سرمایه گذاری در فرش دستباف؛ بهترین انتخاب این روزها


ساعت: 21:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921177

سرمایه گذاری یعنی چه؟ سرمایه گذاری به این معنی است که شما پول خود را به چیزی اختصاص می دهید که انتظار دارید سود داشته باشد و در آینده به دنبال منافع باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با گذشت زمان و مدرن شدن دنیا احتمالا با واژه هایی مانند سرمایه گذاری، سود، پیشرفت، درآمد و … برخورد کرده اید.

سرمایه گذاری یعنی چه؟ سرمایه گذاری به این معنی است که شما پول خود را به چیزی اختصاص می دهید که انتظار دارید سود داشته باشد و در آینده به دنبال منافع باشید.

در واقع هدف از سرمایه گذاری کسب منافع است. که هر چه این سود بیشتر به دست آید؛ خب بهتره!

مطمئناً همه ما اگر به دنبال یک گزینه سرمایه گذاری مناسب هستیم. ما توجه خواهیم کرد که اولاً ایمن است و ثانیاً سود بیشتری می گیریم.

اگر شما هم به دنبال چنین انتخابی هستید؛ پیشنهاد ما به شما این است که روی فرش دستباف سرمایه گذاری کنید; زیرا این روزها بهترین انتخاب است.

با ما همراه باشید تا شما را با این حوزه بیشتر آشنا کنیم.

یکی از اساسی ترین وسایل مورد نیاز هر خانه؛ می توان به فرش اشاره کرد. از اولین افرادی که در این سیاره زندگی می کردند تا امروز! با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان همه کالاهای زندگی از جمله فرش رنگ ها و نقش های متنوع و متنوع تری پیدا کرده اند که هر روز بیش از دیروز جلب توجه می کند.

فرش دستباف ایرانی که از پرطرفدارترین و منتخب ترین فرش های ایرانی است. آنها همیشه داوطلبان و مشتریان خود را دارند. و از این رو ارزش آنها روز به روز افزایش می یابد و این هنر روز به روز محبوب تر می شود.

کدام فرش دستباف ارزش بیشتری دارد؟


aabb02f1 52f4 46b1 bbb8 6bc814998c38 خبر خاکستری

مواد اولیه مورد استفاده برای بافت فرش دستباف؛ متفاوت است.

می دانیم که در فرش دستباف از الیافی استفاده می شود که مواد مصنوعی کمتری دارند. از این رو، این یکی از نقاط قوت طلایی فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی است.

علاوه بر این، نوع الیاف استفاده شده در بین فرش دستباف بسیار مهم است و در واقع یکی از معیارهایی است که ارزش فرش دستبافت را تعیین می کند.

بیشتر قالی‌های دست‌بافت، تار و پود آن‌ها نخی و پرزهای آن پشمی است. اما فرش های دستباف با ارزش و گران قیمت تری وجود دارند که در بافت خود از ابریشم استفاده شده است که به سه دسته تقسیم می شوند:

فرش تمام ابریشم

آنها یکی از با ارزش ترین و گران قیمت ترین فرش های دستباف هستند. زیرا تمام نخ ها از ابریشم ساخته شده اند.

همچنین بافت این قالی‌ها سفت‌تر از بافت فرش‌های کرکی است. و در واقع هنرمندان قالیبافی برای بافتن این قالیچه های زیبای دستباف تلاش بیشتری می کنند.

فرش ابریشم رنگ

گفته می شود این فرش ها دارای الیاف ابریشم هستند که در برخی نقش ها، گل ها و طرح ها به کار رفته است.

در بافت این نوع فرش ها معمولا از نخ ابریشم استفاده می شود.

فرش های ابریشمی

این نوع قالیچه های ابریشمی است که در بافت خود از پرز ابریشم استفاده شده است.

البته باید در نظر داشته باشید که تنها معیار ارزش فرش دستباف ابریشم بودن یا نبودن آن نیست. همچنین به موارد دیگری که ذکر می کنیم بستگی دارد.

گره فرش دستبافت

تعداد گره در فرش یکی از معیارهایی است که در کیفیت فرش دستبافت نقش دارد. هر چه تعداد گره ها در فرش شما بیشتر باشد. یعنی تراکم فرش بیشتر و در نتیجه بهتر و گرانتر است.

توانایی بافنده

معیار دیگری که ارزش و کیفیت فرش دستباف را نشان می دهد. توانایی و کیفیت کار قالیشویی. یعنی بافنده فرش را بهتر، اصولی تر و با کیفیت تر می بافد. فرش شما از کیفیت، ارزش و قیمت بالاتری برخوردار است.

رنگ فرش دستباف

حتی رنگ های استفاده شده در فرش شما؛ این نیز بر کیفیت آن تأثیر می گذارد. فرش دستباف که در آن از رنگ های طبیعی استفاده شده است. البته ارزش بالاتری دارند و فرش های بهتری محسوب می شوند.

نکته دیگر در مورد رنگ الیاف فرش این است که رنگ به خوبی روی الیاف استفاده شده ثابت می شود.

در نهایت با مراجعه به فروشگاه فرش دستباف می توانید از باکیفیت ترین و بهترین فرش ها دیدن کنید و فرش مورد علاقه خود را از بین هزاران طرح و رنگ انتخاب کنید.

قیمت فرش دستباف ایرانی


a9bf6e4a 53ac 471e 8063 99a55f6f7acf خبر خاکستری

همانطور که در بالا ذکر شد، کیفیت و ارزش فرش دستبافت به معیارهای مختلفی بستگی دارد که ارزش فرش و در نتیجه قیمت فرش را تعیین می کند.

یکی از عواملی که باعث افزایش قیمت فرش می شود؛ تراکم آن هر چه تراکم فرش بیشتر باشد. یعنی گره های بیشتری در بافت این فرش ایجاد می شود. در نتیجه ارزش و قیمت آن افزایش می یابد.

واضح است که هر چه مساحت فرش بیشتر باشد. فرش گرانتر است و قیمت آن افزایش می یابد. البته ممکن است وقتی قیمت یک فرش شش متری را با یک طرح مشابه نه متری دیگر مقایسه کنید، متوجه شوید که فرش سایز کوچکتر گران است. در اینجا می توان نتیجه گرفت که در بافت فرش شش متری از الیاف بهتری استفاده شده است. یا تراکم آن بیشتر است یا دلایل دیگری باعث افزایش کیفیت این فرش شده و قیمت آن بیشتر است.

برای قیمت فرش ابریشم دستبافت می توان گفت که هر چه ابریشم در فرش بیشتر استفاده شود، بیشتر می شود; قیمت آن بالاتر است؛ مثلاً قیمت فرش تمام ابریشم از قیمت فرش دستبافت ابریشمی گلدار بیشتر است. زیرا ابریشم الیاف بهتری از کرک و پشم است و بافت فرش ابریشم سفت تر است.

اگر شما هم به دنبال اطلاع از قیمت فرش دستبافت هستید; برای استعلام قیمت فرش دستباف می توانید به گالری فرش دستباف آرسین مراجعه کنید و با اطمینان بیشتری خرید کنید.

چرا فرش دستبافت گرانتر و با ارزش تر است؟


3a00c939 9db9 4dee 8f05 2fc073638075 خبر خاکستری

شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که چرا قیمت فرش دستبافت بسیار گرانتر از فرش ماشینی است؟ آیا تنها دلیل این امر استفاده از الیاف و رنگ های طبیعی است؟

نه! قطعاً می‌توانیم به شما پاسخ دهیم که فرش دستبافت مزایای زیادی نسبت به فرش ماشینی دارد و دلایل و ویژگی‌های زیادی وجود دارد که آن‌ها را منحصر به فرد می‌کند و چشم هر هنردوستی را به آن خیره می‌کند!

بافت فرش دستباف زمان زیادی می برد. در حالی که بافت فرش ماشینی زمان زیادی می برد!

مثلا بافت فرش شش متری بیش از یک سال زمان می برد! این زمان بسیار طولانی است و صبر و استقامت بافندگان و هنرمندان ایرانی را می طلبد.

نکته جالب دیگری که در مورد ارزش فرش دستبافت می توان به آن اشاره کرد. این است که تا حد امکان از فرش ماشینی استفاده شود. نه تنها از زیبایی آنها کاسته نمی شود. بلکه زیبایی و جلوه های متعددی را به نمایش می گذارند که در مقایسه با فرش های ماشینی شگفت انگیز است! چرا که با فرش های ماشینی می بینیم که با استفاده، راه رفتن و به اصطلاح پا گذاشتن روی آن ها از زیبایی و جلای آن کاسته شده و دیگر به زیبایی روز اول نیستند.

زاویه دیگری که در خرید فرش می توان به آن توجه کرد صادرات فرش دستباف ایران به سایر نقاط جهان است که نشان از ارزش بالای این فرش ها دارد.

شاید استفاده از فرش های اصیل ایرانی را در برخی فیلم ها و سریال های خارجی دیده باشید. ممکن است مستندهای علمی جالبی در این باره دیده باشید. حتی ممکن است علاقه مندان و خریداران مشتاق فرش دستباف ایرانی در طرح ها و رنگ های مختلف با سلیقه های مختلف را از کشورهای دیگر دیده باشید. اینها و هزاران مورد دیگر نشان از ارزش فرش دستباف ایرانی دارد که ارزش آن افزایش یافته است.

وجود طرح ها و نقش های مختلف، نقش های اسلایم، افشان، ترنج، حیوانات، گل و بوته ها، رنگ های شاد و …. همچنین برای ارزشمندتر کردن فرش دستباف مهم هستند.

همچنین فراموش نکنیم که فرش دستباف یکی از بزرگترین هنرهای ایران و ایرانی است که در سراسر جهان شهرت یافته است. از این رو وجود فرش دستبافت نشانه هنر و اصالت ایرانی است که هدیه ای شگفت انگیز برای هر خانه ایرانی است.



دیدگاهتان را بنویسید