سردار سلیمانی از یک فاجعه انسانی در منطقه جلوگیری کرد/ تامین امنیت مهمترین نیاز ملت هاست

ساعت: 08:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921615

حیدر زارع با بیان اینکه حاج قاسم نماد و مظهر اسلام رحمانی برای همه مردم منطقه از هر نژاد و مذهبی است، گفت: مهمترین دستاورد سردار سلیمانی ایجاد امنیت برای ایران و کشورهای منطقه بود. جنبه غالب عملکرد او.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حیدر زارع کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی با تشریح اهمیت اقدامات سردار سلیمانی در منطقه اظهار داشت: در ابتدای حضور سردار سلیمانی در منطقه فضای روانی علیه وی در رسانه ها ایجاد شد. و فضای مجازی، اما به مرور زمان حقانیت سردار آشکارتر شد.

وی افزود: مهمترین دستاورد سردار سلیمانی ایجاد امنیت برای ایران و کشورهای منطقه بود که وجه غالب عملکرد اوست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این موفقیت در جبهه مقاومت با تدبیر مقام معظم رهبری و مقتول سردار سلیمانی حاصل شد، تصریح کرد: در حال حاضر بر همگان واضح است که این اقدامات کاملاً صحیح است و اگر تأخیر داشته باشد. در آن قطعا مشکلاتی وجود خواهد داشت.ما با مشکلات زیادی روبرو بودیم.

زارع با یادآوری اینکه در بحث های علمی و فلسفی اصلی ترین نیازی که بعد از نیازهای فیزیولوژیکی برای افراد در نظر گرفته می شود تامین امنیت است، ادامه داد: اگر امنیت نباشد حتی نیازهای فیزیولوژیکی نیز ارضا نمی شود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی و نیروهایش از وقوع یک فاجعه انسانی در منطقه جلوگیری کرده اند، ادامه داد: سردار سلیمانی در واقع نماد و مظهر اسلام رحمانی است که به مستضعفان جهان فرمان می دهد حتی اگر از دین و نژاد ما نباشند. و دین باید از کافران محافظت شوند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: علاوه بر مقوله امنیت، نباید از بحث همدلی ملت های مختلف منطقه غافل شد و در این راستا مردم عراق، افغانستان و پاکستان همراه با ایجاد فاطمیون گروه های انصارالله و حزب الله، روحیه تعاون، برادری و تعامل، دوستی و تعادل ایجاد کرد که شعار اصلی آن اسلام بود.

زارع مسائل اقتصادی را از دیگر دستاوردهای سردار شهید سلیمانی برای ایران دانست و گفت: تصاحب یک بندر تجاری، فراهم کردن شرایط صادرات فنی، مهندسی و آزادسازی بو کمال و نقشه برداری کریدور شرق به غرب قطعا مزایای زیادی خواهد داشت. برای ایران

وی در پاسخ به این سوال که رمز موفقیت یک جوان روستایی که در عرصه نظامی نفر اول جهان شد چیست، گفت: سردار سلیمانی را نباید فقط در عرصه نظامی دید، بلکه شخصیت او را می توان دید. در ابعاد مختلف راز موفقیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می تواند قطره ای باشد که به دریا می پیوندد و جز دریا نمی شود زیرا او به دریای اسلام و ولایت و علم الهی متصل است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به قدرت و پتانسیل خود در عرصه های مختلف پی برد، ادامه داد: اکنون شاهد ارادت مردمی از سراسر جهان به شهید سلیمانی هستیم، افرادی که حتی با سردار آشنا نشده اند اما او را دوست دارند. و این نتیجه پیوند با دریای اسلام و ولایت است.

در شهادت رازی نهفته است که حقیقت را به جوش می آورد

زارع با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند شهید سلیمانی برای استکبار از سردار سلیمانی خطرناکتر است، گفت: در شهادت رازی نهفته است که حقیقت را به جوش می آورد. خیلی بیشتر باید خلق و فتح شود.

وی با بیان اینکه این شهادت مسیر شهید سلیمانی را به مدرسه سلیمانی تغییر داد، تصریح کرد: این راه ادامه خواهد داشت و هیچ گاه قطع نمی شود و مانند بذرهایی است که در نقاط مختلف کاشته می شود، ممکن است به جای یک می صدها و میلیون ها سردار سلیمانی در کشورهای مختلف رشد می کنند.

وی با بیان اینکه در نهضت جهانی اسلام آنچه را که دین برای ما تعیین کرده و خداوند در آیات قرآن به آن اشاره کرده است قطعا محقق می شود، گفت: شهید سلیمانی بسیار بسیار بزرگتر و خطرناکتر از سردار سلیمانی است و خواهد بود. برای غرور

زارع فراهم آوردن زمینه رشد هر چه بیشتر مکتب سلیمانی را وظیفه دولتمردان دانست و گفت: سردار سلیمانی در تمامی مسئولیت هایی که از سپاه تا فرماندهی سپاه کرمان بر عهده داشت هرگز تغییر اخلاق نداد. و سپاه قدس

این استاد دانشگاه، استواری سردار را نتیجه نیت پاک و روحیه دینی وی دانسته و می گوید: تابع ولایت بودن، همنشینی با خانواده شهدا از دیگر نکاتی است که از زندگی این سردار بزرگ می توان آموخت. و به عنوان نمونه الگوبرداری از سردار سلیمانی در ابعاد مختلف. این به ما کمک می کند که هزاران سردار سلیمانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تابع ولایت بود و ما نیز باید تابع ولایت باشیم، ادامه داد: وقتی جامعه ای با تفکرات شهید سلیمانی رشد کرد نتیجه کار مدیران و کارکنان از بدنه اینها خواهد بود. مردم و مسئولیت اداره جامعه را بر عهده خواهند گرفت

وی شناخت و اعتقاد به اندیشه های سلیمانی و رواج آن را رمز موفقیت، سلامت و استحکام جامعه عنوان کرد و گفت: حاج قاسم در دوران خدمتش دلار و ریالی برای خود پس انداز نکرد، در واقع باید انواع مختلف را شناخت. جنبه های زندگی سردار و نباید تک بعدی دید سردار شهید سلیمانی موفقیت های بیشتری را برای نظام و کشور ما و به نفع مردم به دست آورد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به وصیت نامه سردار سلیمانی گفت: اگر بخواهیم همه پیام های ایشان را در وصیت نامه سردار سلیمانی خلاصه کنیم و در یک کلمه خلاصه کنیم باید بگویم این کلمه ولایت فقیه است. او از ما توقع تسلیم به ولایت را دارد.

زارع با بیان اینکه سردار سلیمانی قهرمان و ابر سرلشکر جهان اسلام است، گفت: مطمئناً با پیروی از شخصیت شهید سلیمانی که تسلیم در برابر ولایت فقیه است، در راه سردار سلیمانی نیز وارد خواهیم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید