ستایش برکات بسیار در زندگی برای اهل بیت است


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887310

مدا ایوانی گفت: وقتی دل مده صاف می شود، کلامش چشمه آبی می شود که در دل مردم نفوذ می کند. مدا برای خانواده برکات زیادی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حسین بن علی (ع)، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرستان ایوان با نصب پرچم های عزا بر روی زیارتگاه حسینی بن علی (ع) سران مساجد، تقاص ها، اماکن مذهبی، خانه ها، میادین و جاده ها عزاداری می کنند.

این روزها مساجد و خانه‌ها چند روز مانده به ماه محرم سیاه پوش می‌شوند و از روز اول ماه محرم، مراسم عزاداری آغاز می‌شود و مردم با زنجیر و دسته دسته به مساجد و تقاص می‌روند. قول می دهند که نذورات خود را از جمله غذا، خرما، شربت و غذا بین مردم توزیع کنند.

در این میان آنچه می توان گفت این است که در کنار مداحان سال ها مداحی در سنین مختلف حضور دارند و هستند که مظلومیت سرور و سالار شهیدان را در قالب شعر بیان می کنند.

آشنایی با یکی از پیر غلامان ایوانی تنها با دیدن عکسی از مراسم مذهبی شهر ولایتمدار و شهید دنی ایوان فراهم شد. چهره مردی حاکی از ارادت دیرینه به خاندان اباعبدالله (ع).

او از کودکی در پای اهل بیت (علیهم السلام) رشد کرد و امروز مردم شهر ایوان نام او را به پیر غلام اهل بیت در شهر و دسته های عزاداری خواهند پذیرفت.

نصرت اله رضایی متولد 1354 یکی از مادی های شهر ایوان بود که خبرنگار دین و مذهب ایلام بیدار در ایوان با وی گفت و گو کرده است.


از امام حسین (ع) چه می خواهید؟
عزاداری امام حسین (ع) هدف است و مقصود اعتراف به مظلومیت حضرت سیدالشهدا و سیره پیامبر است که خداوند به وسیله آن راه حق را از باطل به ما نشان داد.

وی گفت: باعث خوشحالی و افتخار من است که در ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) به عنوان خادمی کوچک به مدیحه سرایی و تسبیح پرداختم.

رضایی تصریح می کند: هرکس در بیت ائمه عطار به ویژه امام حسین (علیه السلام) خدمت کند، در زندگی خود سعادتمند می شود و این بدان معناست که برکت او را در همه امور زندگی به ویژه کار احساس می کند. صرف نظر از اینکه در مقام ماما، پرستار یا شنونده باشد.

وی تصریح کرد: بی شک هرکسی که بتواند خالصانه در راه اهل بیت کاری کند، خود اهل بیت آرامش و سکون قلبش را به او هدیه می دهند.


شعر خوب چه تاثیری در مداحی دارد؟

انتخاب شعر مناسب می تواند هدف امام حسین را مشخص کند و شنونده را به یاد ظلم بنی امیه بر شهدا در صحرای کربلا بیاندازد و شنونده نیز در قاری اثرگذار باشد.

در پاسخ به این سوال که از چه زمانی وارد عرصه مداحی اهل بیت شدید؟

من از بچگی به خوانندگی علاقه زیادی داشتم و در سال 1345 به دنیا آمدم و از 13 سالگی شروع به خوانندگی و خدمت به امام حسین کردم.


چه توصیه ای برای بنیانگذاران هیئت مدیره دارید؟
بنیانگذاران هیئت مدیره به عنوان مدیران هیئت مدیره باید از ارکانی مانند اخلاص، تلاش زیاد و مردم مداری برخوردار باشند. به گفته من همه هیئت ها باید به سمت خدمت به مردم حرکت کنند و این بزرگترین درسی است که اربعین به ما می دهد.

وی گفت: مداحی امام حسین شورو حال و هوای خاصی در من ایجاد کرد به همین دلیل سعی کردم به مداحی های برخی از مداحان کشور مانند آهنگرانی که در دوران جنگ مداحی می کردند گوش دهم تا بتوانم بهتر به من عمل کنم. وظیفه و بسیاری از سبک مداکا او را در خطبه های خود گنجانده ام.

سرانجام فرمود: وقتی مداح سخن می‌گوید، کلامش چشمه‌ای جوشان می‌شود که جاری می‌شود و در دل‌های انسان‌ها نفوذ می‌کند و ذکر و منکبط و کراماتی که برای چهارده معصوم بیان می‌کند، موجب هدایت شنوندگان تشنه شنیدن می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید