سردار سلامی: آمریکا آنقدر ضعیف شده که در چارچوب سیاست های منطقه ای مورد توجه قرار نمی گیرد

سردار سلامی: آمریکا آنقدر ضعیف شده که در چارچوب سیاست های منطقه ای مورد توجه قرار نمی گیرد

روز جدید فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا به قدری ضعیف شده است که در چارچوب سیاست های منطقه ای عملا نامرئی است، گفت: بایدن به منطقه آمد تا بگوید خاورمیانه و جهان اسلام همچنان اولویت خارجی اوست. اما او دست خالی به آمریکا بازگشت.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین اجلاسیه طرح ولایت بسیج دانش آموزی که در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیها مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که شما امروز توانستید از همکلاسی های من بازدید کنید. مرد جوان را پیدا کردم. شما که مشعل داران علم و پرچمداران آگاهی و پیشگامان اقتدار علمی جامعه اسلامی ما هستید و خود را آماده می کنید تا در آینده ای نزدیک مسئولیت های بزرگی را برای این کشور پهناور و پهناور نه تنها از نظر جغرافیایی بلکه از لحاظ جغرافیایی بر عهده بگیرید. از نظر نفوذ حوزه سیاسی، از نظر وجودی وسیع میدان جاذبه فرهنگی از نظر نفوذ عمیق معنوی فراتر از مرزهای جغرافیایی، جمعیت و وضعیت علم جمعیت از نظر منطقه مقاومتی که این بزرگ را به وجود آورده است، وسیع است. انقلابی با محوریت قلب جهان، ایران عزیز.

فرمانده کل سپاه گفت: شما در شرف شکل دادن به عناصر و مؤلفه های تمدن نوین اسلامی هستید تا حداقل بخش مهمی از کره زمین را تحت حاکمیت ارزش های الهی اسلامی قرار دهید و جلوه ها و مظاهر باشکوه یک تمدن بزرگ اسلامی به این جهان پس از قرنها تو که زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و پیشگامان ظهور امام زمان هستی.

وی ادامه داد: حضور در جمعی پر جنب و جوش و پویا برای همه ما دلگرم کننده، هیجان انگیز، احساسی، زیبا و فراموش نشدنی است. دلها به آینده انقلاب ما امیدوار است. به خصوص که خدا به شما اهمیت می دهد، خدا به دانشمندان بسیار اهمیت می دهد.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: تعقل، تفکر و تفکر مربوط به دانشمندان است. آگاهان، دانا تنها به معنای سواد نیست، بلکه عالم به معنای آگاه و آگاه به حکمت الهی است، نه جاهل. گاهی مردم در یک بخش علم دانا هستند اما در بخشی دیگر نادان. اما کسى که به حکمت الهى تمسّک دارد و با منبع وحى الهى که سرچشمه پایان ناپذیر معارف الهى است پیوند دارد، باید از سنّت دنیوى باشد که خداوند به او درجات معنوى مى دهد. در نظام الهی کسانی که می دانند و آگاه هستند با کسانی که نمی دانند و جاهل هستند یکی نیستند.

وی افزود: از فضیلت علم تعابیر عمیق، موثق و گسترده فراوانی وجود دارد، به ویژه هنگامی که با تقوا و تقوا همراه باشد. وقتی این جمعیت در چنین حالتی وجود داشته باشد، می دانیم که مسیر طی خواهد شد، راهی که طی کرده ایم ناتمام، ناتمام و ناتمام نخواهد ماند. می دانیم که ارتفاعات بزرگ تری با شما فتح می شود و شما فاتحان بلندی هایی هستید که نسل های قبل از شما هنوز فرصت دستیابی به آن ها را نداشته اند.

فرمانده کل سپاه گفت: اگر بخواهید به جایگاه یک کشور در نظام جهانی نگاه کنید، یک جغرافیای سرزمینی به نام جغرافیا داریم که معمولا مرزهای بین کشورها را از هم جدا می کند و هر کشوری یک موقعیت جغرافیایی در دنیا دارد که معمولاً موقعیت جغرافیایی است. با تغییر سیستم ها تغییر نمی کند و ثابت می ماند. مگر اینکه در اثر جنگ ها، تقسیم یا ادغام صورت گیرد که در آن واحدهای سیاسی از هم جدا یا با یکدیگر مرتبط شوند تا تغییری در نقشه جغرافیای طبیعی جهان رخ دهد. اما آنچه مهم است این قسمت از کار نیست، بلکه مهم این است که کشور در کجای نقشه جغرافیای سیاسی جهان قرار گرفته است نه جغرافیای طبیعی. زیرا جغرافیای طبیعی مزیت های ذاتی ایجاد می کند. البته وقتی با قدرت و سیاست ترکیب شود در جغرافیای سیاسی گنجانده می شود که موقعیت هر کشور را در یک بلوک سیاسی خاص توصیف می کند.

وی ادامه داد: در اینجا مرزهای دیگر جغرافیای سیاسی است که در علم جغرافیا و سیاست ژئوپلیتیک نامیده می شود، یعنی همان تأثیر جغرافیا بر سیاست و قدرت و در اینجا مرزهایی است که با مرزهای جغرافیایی متفاوت است. ایالت ها. به عنوان مثال، ایران قبل از انقلاب اسلامی در جغرافیای سیاسی غرب توصیف می شد و بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا بود. زیرا آمریکایی ها میدان نفوذ سیاسی گسترده ای را فراتر از جغرافیای سرزمینی که بخشی از مرزهای سیاسی موجود ایران در زمان شاه محسوب می شد، ساخته بودند. یعنی وابستگی سیاسی این در واقع بخشی از مدل سیاسی هسته پیرامونی بود که در اصطلاح علوم سیاسی در مفاهیم غربی به آن CORE PREFRE می گویند. یک مدل سیستمیک به معنای یک سیستم خورشیدی سیاسی در تعبیر غربی، یک سیستم خورشیدی قدرت است.

سرلشکر سلامی گفت: دو سامانه وجود داشت، یکی در غرب، با مرکزیت آمریکا و ماهواره های اطراف آن، به عنوان مثال بر اساس مدل اتمی دالتون که در واقع هسته ای در مرکز اتم دارد و الکترون ها در یک مدار به دور یک مدار می گردند. میدان گرانشی مرکزی یا منظومه شمسی که در آن خورشید در مرکز قرار دارد و سیارات دیگر بر اساس قوانین کپلر حول یک بخش مخروطی بیضوی مشترک حرکت می کنند.

وی افزود: نظام سیاسی جهان در گذشته قبل از انقلاب ما بر این اساس بود که متأسفانه ما جزو نظام غرب بودیم، در مدار گرانشی قدرت سیاسی، اقتصادی و امنیتی غرب حرکت کردیم. شاهان ما مهره های شطرنج سیاسی قدرت های دیگر بودند. به تعبیری معاونان ژاندارمری و منطقه ای و مدافع منافع خود بودند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دکترین دو ستون نیکسون تاکید کرد: قبل از انقلاب رئیس جمهور آمریکا نیکسون سیاست اصولی تعریف کرده بود که در منطقه ما دو کشور ایران و عربستان پایه های گسترش و گسترش آمریکا هستند. یعنی از قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران برای تامین منافع غرب استفاده شد. زمانی که شاه ما می خواست به ایستگاه شنود و استراق سمع در شمال کشورمان که در اختیار آمریکایی ها بود، برود، مدت ها جلوی در بازداشت شد و در نهایت اجازه ورود ندادند. ، و او بازگشت.

وی ادامه داد: یا زمانی که آمریکایی ها در آستانه پیروزی انقلاب از پایگاه های ما فرار کردند، آن 40 هزار آمریکایی که در ایران نقشه های نظامی، دفاعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می کردند، گفتند ما به زودی برمی گردیم. از همین جا شروع کردم که بیگانه هراسان و غربی ها و کسانی که به دنبال بازگرداندن تاریخ این کشور به دوران قبل از انقلاب و غارت مجدد ثروت های مادی و معنوی این ملت هستند، می خواهند پادشاهان خودکامه را از دست استعمارگران دست نشانده پاکسازی کنند. .

سرلشکر سلامی گفت: می خواستم بدونید ما چطور هستیم، در چه جغرافیایی زندگی می کنیم، تحت تاثیر اراده سیاسی چه نیرویی بوده ایم. آزادگان ما، مردان فهیم و مبارز ما در زندان بودند، آنهایی که علیه غرب فریاد می زدند و سلطه غرب را نمی پذیرفتند، چه مانند امام راحل عظیم الشان در غربت و چه مانند آیت الله العظمی ما امام خامنه ای در تبعید و زندان. ، یا بسیاری دیگر شکنجه شدند.

وی افزود: تقریباً مشابه، اما بسیار بدتر از آنچه امروز بین عربستان سعودی و آمریکا می‌بینید، کشوری مصرف‌گرا که نمی‌تواند چیزی تولید کند. ماشین‌های شیک، خیابان‌های به ظاهر مدرن، ساختمان‌های شیشه‌ای بلند، اما فکر کنید در چند صد سال اخیر، مصرف‌کننده برای کالاهایی خرج می‌کند که غرب می‌سازد و از طریق آن تمام ثروت عظیم بخش مهمی از جهان اسلام را غارت می‌کند. این واقعیت تلخی بود تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان در این محیط سخت، سرد و محروم پیروز شد و این توازن استراتژیک شرق و غرب را برهم زد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دنیای دوقطبی پس از جنگ جهانی دوم تصریح کرد: موازنه استراتژیک شوروی و ماهواره هایش از یک سو و آمریکا و ماهواره هایش از سوی دیگر، دنیا را به دو قسمت تقسیم کرده است. نیمه های بعد از جنگ جهانی دوم همه در قالب این تعادل معنا پیدا کرد. امکان نداشت کشوری به استقلال سیاسی برسد و این معجزه در زمین اتفاق افتاد، ما به استقلال رسیدیم و غربی ها از کشور ما فرار کردند و نیستند.

وی ادامه داد: آمریکایی که از او صحبت می‌کنم نصف قدرت نظامی دنیا را داشت که انقلاب ما پیروز شد و وظیفه انقلاب شکست قدرتمندترین امپراتوری تاریخ بشر بود. آن زمان 40 درصد از قدرت اقتصادی جهان پس از جنگ جهانی دوم در اختیار آمریکا بود و امروز به 20 درصد کاهش یافته است. اما ظاهرا قدرت نظامی آن هنوز نصف قدرت نظامی جهان است، توجه کنید از نظر نسبت بودجه نظامی آمریکا به تولید ناخالص داخلی آن یا رقم مطلق این بودجه بیش از 700 میلیارد دلار است.

فرمانده کل سپاه گفت: فکر کنید با چه نیرویی درگیر شده ایم، چه نیرویی را شکست داده ایم، اراده چه کسانی را گرفته ایم، چه کسانی را فراری داده ایم و به پایگاه چه کسانی حمله کرده ایم. زمانی که انقلاب پیروز شد، آمریکا کنترل سیاسی وحشتناک و عجیبی بر بیش از نیمی از جهان داشت، همچنین بخش های مهم، اقتصادی و استراتژیک جهان را در اختیار داشت، بر منابع اقتصادی جهان، در منطقه جهان اسلام تسلط داشت. همه کشورهای نفت خیز بخشی از جغرافیای سیاسی آن بودند.

وی گفت: آمریکا آنقدر ضعیف شده است که عملا در متن سیاست های منطقه ای دیده نمی شود. حالا که کاملا کوچ کرده اند و به اوکراین رفته اند.

سردار سلامی تصریح کرد: بایدن به منطقه سفر کرد تا بگوید خاورمیانه و جهان اسلام همچنان اولویت سیاست خارجی اوست اما دست خالی به آمریکا بازگشت.

فرمانده کل سپاه گفت: از زمان انقلاب تا امروز هیچکس در ایران زیر پای هیچ مقام آمریکایی فرش قرمز نکشیده است. آمریکایی ها همه جا هستند به جز ایران. زمین و آسمان و دریای ایران به روی آنها بسته است.

دیدگاهتان را بنویسید