سرانه سوارکاری فرهنگی کمتر از میانگین کشوری است/ تسریع در امور شهرستان باعث افزایش امید در جامعه می شود


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810179

حجت الاسلام حیدری گفت: تسریع در اجرای پروژه های شهری موجب افزایش بهره وری زندگی و افزایش امید در بین شهروندان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار یزدرسا حجت الاسلام حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در چهل و نهمین جلسه علنی صبح امروز شورای شهر یزد اظهار داشت: باید برای ایجاد امید در جامعه گام برداشته شود و همه می توانند نقش آفرینی کنند و در این مورد باید تلاش کرد. “

وی افزود: رسانه ها و مطبوعات، خانواده، آموزش و پرورش و… آنها در افزایش امید در جامعه نقش دارند، اما نقش مردم در رأس دولت شهر مهمتر است.»

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، تسریع در پروژه ها یکی از مهم ترین اقدامات برای تقویت امید عمومی است و رویکرد شورای ششم بر این است که پروژه های نیمه شهری از ابتدا به اتمام برسد.

حیدری افزود: وقتی شهروندان می بینند که طی دو سال و نیم آینده نیمی از یک پروژه در کمتر از شش ماه به اتمام می رسد، امیدواری مضاعف می شود و از این رو از مسئولان مربوطه می خواهیم بیش از گذشته اقدام کنند.

به گفته وی، توطئه های دشمن از جمله تحریم ها و جنگ های اقتصادی، فرهنگی و بیولوژیکی و کله پاچه ها از یک سو و بی احتیاطی خود ما مدیران شهری از سوی دیگر موجب کاهش امید به زندگی و کاهش کیفیت زندگی شده است.

حیدری اذعان داشت: اما حکمرانی خوب شهری با کاهش مسیر، کاهش ترافیک، تسریع در پروژه‌ها و … باعث کاهش بهره‌وری و ارتقای کیفیت زندگی می‌شود و قطعاً شهروندان با نظارت بر خدمات جهادی اقدام جهادی خواهند کرد. در واقع ارائه خدمات شهری بدون حمایت شهروندان امکان پذیر نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد درباره برنامه های فرهنگی شهرداری نیز گفت: متاسفانه سرانه های فرهنگی شهر یزد کمتر از میانگین کشوری است چرا که بودجه شهرداری برای فعالیت های شهرداری کم است و در بودجه موجود امکان انجام فعالیت های فرهنگی برای شهروندان وجود ندارد. «در آستانه افزایش بودجه شهرداری برای برنامه های فرهنگی و همچنین بودجه سرانه فرهنگی جامعه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید