ساپینتو باید خودش را کنترل کند، اما آلهویی چطور یاد گرفت که به پرتغالی فحش بدهد؟!

محمد مومنی درباره دومین پیروزی استقلال مقابل گل گهر سیرجان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال گفت: این دیدار چند جنبه بسیار خوب برای استقلال داشت، اولاً تداوم بردهای این تیم و افزایش اعتماد به نفس بازیکنان بود و سپس … از نظر بدنی خوب بودند و سرعت و گردش توپ بیشتری نسبت به بازی های قبلی داشتند. اینها امتیازاتی است که سرمربی برای تیمش انتخاب و اجرا می کند اما هنوز به توانایی کامل خود برای اجرای تاکتیک های مختلف نرسیده اند. اگرچه روند استقلال رو به رشد است اما این تیم با توجه به توانایی بازیکنانش نیاز به خلق موقعیت های گلزنی بیشتری دارد.

استقلال شایسته پیروزی بود
وی در ادامه افزود: استقلال در بازی گل گهر شایسته برد بود. این دیدار لحظات حساس زیادی برای هر دو تیم داشت اما استقلالی ها موفق شدند از موقعیت های خود استفاده کنند و سه امتیاز مسابقه را از آن خود کنند.

چرا ساپینتو را وادار به واکنش کردند؟
یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال درباره اخراج ریکاردو ساپینتو و درگیری های او در کنار زمین تصریح کرد: مربیان ویژگی های رفتاری متفاوتی دارند، برخی درون گرا و برخی دیگر برون گرا هستند. ساپینتو به اتفاقات رخ داده واکنش نشان داد و باید با آن برخورد می کرد اما سوال اصلی این است که چه چیزی باعث چنین واکنش هایی از سوی سرمربی استقلال شد. من برای امیر کلانوی احترام خاصی قائل هستم و هر زمان که او دستور می دهد اجباری است و تا زمانی که کلانوی روی نیمکت است به خودم اجازه نمی دهم صحبت کنم اما اینکه مربیان جوان (اشاره به دستیاران کلانوی) چگونه زنجیر را شکستند تصمیم گرفتند. که تیم خودشان و استقلال حذف شده اند؟! اینها اتفاقات نادری است که فقط در فوتبال ما رخ می دهد. بله، ما موافقیم و انتظار داریم مربی ما خودش را کنترل کند، اما او یک مربی حرفه ای است و حتما چیزی دیده یا شنیده که باعث واکنش او شده است.

ساپینتو باید کنترل شود
مومنی خاطرنشان کرد: برخی ها استقلال را دوست ندارند و انتظار اصلی از ما این است که کنترل بیشتری داشته باشیم. وقتی داور به سود استقلال اعلام پنالتی کرده، حداقل نباید واکنش منفی نشان دهیم و این تیم محروم می شود. برای بازی بعدی ساپینتو به دلیل محرومیت نداریم که به درد استقلال می خورد. از طرفی مربیان جوان نباید به هیچ وجه به خود اجازه رفتار بدهند. امیدوارم در بازی استقلال و سایر دیدارها حساسیتی که دارند را داشته باشند.

چرا الهوی فحش پرتغالی یاد گرفت؟!
وی در پاسخ به ادعای سعید الهویی سرمربی گل گهر مبنی بر اینکه پرتغالی بلد است و ساپینتو به او توهین کرده است، گفت: این روزها خیلی ها همه زبان ها را روان صحبت می کنند! ویژگی های انسانی پرتغالی ها را یاد نگرفته اید؟ اظهارات الهاوی که گفت: من فحش های پرتغالی را بلدم نشان از خودمحوری اوست که اولین بار متوجه مشکلات منفی این کشور شد. صحبت در مورد این مسائل اصلا درست نیست.

کمیسیون انضباطی بر انصاف نظارت دارد
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال با اشاره به بررسی اتفاقات این جلسه در کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال، تاکید کرد: افراد سالمی در این کمیسیون حضور دارند و تحت فشار هیچ فردی نیستند و به آنها فشار وارد می شود. مطمئناً به کلمه عدالت فکر کنید. فقط فکر کنید چه اتفاقی افتاد که باعث شد ساپینتو چنین واکنشی نشان دهد. ما اینجا دور میز جمع می شویم و نظر می دهیم، اما سرمربی با ضربان قلب 170 در حاشیه است و با بازیکنانش صحبت می کند. فشار و هجمه روی مربیان زیاد است و بهتر است خودمان را جای آنها بگذاریم.

برنامه ریزی سازمان لیگ برای استقلال نوبر است
مومنی در پایان از زمان بندی مسابقات لیگ توسط سازمان لیگ انتقاد کرد و گفت: هواداران استقلال از ما می پرسند که چرا از حق استقلال دفاع نمی کنید و ما باید به عنوان مدیر این کار را انجام دهیم. چرا بازی های استقلال قبل از پرسپولیس برگزار شد؟ حتما باید صدای مدیری باشد؟ در دنیایی که رئال مادرید در اوایل هفته بازی می کند، این بارسلونا است که هفته بعد زودتر بازی می کند. در فوتبال ما اما بازی رو به جلو برای استقلال تبدیل به یک فرهنگ جدید شده است. هفته آینده بازی ها در یک روز است، اما ما دوباره زودتر بازی می کنیم. این یک برنامه ریزی جدید و جدید است که در حال انجام است. اگر صحبت کنیم می گویند حالا که اعتراض می کنید چه شد؟ از دوست خوبم سهیل مهدی انتظار دارم. چرا باید استقلال این فصل قبل از پرسپولیس بازی کند؟ اگر هر دو بازی در یک روز برگزار شود، استقلال زودتر به میدان می رود. این تبعیض است و امید به برنامه ریزی است که عدالت اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید