ساپینتو استقلال را با بارسلونا اشتباه گرفت

وی ادامه داد: یمگا، میرزایی، سلمانی و جلالی در خط دفاع کمکی به تیم نکردند. کناره های استقلال محل پرسه زدن بازیکنان سپاهان بود. گل دوم عجیب ترین صحنه ای بود که در تاریخ فوتبال ایران دیدم. بازیکنان استقلال شیب بسیار خوبی از سمت راست داشتند و هیچ بازیکنی در سمت چپ نبود. شاگردان سپاهانی توپ را به زیبایی به رامین رضاییان پاس دادند و این بازیکن با خیال راحت حرکت کرد و در نهایت شوت زد. در نیمه اول صحنه چندانی وجود نداشت و فقط ضربه ایستگاهی متوالی خطرناک ترین صحنه بود. در نیمه دوم مشخص بود که مورایس تیم استقلال را به خوبی می شناسد.

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: مورایس تاکتیک مار را روی تیمش اعمال کرد یعنی مثل مار عقب نشینی کردند. زمانی که مار می خواهد حمله کند، ابتدا بدن خود را به سمت عقب حرکت می دهد و سپس به سمت جلو می رود. سربازها هم همین کار را کردند. استقلالی ها را به سمت خود می کشیدند و سپس سریع ضدحمله می کردند. چنین برنامه ای را بارها دیده ایم و موفق بوده است. می توانم بگویم که ساپیتنو افکار مورایس را از دست داده است. سرمربی سپاهان بین دو نیمه برنامه ریزی خوبی داشت و استقلال را به خوبی آنالیز کرد.

وی با بیان اینکه سپاهان مقابل تیم های هجومی موفق خواهد بود، گفت: سپاهان باید ریتینگ خوبی بگیرد. مشخص است که ساپینتو مربی پرشوری است اما مورایس در کناره ها بسیار آرام بود و در نیمه دوم کاملاً استقلالی بود. سپاهانی ها ضعف پارسال یعنی فاصله خطوط را برطرف کرده بودند. این شکل بازی سپاهان فرمول بسیار خوبی برای ادامه کار است اما باید دید سپاهان در مقابل تیم های دفاعی چگونه عمل خواهد کرد. آنها مقابل تیم های هجومی خوب کار می کنند و امروز شایسته پیروزی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید