ساماندهی مناطق محروم نیازمند پروژه بلندمدت / سه ماهه محرومیت زدایی است.

وی افزود: برنامه محرومیت زدایی در استان یک طرح کوتاه مدت نیست و طی برنامه ریزی دقیق محله به محله و شهر به شهر اجرا می شود.

استاندار خوزستان گفت: البته باید توجه داشت که علاوه بر برنامه ریزی کوتاه مدت برای ساماندهی مناطق پاکسازی شده، پروژه بلندمدتی نیاز است تا بتوانیم سال های متوالی محرومیت زدایی کنیم.

خلیلیان همچنین درباره وعده های دولت سیزدهم به مردم محروم اندیکا بیان کرد: در مرحله اول کمک رسانی به زلزله زدگان انجام شد که در همان ساعات اولیه از سوی جمعیت هلال احمر خوزستان صورت گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این جمعیت هلال احمر در زمان دیگری مجددا وارد منطقه شده و عشایری را که دیر وارد مناطق زلزله زده شده بودند اسکان داده و اقدام به توزیع چادر کردند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مقرر شد مناطق زلزله زده به صورت مستمر و دائمی ساماندهی شود، گفت: نبود راه روستایی مناسب یکی از محرومیت های این شهرستان است و به همین دلیل از مرکز اندیکا به روستای سر می رسد. جاده شط ساخته شده که زیرسازی آن کامل و آماده آسفالت است. این بار سفری که می توانست حدود 1 ساعت طول بکشد، اکنون 10 تا 15 دقیقه طول می کشد.

هلیلیان ادامه داد: بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در خصوص احداث ایستگاه های دامداری این بود که مسئولیت ساخت 600 جایگاه به بسیج سازندگی سپرده شد که 70 واحد آن آماده بهره برداری و مابقی در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت 980 مسکن دائمی در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که 400 واحد آن تا سال 1401 تکمیل می شود.

استاندار خوزستان افزود: بنیاد مستضعفان نیز تهیه و اهدای یک سری اقلام اولیه منزل از جمله یخچال، گاز و… را بر عهده دارد. در میان طوایف محروم و آسیب دیده از زلزله.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید