کند، گفت: با این حال راه در جهتی است که می تواند. انتظار می رود تا سال آینده شاهد وضعیت بهتری در کشور باشیم.

«عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با تاکید بر اینکه مسائل داخلی ایران با سیاست خارجی و مشکلات عمده کشور پیوند خورده است، گفت: از یک سو غرب نمی تواند جمهوری اسلامی ایران و اهمیت آن را به عنوان یک قدرت نوظهور در منطقه غرب آسیا نادیده بگیرد. دیگر نمی‌خواهد دولت‌ها را تقویت کند، «به تقویت کل کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌انجامد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه آنچه کشور گرفتار آن شده است در 8 سال گذشته به نام مذاکره نامیده می شود و همه مسائل کشور از جمله مسائل اقتصادی، سیاسی و معیشتی مورد توافق قرار گرفته است، ادامه داد: غرب از این سناریو استفاده کرده است. در 8 سال گذشته دولت از یک سو به بهانه مذاکره قصد تقویت دولت آقای روحانی را داشت، اما نمی خواست این تقویت در کل نظام صورت گیرد، بنابراین توصیه های حامیان دولت را نادیده گرفت.

مقتدایی گفت: پس از روی کار آمدن مجلس یازدهم و تصویب قانون اقدامات راهبردی رفع تحریم ها، غرب متوجه شد که ایران قصد ندارد به سناریوهایی که در حال توسعه است، عمل کند. روی کار آمدن دولت سیزدهم نیز این روند را تشدید کرد به طوری که سه قوه بر یکی از اصول خود یعنی عزت و منافع ملی تاکید کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه یا باید با مذاکره منافع ملی تامین شود یا روند مذاکرات تغییر کند، خاطرنشان کرد: ارسال این پیام به دنیا و واکنش های غرب نشان از کارآمدی پیام ایران داشت و غرب متوجه شد که ما در منافع ما هیچ تعارفی به دنیا نداریم و تمام تلاش کشور صرف تامین منافع ملت و آزادسازی منابع مسدود شده خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال بازگرداندن سیاست خارجی کشور به مسیر اصلی تامین منافع ملت است، گفت: وزارت امور خارجه نشان داده که جهت گیری دقیقی برای تامین خواسته های ایران دارد.

مقتدایی با اشاره به حضور ایران در پیام در شانگهای، روابط با کشورهای عربی و تنش زدایی با کشورهای همسایه، تاکید کرد: این رویکرد نشان می دهد که وزارت امور خارجه مصمم به ارتباط با همسایگان است و مجلس نیز تقویت خواهد شد. این سیاست و رویکرد».

وی با اشاره به اینکه دولت چندین ماه است که نتوانسته است به طور کامل نیروهای خود را در کشور جایگزین کند، گفت: با این حال مسیر در مسیری است که قابل پیش بینی است تا در سال آینده شاهد وضعیت بهتری در کشور باشیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید