ستاره هایی که دیگر زوج طلایی نیستند. کدام روش انتخاب اول است؟

مهاجمان و لژیونرهایی که با پشتوانه سال ها حضور موفق در مسابقات فوتبال اروپا در آستانه تجربه دومین جام جهانی خود هستند، این روزها با بزرگترین دغدغه دوران فوتبال خود یعنی حضور در تیم ملی روبرو هستند. جام جهانی تاکنون چنین ایده ای به ذهن این دو بازیکن که طلایی ترین زوج هجومی تاریخ ایران را ساخته اند راه نیافته است.

مهدی طارمی ستاره بی چون و چرای تیم پورتو و برترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر پرتغال که به همراه سردار آزمون مهاجم موفق تیم بایرلورکوزن مدت ها زوج طلایی خط حمله تیم ملی بوده و هستند. به بازی با هم عادت کرده بودند، حالا مجبور به حضور در ترکیب ثابت هستند تا رقابت شدیدی را با یکدیگر تجربه کنند و این تغییر شرایط قابل پیش بینی درست با بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران آغاز شد.

کارلوس اهمیتی نمی‌دهد که چند ستاره فوق‌العاده در اختیار دارد تا از آنها به عنوان گارد استفاده کند و معمولاً بر اساس سیستمی که استفاده می‌کند و طرز فکرش از پوینت گارد استفاده می‌کند. به همین دلیل شاید دیگر هرگز شاهد تشکیل زوج طلایی سابق در خط حمله تیم ملی نباشیم یا در خوشبینانه ترین حالت به ندرت اتفاق بیفتد.

کی روش تاکنون در دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال، هم تیمی های خود را به همین ترتیب به میدان فرستاده است و در هر یک از این دو بازی، یکی از آن دو مهاجم را در ترکیب اصلی آزمایش کرده و یکی از آنها را انتخاب کرده است. بابا بله سردار و طارمی را به تفصیل بررسی کرد. و خوشبختانه هر کدام از آن دو بازیکن در آن دو بازی گلزنی کردند تا این تصمیم بزرگ برای کی روش دشوارتر از قبل شود.

مهدی طارمی و سردار آزمون شاید خارج از زمین فوتبال دوستان صمیمی نباشند اما در مستطیل سبز تعامل بی نقصی دارند و حضور دوباره کی روش در فوتبال ایران شرایطی را برای این دو فوق ستاره فوتبال ایران فراهم کرده است که هیچ کدام از آنها نتوانند. در ترکیب قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید