سرانه کتابخانه های البرز نصف میانگین کشوری است


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902855

منیر قاسمی فرد با تاکید بر اهمیت والدین در تربیت نسلی کتابخوان گفت: بر اساس آخرین آمار سرانه کتابخانه ها در البرز نصف میانگین کشوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منیر قاسمی فرد نویسنده و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: طبق آخرین آمار سرانه کتابخانه های البرز نصف میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: شهروندان البرازی باید این مهم را پیگیری کنند تا فرزندانشان جایی برای یادگیری داشته باشند زیرا یادگیری باعث پیشرفت در زندگی کودکان می شود.

قاسمی فرد افزود: کتابخوانی باید ابتدا در خانواده نهادینه شود و معمولا والدینی که نگرش خوبی به کتاب دارند، فرزندانشان نیز کتابخوان می شوند.

این نویسنده تاکید می کند: آموزش و پرورش نیز در آموزش کتابخوانی به دانش آموزان نقش دارد چرا که معلمان دوره ابتدایی باید دانش آموزان را با کتاب آشنا کرده و آنها را به مطالعه تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه چند درصد از معلمان کشور با قصه تدریس می کنند، گفت: معلمان محدود از گنجینه کتاب برای آموزش استفاده می کنند و این باید پرورش یابد.

قاسمی فرد ادامه داد: کتاب باید یار و دوست دانش آموز باشد، این را باید پرورش داد، اما متاسفانه امروز موبایل یار تنهایی کودکان و نوجوانان شده و آسیب های آن را در جامعه می بینیم.

این نویسنده می افزاید: تلفن همراه به طور مستقیم بر حافظه و مغز کودک اثر مخرب می گذارد، اما کتاب حافظه و مغز او را تقویت می کند.

وی تاکید کرد: والدین، مدرسه و معلم سه ضلع مثلث هستند که در تربیت دانش آموز کتابخوان نقش دارند.

قاسمی فرد در پایان خاطرنشان کرد: دشمن با موبایل و جنگ شناختی سعی دارد نسل جوان ما را از طریق این ابزار از بین ببرد، پس بیایید روی نسل جوان خود کار کنیم تا شاهد حضور آنها در قیام های زمان نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید