سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تعلیق مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان: هنوز فضای دیپلماتیک برای دور جدید مذاکرات وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تعلیق مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان: هنوز فضای دیپلماتیک برای دور جدید مذاکرات وجود دارد.

کنعانی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر توقف مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تعهد خود به روند دیپلماتیک و پایبندی به میز مذاکره، آماده بازگشت مسئولانه و متعهدانه است. از همه طرف‌های برجام، که می‌توان آن را خلاصه کرد که باید به طور کامل مذاکره شود و همه طرف‌ها باید مسئولانه و متعهد به روند مذاکرات بازگردند و گزارش‌های زیادی در رسانه‌ها وجود دارد که ما نمی‌توانیم به آنها پاسخ دهیم. تک تک این ادعاهای رسانه ها.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی مطبوعاتی امروز (دوشنبه ۲۰ دی) آخرین تحولات سیاست خارجی را تشریح و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش انتخاب، کنعانی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تعلیق مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تعهد خود به روند دیپلماتیک و پایبندی به میز مذاکره برای یک مسئولیت مسئولانه آماده است. و بازگشت متعهد همه طرف ها به برجام. نتیجه‌گیری باید کاملاً در چارچوب مذاکرات انجام شود و همه طرف‌ها باید مسئولانه و متعهدانه به روند مذاکرات برگردند و گزارش‌های زیادی در رسانه‌ها وجود دارد که ما نمی‌توانیم به تک تک این ادعاهای رسانه‌ای پاسخ دهیم.

کنعانی تصریح کرد: هنوز فضای دیپلماتیک برای دور جدید مذاکرات وجود دارد و ما هیچ مشکلی در رعایت خطوط قرمز ایران برای دور جدید مذاکرات و بازگشت همه طرف ها به برجام نداریم.